پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نخست وزير پاكستان

حضرت آيت اللَّه خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار آقاى ميرظفراللَّه خان جمالى نخست وزير پاكستان، از اين كشور بعنوان كشورى دوست و برادر ياد و تأكيد كردند: روابط جمهورى اسلامى ايران و پاكستان از ابتداى پيروزى انقلاب اسلامى سير صعودى داشته است كه اين روند بايد تقويت شود.
ايشان تأكيد كردند: علائق و روابط دو ملت مسلمان ايران و پاكستان فراتر از روابط سياسى است و ريشه در علائق فرهنگى، دينى و تاريخى دارد.
مقام معظم رهبرى با يادآورى وضعيت كنونى دنياى اسلام و فشارها و تهديدهائى كه متوجه ملتهاى مسلمان بخصوص ملتهاى افغانستان، عراق و فلسطين است، لزوم نزديكى بيش از پيش كشورهاى اسلامى را خاطرنشان كردند و افزودند: دشمنان و در رأس آنها آمريكا از نزديكى كشورهاى اسلامى با يكديگر هراس دارند و همواره در تلاش براى ايجاد تفرقه هستند كه كشورهاى اسلامى بايد با حفظ هوشيارى در جهت مخالف خواسته دشمنان حركت نمايند.
در اين ديدار كه آقاى عارف معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت آقاى ميرظفراللَّه خان جمالى ضمن ارائه گزارشى از مذاكرات انجام شده در تهران گفت: روابط ايران و پاكستان فراتر از مسائل اقتصادى و تجارى است، و ما اطمينان داريم روابط دو كشور در آينده مستحكم تر خواهد شد.
وى همچنين با اشاره به وضعيت مسلمانان در جهان و فشارهائى كه بر آنان وارد مى شود تأكيد كرد: بر همين اساس كشورهاى اسلامى بايد در جهت اعتماد سازى و نزديكى بيشتر گام بردارند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /