پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ورود مقام معظم رهبري به استان قزوين ، استقبال و بيانات درجمع مردم قزوين

گرماي مهر و محبت مردم متدين و انقلابي قزوين نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامي سرماي سخت اين شهر را امروز كمرنگ كرد و درپرتو استقبال وصف ناپذير مردم خونگرم قزوين از حضرت آيت الله خامنه اي ، روزي براستي پرشكوه در تاريخ پر افتخار اين شهر تاريخي آفريده شد.
اتومبيل حامل رهبر معظم انقلاب اسلامي در ساعت 50/9 دقيقه صبح امروز وارد ميدان تهران قديم قزوين شد و اقيانوس بيكران مردم كه از ساعت ها قبل در انتظار ديدن ايشان بودند با امواج پرخروش تكبير هلهله و شادي، اتومبيل حامل رهبر انقلاب را در بر گرفت. شور شوق قشرهاي مختلف مردم مومن و انقلابي قزوين براي ديدن حضرت آيت الله خامنه اي بگونه اي بود كه مسير 1 كيلو متري ميدان تهران قديم تا ميدان شهدا، در 45 دقيقه طي شد.
دراين استقبال بياد ماندني، اگرچه همه قشرهاي مردم حضور بسيار چشمگيري داشتند اما نوجوانان و جوانان پر طراوت نسل انقلاب به اين مراسم مردمي، روح تازه اي بخشيده بودند. رهبر معظم انقلاب پس از مراسم استقبال مردمي، به ديدار دهها هزار نفر ديگر از مردم قزوين شتافتند كه در گلزار شهداي اين شهر، با شعارهاي انقلابي و ابراز احساسات پرشور، انتظار ديدن ايشان را مي كشيدند.
حضرت آيت الله خامنه اي دراين ديدار بخشي از سخنانان خود را به انتخابات مجلس هفتم و تبيين ويژگيهاي مجلس مطلوب و نماينده مطلوب اختصاص دادند. ايشان برگزاري مطلوب انتخابات هفتمين دوره مجلس شواري اسلامي را ،تضمين كننده آينده و تامين كننده نيازهاي كنوني كشور خواندند و افزودند: برگزاري انتخاباتي مطلوب يعني انتخاباتي سالم، آزاد، براساس قانون و با حضور پر شور و نشاط مردمي كه شركت در انتخابات را وظيفه اي ديني مي دانند، مي تواند منجر به تشكيل مجلسي حقيقتاً مطلوب شود.
حضرت آيت الله خامنه اي مجلس مطلوب را خانه ملت، تجلي گاه عزت اسلامي و ملي، تامين كننده منافع عمومي،حافظ امنيت كشور و سد مستحكمي در برابر تعرض و طمع ورزي هاي دشمنان برشمردند: مجلس مطلوب هنگامي شكل مي گيرد كه مردم ، با بصيرت و چشماني باز، نمايندگان مطلوب يعني كساني را كه واجد شرايط لازم هستند به مجلس بفرستند.
ايشان با اشاره به سخنان امام خميني (رض) كه مجلس را عصاره فضائل ملت مي ناميدند افزودند:
حضور هر چه بيشتر مردم در روز راي گيري، كار آمدي و اعتبار مجلس را افزون مي كند و نمايندگان ملت توان خدمت رساني بيشتري مي يابند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در تبيين ويژگيهاي نماينده مطلوب به خصوصياتي همچون تدين و برخورداري از "روحيه، نشاط و اميد انقلابي " اشاره كردند و افزودند: نماينده مطلوب كسي است كه علاوه بر ويژگيهاي ياد شده، خدوم، امتحان داده ، با كفايت، خوشنام ، و داراي برنامه باشد و ضمن روحيه جوانگرايي به جوان ها اعتقاد داشته باشد. حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: كساني كه چنين ويژگيهايي دارند بايد ثبت نام براي نامزدي انتخابات مجلس را وظيفه وجداني، اسلامي و ميهني خود بدانند و با رعايت مصالح حال و آينده كشور و جامعه در اين انتخابات ثبت نام كنند تا زمينه انتخاباتي پر شور بيشتر فراهم شود.
ايشان با اشاره به تلاش هاي هميشگي دشمنان ملت براي جلوگيري از برگزاري انتخابات گرم و پرشور در ايران افزودند: دشمنان انقلاب اين بار با توجه به فضاي عمومي كشور و ميل همگاني براي برگزاري انتخاباتي با شكوه جرات نمي كنند به صراحت مردم را به شركت نكردن در انتخابا ترغيب كنند. اما هر كاري بتوانند براي كمرنگ كردن انتخابات مجلس هفتم انجام خواهند داد كه البته به فضل الهي اين بار هم ناكام مي مانند و ملت بزرگ ايران انتخاب اول اسفند را بسيار با شكوه برگزار خواهد كرد.
ايشان در بخشي ديگري ازسخنانشان، واقعيات جاري در صحنه منطقه و جهان را نشان دهنده صحت و حقانيت مواضع انقلاب اسلامي و ملت ايران دانستند و خاطر نشان كردند: ملت ايران از 25 سال پيش امريكا را جهانخوار و متجاوز مي ناميد اما آن روز ها تبليغات قوي رسانه هاي استكبار اجازه نمي داد ملت ها حقانيت موضع ايران اسلامي را در يابند ولي امروز اقدامات امريكا درعراق و افغانستان، خشونت چهره بزك كرده امريكا را براي همه ثابت كرده است همانگونه كه حقانيت شعارهاي ملت ايران در مورد رژيم صهيونيستي به همه جهانيان ثابت شده است.
رهبر معظم انقلاب به شعارهاي ملت ايران در طول 8 سال جنگ تحميلي و بعد از آن در مورد درنده خويي صدام اشاره كردند و افزودند: امريكايي ها در آن زمان به صدام براي جنگ با ملت ايران كمك مي كردند همانگونه كه كشورهاي منطقه نيز باطن صدام ددمنش را نمي شناختند اما امروز دنيا فهميده است كه حرفهاي ملت ايران درباره و حشيگري و ديكتاتوري صدام، كاملاً درست بوده است.
ايشان تاريخ را سر شار درس و عبرت خواندند و با اشاره به خوشنودي فراوان ملت ايران از دستگيري صدام ديكتاتور افزودند: ذلت امروز صدام، سرانجام همه مستكبران و ظالمان جهاني همچون امريكا و رژيم صهيونيستي است و رئيس جمهور آمريكا بداند همچنان كه دنياي بدون صدام براي منطقه بهتر است ، دنياي بدون بوش و شارون هم براي همه جهان ، بسيار بهتر خواهد بود.
ايشان، با اشاره به بيدادي روزافزون امت اسلامي افزودند:افق آينده امت اسلامي روشن است و ملت ايران همچنان پيشتاز حركت جهان اسلام و الگوي زنده ملت ها خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان با تشكر صميمانه از استقبال گرم و پر شور مردم مومن و متدين قزوين، به تشريح خصوصيات فرهنگي و ديني مردم اين منطقه پرداختند و افزودند: مردم قزوين در طول تاريخ پرافتخار خود به خصوصياتي همچون تدين،مناعت طبع، فداكاري و سخاوتمندي مشهور بوده اند و صدها فقيه، حكيم، مورخ، رياضي دان و هنرمند برجسته در اين منطقه پرورش يافته اند كه جوانان قزويني بايد به اين سابقه كهن و پر افتخار تكيه كنند.
ايشان از شهيدان رجايي،بابايي، و مرحوم ابوترابي به عنوان سه چهره فراموش ناشدني قزوين در دوره انقلاب اسلامي ياد كردند و با تجليل از شهيدان سرافراز اين منطقه افزودند: مردم قزوين نيز مانند مردم ديگر مناطق كشور توقعات بحقي از مسؤولان دارند كه رفع مشكلات اقتصادي از جمله تورم و بيكاري، حل مشكلات جوانان و عمران شهري و روستايي در اولويت آنها قرار دارد كه اميد واريم با اين سفرتوجه مسؤولان به اين منطقه بيشتر جلب شود و در حد امكانات و توان كشور، نيازهاي مردم خوب استان قزوين تامين گردد.
ايشان خدمت به مردم را نيت همه مسؤولان بخصوص مسؤولان عالي رتبه كشور برشمردند و افزودند:نظام جمهوري اسلامي بر پايه خواست و گرايش و محبت مردم بنا شده است و مردم در صحنه عمل،عملكرد مسؤولان منتخب خود را مي بينند و ترتيب اثر مي دهند.
ايشان با اشاره به فرصتها و تهديدهايي كه در برابر كشور عزيز و بزرگ ايران و نظام جمهوري اسلامي قرار دارد افزودند:مسؤولان بايد با حفظ عزت ملي، از همه فرصتها براي پيشرفت كشور استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي رشد كمي و افزايش شاخص هاي اقتصادي را امري لازم اما ناكافي خواندند و تاكيد كردند: فلسفه نظام اسلامي، ايجاد عدالت و رواج اخلاقي و معنويت در كنار رفاه مادي است، البته اي اهداف بسيار بزرگ و مقدس، با دشواريهاي فراواني روبروست اما ملت ايران و نظام اسلامي در اين 25 سال گامهاي براي تحقق اين اهداف برداشته اند و همچنان اين راه پر افتخار را ادامه خواهند داد.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام والمسلمين باريك بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين با خوشامدگويي به رهبر معظم انقلاب از اين روز به عنوان نقطه عطفي در تاريخ استان قزوين نام برد و گفت اين استان در تاريخ پر فراز و نشيب ايران همواره يكي از مهمترين مراكز ثقل و از قطب هاي سياسي، فرهنگي و مذهبي كشور بوده است.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين با اشاره به وجود نيروي انساني و پتانسيل صنعتي اين استان توجه مسؤولين به توسعه مراكز توليدي و صنعتي و مقابله با معضل بيكاري را خواستار شد و افزود:در صورتي كه مشكل آب كشاورزي در اين استان حل شود اين استان قادر خواهد بود بخش مهمي از نيازهاي غذايي كشور را تامين كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /