پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان نظام و قشرهاي مختلف مردم در روز عيد سعيد فطر

همزمان با عيد سعيد فطر، رؤساى سه قوه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مسؤولان و كارگزاران نظام اسلامى، سفراى كشورهاى اسلامى در تهران و همچنين جمعى از قشرهاى مختلف مردم امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار ضمن تبريك عيد سعيد فطر به امت بزرگ اسلامى بويژه مردم ايران، مهمترين معنا و مضمون اين عيد را اتحاد و وحدت و مستحكم شدن دلها بواسطه ايمان به خدا دانستند و تأكيد كردند: تنها راه موفقيت و پيشرفت امت اسلامى در عرصه هاى مختلف و تسلط بر سرنوشت خويش و مقابله با تهديدهاى مغرورانه مراكز قدرت جهانى، وحدت كلمه و پرهيز از اختلاف و تفرقه است.
ايشان از توحيد كلمه و كلمه توحيد بعنوان دو اصل بسيار مهم و سرنوشت ساز براى سعادت امت اسلامى ياد كردند و افزودند: وضعيت تلخ و خونين مردم فلسطين، سلطه اشغالگران بر عراق، و فريادهاى مستانه آمريكا بر ضد كشورهاى خاورميانه، متأسفانه همه نتيجه اختلاف كلمه در ميان مسلمانان است و براى رهايى از اين وضعيت، بايد ملتها و دولتهاى اسلامى متحد شوند و شعارهاى آنان يكى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به تلاش هاى آشكار و پنهان در دنياى اسلام براى ايجاد اختلاف ميان شيعه و سنى، بر لزوم هوشيارى ملتها، دولتها، جريانهاى سياسى و روشنفكران اسلامى تأكيد و خاطرنشان كردند: امروز در عراق، استعمارگران نقشه تجزيه اين كشور را كشيده اند اما اشغالگران بايد بدانند كه عراق متعلق به مردم عراق است و قانون اساسى اين كشور بايد بوسيله مردم عراق نوشته شود و نه در واشنگتن، و اگر غير از اين عمل شود، مردم عراق گريبان اشغالگران را رها نخواهند كرد و در مقابل آنان تسليم نخواهند شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با اشاره به دفاع مظلومانه، غريبانه و در عين حال شجاعانه مردم فلسطين، ملت قهرمان را برازنده مردم فلسطين دانستند و افزودند: امروز آمريكا و صهيونيستها در فلسطين عاجز شده اند و راهى جز تن دادن به خواست مردم ندارند.
ايشان موفقيت و پيشرفتهاى ملت ايران در طول 25 سال گذشته، را نيز مرهون وحدت كلمه دانستند و با تأكيد بر لزوم حفظ اين رمز پيروزى خاطرنشان كردند: ملت ايران استقلال و مردم سالارى دينى خود را آسان بدست نياورده است كه آنرا براحتى از دست بدهد و ايمان به خدا و اعتماد به وعده الهى ضامن پايدارى در مقابل توطئه دشمنان و ادامه مسير خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهور نيز در اين ديدار ضمن تبريك عيد سعيد فطر به رهبر معظم انقلاب اسلامى و مسلمانان جهان بويژه ملت مسلمان ايران، از ماه رمضان بعنوان ماه تقويت ايمان و اراده و رهايى از سلطه هواى نفس و قدرتهاى زمينى ياد كرد و با اشاره به رنج و گرفتارى كنونى امت اسلامى افزود: دين اسلام منادى صلح و عدالت است و پيروان خود را عزيز و سربلند و آزاد خواسته است لذا مسلمانان جهان بايد با پيروى از دستورات دين اسلام از اين آلام رهايى يابند و به عزت و سربلندى مورد نظر اسلام برسند.
آقاى خاتمى اظهار اميدوارى كرد عيد فطر امسال طليعه رهايى ملت فلسطين، عراق و افغانستان از رنجها و مشكلات خود باشد. رئيس جمهور همچنين با اشاره به گذشت ربع قرن از انقلاب اسلامى و موفقيتهاى ملت ايران در اين 25 سال تأكيد كرد: با تعيين چشم انداز اميدبخش 20 ساله كشور، ملت ايران مسير سربلندى و عزت خود را در دهه سوم به يارى خداوند طى خواهد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /