پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور الجزاير و هيأت همراه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار آقاى بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير و هيأت همراه، با اشاره به سوابق درخشان مردم الجزاير در مبارزه با بيگانگان و اهميت اين كشور در ميان كشورهاى اسلامى، عربى و افريقايى تأكيد كردند: جمهورى اسلامى ايران از گسترش روابط با الجزاير استقبال مى كند.
ايشان با اشاره به سالهاى مبارزه مردم الجزاير و پيروزى انقلاب اين كشور، خاطرنشان كردند: در آن سالها نام الجزاير براى مردم ايران بويژه جوانان همراه با افتخار، عزت و شوق بود و اين احساسات در مورد الجزاير همچنان ادامه دارد.
مقام معظم رهبرى با اشاره به نزديكى الجزاير به اروپا و سابقه فرهنگ فرانسوى در اين كشور خاطرنشان كردند: برغم اين مسائل، مردم الجزاير، اعتقاد عميقى به اسلام دارند و اين مهمترين نقطه قوت براى كشور و دولت الجزاير است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به فراز و نشيب هاى مختلف در روابط دو كشور و همچنين سياست كنونى وفاق ملى رئيس جمهور الجزاير افزودند: اميد است با ادامه اين سياست و همت آقاى بوتفليقه، همكاريهاى دو كشور در همه زمينه ها گسترش و از سطح كنونى ارتقاء يابد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مهمترين مشكل كنونى دنياى اسلام را تفرقه و جدايى ميان كشورهاى اسلامى برشمردند و تأكيد كردند: بايد مسؤولين كشورهاى اسلامى، همكارى ميان اين كشورها را بعنوان يك هدف بزرگ در نظر داشته باشند و با اتخاذ مواضع يكپارچه در بسيارى از مسائل منطقه، براى رسيدن به اين هدف بزرگ كمك نمايند.
ايشان حضور زيانبار آمريكا در منطقه و مسئله فلسطين را از جمله مسائل مهم كنونى دنياى اسلام دانستند و با اشاره به وضعيت بسيار حساس و خطير فلسطين تأكيد كردند: امروز ملت فلسطين نيازمند كمك و همراهى كشورهاى اسلامى است و كشورهاى اسلامى بايد بدون هراس از تهديدهاى آمريكا، به وظيفه خود براى حمايت از مردم فلسطين عمل نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اى تأكيد كردند: شكست رژيم صهيونيستى موجب شكست سياستهاى استكبارى آمريكا در منطقه خواهد شد و اين مسئله امكانپذير است.
در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاى بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير ضمن ابراز خرسندى از ديدار با حضرت آيت الله خامنه اى، بر لزوم گسترش بيش از پيش روابط دو كشور در تمام زمينه ها تأكيد و خاطرنشان كرد: سطح روابط ايران و الجزاير در سالهاى اخير ارتقاء يافته است اما هنوز ظرفيت هاى زيادى براى گسترش روابط وجود دارد.
وى با اشاره به سابقه تاريخى روابط دو كشور افزود: بايد با كنار گذاشتن برخى مسائلى كه در گذشته ميان دو كشور وجود داشته است، بسوى گسترش روابط حركت كرد كه در اين زمينه گامهاى خوبى برداشته شده است.
رئيس جمهور الجزاير همچنين به بيان مشكلات كشورش در سالهاى گذشته پرداخت و تأكيد كرد: الجزاير در سالهاى اخير از آن شرايط بحرانى خارج شده و با اتخاذ سياست مصالحه ملى تلاشهاى زيادى براى بهبود وضعيت اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى مردم و ارتقاى جايگاه سياسى الجزاير انجام شده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /