پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي تشكلها، كانونها، نشريات و هيئت‏هاى مذهبى دانشجويى

بيش از هزار تن از اعضاى تشكلها، كانونها، نشريات و هيئت هاى مذهبى دانشجويى، بهمراه جمعى از نخبگان دانشجو عصر امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند و ديدگاههاى خود را در مورد "مسائل مختلف كشور و موضوعات گوناگون دانشجويى و دانشگاهى" با ايشان در ميان گذاشتند.
در ابتداى اين ديدار آقاى قدرت الله نصيرى، رتبه اول كنكور كارشناسى ارشد و دارنده مدال طلاى المپياد جهانى شيمى و بيوشيمى در سخنانى برنامه ريزى صحيح و عينى براى ارتقاى سطح علمى و فرهنگى دانشگاهها را زمينه ساز احياى تمدن بزرگ اسلامى - ايرانى برشمرد. آقاى نصيرى از مراكز تصميم گيرى خواست به ديدگاههاى نخبگان دانشجويى توجه بيشترى كنند و زمينه شكل گيرى نهضت نرم افزارى را فراهم سازند.
سپس دبير جامعه اسلامى دانشجويان به تبيين عدالت خواهى جنبش دانشجويى در دو بعد داخلى و خارجى پرداخت.
آقاى نيلى گفت: پيگيرى عدالت اجتماعى و مبارزه با فقر و فساد در داخل و استكبارستيزى در عرصه بين المللى نشانه بيدارى دانشجويى در ايران است.
سومين دانشجويى كه در اين ديدار صميمانه به بيان مطالب خود پرداخت سيدمهدى طباطبايى عضو شوراى مركزى دفتر تحكيم وحدت بود آقاى طباطبايى بر لزوم تقويت اعتماد مردم و مسؤولان تأكيد كرد و گفت: افزايش اميد در مردم مبناى استمرار حضور پرشور و مشاركت آگاهانه آنها در عرصه هاى مختلف خواهد بود استقلال و برخورد قاطع قوه قضاييه با موانع تحقق عدالت اجتماعى، حاكميت قانون اساسى، سعه صدر مسؤولان در برخورد با مسائل مختلف، وفادار بودن نسل جوان به اسلام و انقلاب و لزوم مسؤوليت پذيرى دستگاهها در قبال اشتباهاتشان از ديگر مطالب اين عضو شوراى مركزى دفتر تحكيم وحدت بود.
طباطبايى گفت: بايد با رفع بدسليقگى ها، بهانه را از دست كسانى كه آزاديهاى گسترده موجود را انكار مى كنند بگيريم.
پس از آقاى طباطبايى، خانم حاج نجفى، دارنده طلاى المپياد و رتبه سوم علوم انسانى كنكور 82، در سخنانى احياى روح خودباورى و اعتماد به نفس در دانشجويان را از آثار رهنمودهاى حضرت آيت الله خامنه اى به دانشجويان برشمرد.
خانم حاج نجفى افزود مديريت اجرايى كشور براى مديريت صحيح روند پرورش نخبگان جوان بايد تقويت شود و مسؤولان با الگوپذيرى از جوانان پرنشاط و با انرژى كشور، براى پيشرفت نظام همت بيشترى بخرج دهند.
دارنده مدال طلاى المپياد علوم انسانى افزود: با نظريه پردازى در علوم انسانى مى توانيم از انفعال در برابر نظريه هاى غربى جلوگيرى كنيم. مهدى بلوكات عضو شوراى مركزى اتحاديه انجمن هاى اسلامى مستقل دانشگاهها نيز در سخنان خود اسلام خواهى را اساس جنبش دانشجويى برشمرد و گفت عدالتخواهى، آزاديخواهى و استقلال طلبى ما در پرتو اسلام معناى صحيح مى يابد.
آقاى بلوكات به مسؤولان توصيه كرد نقدپذير باشند و براى ورود نخبگان جوان به چرخه نخبگان حكومتى فرصت ايجاد كنند عضو اتحاديه انجمن هاى اسلامى مستقل دانشگاهها پرهيز از معيارهاى خويشاوندى، حزبى و سياسى را در واگذارى مناصب و مديريتها خواستار شد و با تأكيد بر ايستادگى كامل جنبش دانشجويى در برابر زياده خواهى مراكز قدرت جهانى در مورد فعاليتهاى هسته اى ايران گفت: دانشجويان جنگ روانى امريكا و صهيونيزم با نظام اسلامى و ترفندهاى عوامل داخلى آنها را هوشيارانه تحت نظر دارند.
سپس آقاى اعلايى از مجمع تشكلهاى اسلامى دانشگاه آزاد اسلامى به مسؤولان توصيه كرد براى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در زمينه حل مشكلات مردم تلاش بيشترى كنند لزوم حل مشكل اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهى و برخورد بدون تبعيض دستگاهها با دانشجويان دانشگاه آزاد و ديگر دانشگاهها از ديگر مطالبى بود كه آقاى اعلايى بيان كرد.
آقاى طهماسبى سرپرست سازمان بسيج دانشجويى نيز در اين ديدار ضمن اعلام تجديد بيعت جنبش دانشجويى با آرمانهاى اسلام و انقلاب و امام گفت: با پيروى كامل از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى، انقلاب و كشور را به پيش خواهيم برد.
پس از سخنان 7 تن از نمايندگان تشكلهاى مختلف دانشجويى و نخبگان دانشجو، رهبر معظم انقلاب اسلامى، با ابراز خرسندى از اعتماد به نفس دانشجويان و جوانان كشور در طرح ديدگاههاى خود درباره مسائل كلان "كشور و دانشگاهها" افزودند: مطالب عمده اى كه جوانان عزيز دانشجو بيان كردند مقاصدِ مطلوب و هدفهاى شايسته نظام است.
ايشان فكر كردن جوانان در مورد مسائل عمده كشور و اعتماد به نفس آنان در طرح مطالبات و ديدگاههايشان را نياز مهم كشور و جامعه برشمردند و افزودند: از جوانان عزيزمان توقع داريم كه با احساس تعهد در مورد آينده كشور، با مسائل اساسى جامعه و كشور جدى برخورد كنند و با تفكر عميق در مورد اين مسائل، ديدگاهها و خواسته هاى خود را با جديت مطرح كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى، مطالبات جدى جوانان در مورد مسائلى نظير عدالت خواهى، توليد علم و آزاديخواهى و آزادانديشى را، پشتوانه اى مستحكم براى تعميق و ماندگار شدن حركات اصولى انقلاب و نظام برشمردند و افزودند: همينكه يك موضوع اساسى، بعنوان باور و خواست جدى جوانان مطرح مى شود آثار مبارك و تعيين كننده اى بهمراه مى آورد بهمين خاطر خواست و مطالبه جوانان در مورد مسائل اساسى كشور، يك نياز قطعى و حياتى جامعه و نظام است.
ايشان مطالبه دانشجويان و دانشگاهيان در مورد جنبش نرم افزارى و توليد علم را پشتوانه نهضت نرم افزارى خواندند و افزودند: اين نمونه، نشان مى دهد كه هرجا جوانان و دانشجويان به باور برسند و بطور جدى مطالبه كنند، حركت ماندگار مى شود و به پيش خواهد رفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حركت علمى، عدالتخواهى و "آزاديخواهى و آزادانديشى" را از جمله آرمانهاى دانشجويى برشمردند و خاطرنشان كردند: آزاديخواهى نبايد در معناى سياسى، منحصر و محدود شود البته آزاديهاى سياسى و اجتماعى از بحثهاى مهم آزاديهاى بشرى است اما كسانيكه با شعار آزادى سياسى دنبال تحقق اهداف فاشيستهاى بظاهر دمكراتيك حاكم بر امريكا هستند، قطعاً دنبال آزادى و آزادانديشى نيستند و با وجود اينكه شعارهاى خود را رنگ و روغن آزاديخواهى مى زنند اما شعار حقيقى آنها، شعار اسارت و خيانت است.
رهبر معظم انقلاب، آزادانه فكر كردن، آزادانه تصميم گرفتن و دنباله روى نكردن از تلقين بلندگوهاى تبليغاتى غرب را جلوه هاى آزادانديشى برشمردند و افزودند: آزادانديشى با اين معناى وسيع و ژرف، عرصه هاى مختلف علمى، معرفتى، سياسى و اجتماعى را شامل مى شود.
ايشان، دانشجويان را به آرمانگرايى مستمر فراخواندند و افزودند: البته مصلحت انديشى چيز بدى نيست و در روند دشوار اداره كشور، گاه مسؤولان مجبور مى شوند مصالحى را در نظر بگيرند اما ورود گرايش مصلحت انديشانه به محيطهاى فكرى و روحى جوانان و دانشجويان، آرمانها را بكلى ريشه كن خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى در همين زمينه افزودند: جوانان و دانشجويان همواره به قله هاى آرمانى نگاه كنند تا برآيند آرمانگرايى آنها و چالش مسؤولان با مصلحت ها، به نتيجه معتدلى منجر شود.
ايشان كار فكرى و تئوريك در زمينه هاى مختلف را باعث مستحكم شدن پايه هاى معرفتى دانشجويان برشمردند و با اشاره به پيشرفتهاى كشور در ابعاد مختلف دانشگاهى و آموزش عالى خاطرنشان كردند: بدنه دانشجويى و استادان ما مؤمن و شايسته اند و حركت دانشجويى در مجموع خوب است اما دشمن مى خواهد اين كاروان را كه بسوى قله هاى تعالى و پيشرفت در حركت است از حركت باز دارد كه البته تا هنگامى كه جوانان و دانشجويان، هوشيارانه در ميدان هستند موفق نخواهد شد و حركت نظام و كشور بسمت آرمانها ادامه خواهد يافت.
در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد.
سپس حاضران روزه خود را بهمراه حضرت آيت الله خامنه اى افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /