پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار صدها تن از فرزندان شهدا

صدها تن از فرزندان شهدا امروز ميهمان رهبر معظم انقلاب اسلامى بودند. در اين مراسم يكى از فرزندان شهدا آياتى از كلام الله مجيد را قرائت كرد و دو تن ديگر از فرزندان شهدا به قرائت سروده هاى خود پرداختند.
سپس دو سرود در وصف حضرت على (ع) و قدس شريف بوسيله گروه سرود فرزندان شهداء اجرا گرديد.
حاضران در اين مراسم همچنين، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آيت الله خامنه اى اقامه و سپس روزه خود را بهمراه مقام معظم رهبرى افطار كردند.
پس از مراسم افطار، حضرت آيت الله خامنه اى ضمن ابراز خرسندى از حضور در جمع فرزندان شهدا و اظهار ارادت و اخلاص به آنان خطاب به فرزندان شهدا خاطرنشان كردند: پدران شما بهنگام نياز كشور به مردان شجاع و فداكار، جان خود را نثار كردند و بدون هيچگونه مبالغه اى برگردن اين كشور و ملت حق حيات دارند.
ايشان افزودند: شما بايد به پدران خود افتخار و مباهات كنيد زيرا آنان مرگ خود را كه سرنوشت محتوم همه انسانها است، در مسير سعادت انسانيت قراردادند و توانستند مسير طولانى و در برخى مواقع آرزوى دست نيافتنى به اعلى عليين را به سرعت و در سن جوانى طى نمايند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به بروز قابليتها و استعدادها و كارآمدى فرزندان شهدا در عرصه هاى مختلف، لزوم بهره بردارى مناسب و صحيح از سرمايه بسيار ارزشمند جوانى را خاطرنشان و تأكيد كردند: پس از پيروزى انقلاب اسلامى يك نسل جوشان و پرشور جوان در حركت تاريخى جامعه شكل گرفت كه بركات آن در طول سالهاى گذشته نصيب كشور و ملت شده است و در آينده هم كشور از بركات اين نسل بهره مند خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى، با اشاره به قابليت ها و استعدادهاى مادى و معنوى كشور، عرصه كنونى را عرصه مجاهدت و تلاش براى كشور برشمردند و خاطرنشان كردند: برخلاف تصور بدخواهان كه تلاش دارند كشور را به دوران ركود و جمود قبل از انقلاب بازگردانند، ملت ايران زنده است و به بركت نسل جوان پرشور، مسير خود را با قدرت ادامه خواهد داد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولى فقيه و رئيس بنياد شهيد ضمن ارائه گزارشى از موفقيتهاى فرزندان شهدا در عرصه هاى مختلف گفت: در ميان فرزندان شهدا، سي هزار دانشجو، 600 طلبه، 29 حافظ كل قرآن، 15 قارى ملى و بين المللى، 245 دكتراى تخصصى پزشكى، 7 فوق تخصص پزشكى، 20 شاعر، 79 هنرمند، 55 دانشجوى نمونه ملى و شاهد، 9 صاحب مدال در المپيادهاى كشورى و جهانى، 80 قهرمان كشورى و 19 قهرمان آسيايى و جهانى در رشته هاى ورزشى حضور دارند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /