پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت وزيران

رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت وزيران تأكيد كردند: حضور پرشور مردم مؤمن ايران و ديگر ملتهاى مسلمان در روز جهانى قدس، به فضل الهى، ضربه محكمى به چهره عبوس و خشمگين رژيم صهيونيستى خواهد زد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به مضاعف شدن ستمگريهاى رژيم صهيونيستى در حق مردم مظلوم فلسطين و حمايتهاى وقيحانه امريكا از اين رژيم افزودند: اين روزها حتى كسانى كه مانند ملت ايران به نابود شدن رژيم صهيونيستى اعتقاد ندارند از رفتار ظالمانه اين رژيم و دولتمردان امريكايى متنفر شده اند و اين تنفر را هنگام سفر مقامات امريكايى در كشورهاى مختلف دنيا فرياد مى زنند.
ايشان ايستادگى در راه حق، خلوص نيت، يارى طلبيدن از پروردگار و فراهم كردن ضروريات و لوازم كار و تلاش را موجب جلب عنايت و يارى پروردگار برشمردند و تأكيد كردند: انقلاب اسلامى، معجزه الهى و جلوه نصرت پروردگار است و ملت و مسؤولان ايرانى راه حق را بدون ترديد و تأمل ادامه مى دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى رشد شاخص هاى ملى را نشان دهنده ظرفيت هاى بالاى انسانى و مادى موجود در كشور خواندند و تأكيد كردند: نظام اسلامى، رفاه اقتصادى را در كنار "عدالت اجتماعى و رشد فضيلتهاى اخلاقى" دنبال مى كند بنابراين رشد اقتصادى محض همراه با افزايش شكاف طبقاتى مطلوب ما نيست بلكه ما جامعه اى مى خواهيم كه همه افرادش، زندگى آبرومندانه و قابل قبولى داشته باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خدمت رسانى به مردم را وظيفه عمده مسؤولان و دستگاهها برشمردند و افزودند: مسؤولان همه قوا و تمام دستگاهها بايد بيش از پيش همه تلاش و امكانات خود را در راه خدمت رسانى به مردم بكارگيرند و با نظارت بر سطوح مختلف مديريتى و تصميم گيريهاى عادلانه، وظايف خود را در قبال مردم بهتر انجام دهند.
ايشان اعتقادات راسخ دينى مردم را تكيه گاه اصلى نظام اسلامى خواندند و خاطرنشان كردند: به فضل پروردگار و همت مسؤولان كشور پيشرفتهاى خوبى حاصل شده است اما مى توان با اقداماتى نظير بستن رخنه هاى نفوذ عناصر بى اعتقاد در تار و پود دستگاهها و سازمانها، و همت و تلاش بيشتر، راه پيشرفت و تعالى را با سرعت افزونترى پيمود.
حضرت آيت الله خامنه اى، همچنين همه مسؤولان كشور را به وحدت بيشتر و رعايت كامل سياستهاى نظام در همه عرصه هاى سياست خارجى، سياست داخلى، اقتصاد، فرهنگ و ديگر زمينه ها توصيه كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان نهج البلاغه را كتاب علم و عمل خواندند و با قرائت بخشهايى از نامه اميرمؤمنان به محمد بن ابى بكر افزودند: امام على (ع) در اين نامه مسؤولان حكومتى را به تواضع حقيقى و گشاده رويى در برابر مردم و رفتار نرم و فروتنانه با آنان فرامى خواند و درباره توجه عادلانه به همه قشرها، حساب و مؤاخذه دقيق پروردگار هشدار مى دهد كه اين توصيه ها و هشدارها بايد همواره مورد توجه كامل مسؤولان نظام اسلامى باشد.
در ابتداى اين ديدار رئيس جمهور با بيان گزارش كوتاهى از وضع اقتصادى كشور گفت: در سال گذشته رشد ناخالص داخلى كشور با در نظر گرفتن نفت 7/8 درصد و بدون نفت 7/4 درصد بوده است كه بالاترين رشد در سطح منطقه و دو برابر ميانگين رشد جهانى بوده است.
آقاى خاتمى با اشاره به افق درخشانى كه در چشم انداز 20 ساله كشور ترسيم شده است گفت: اهداف پيش بينى شده در اين چشم انداز كه رهبر معظم انقلاب ابلاغ كرده اند كاملاً دست يافتنى است و با عزمى ملى و وحدت و كار و تلاش بيشتر اين اهداف را محقق خواهيم كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /