پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ائمه جمعه سراسر كشور

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور، آگاهى، ايمان و پايدارى مردم را تكيه گاه اصلى نظام اسلامى خواندند و تصريح كردند: رفتار و عملكرد همه دستگاهها و سازمانها و عوامل و عناصر تأثيرگذار بايد بگونه اى باشد كه "ايمان، بصيرت، نشاط و روحيه مردم" روزبروز بيشتر شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به نقش آحاد ملت در قوام و تداوم نظام اسلامى، بيان حقايق، تعميق بصيرت مردم و تقويت ايمان و استقامت آنان را از جمله وظايف ائمه جمعه برشمردند و خاطرنشان كردند: نماز جمعه بعنوان رسانه اى فراگير و پرنفوذ مى تواند با برخوردارى از ائمه جمعه عالم، عامل، حكيم و آگاه به اقتضائات، نقش مؤثرى در تحقق اين اهداف ايفا كند.
ايشان در تبيين نقش ائمه جمعه و همه دستگاههاى رسمى و غيررسمى نظام در هدايت حركت عمومى جامعه، درك اهميت وجودى نظام اسلامى در سرنوشت امت اسلامى و بيدارى ناشى از انقلاب اسلامى را ضرورى خواندند و افزودند: اگر چه دستگاههاى تبليغاتى صهيونيستها و مستكبران با گرد و غبار تبليغاتى خود مانع از درك كامل اين حقايق، حتى در داخل كشور، مى شوند اما واقعيت آن است كه نظام اسلامى مايه اميد و نشاط روحى ملتهاى مسلمان است و شوق حيات دوباره اسلام هر روز بيش از پيش در دل ملتها و نسلهاى متجدد جهان اسلام، رشد و نمو مى كند و نبايد براساس القائات دشمن، اين تأثير عظيم انقلاب اسلامى را ناديده گرفت.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بروز نشانه هاى اسلام خواهى مردم عراق اعم از شيعه و سنى خاطرنشان كردند: زمينه هاى اسلام خواهى در تمامى كشورهاى اسلامى وجود دارد و در هر نقطه جهان اسلام كه زمينه و فرصت بروز آرمانهاى حقيقى ملتها فراهم آيد مردم با فداكارى و شور و اميد، حاكميت اسلام را فرياد مى زنند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين تشكيل نظام اسلامى را به مثابه وقوع زلزله اى عظيم در دنياى استكبار ارزيابى كردند و افزودند: نظام اسلامى علاوه بر ايجاد امواج اسلام خواهى در ملتها، همچون موجودى پويا و رو به رشد، هزينه و خسارات فراوانى به زورگويان جهانى تحميل كرده است و استكبار با توجه به آثار وجودى نظام اسلامى، از اول پيروزى انقلاب براى منفعل ساختن يا از ميدان خارج كردن اين نظام همه تلاش و امكانات خود را بكار گرفته است.
رهبر معظم انقلاب ايجاد ناآرامى در مناطق مختلف كشور، تشويق صدام و دادن قول كمك به رژيم بعثى براى حمله به ايران و ترور شخصيتهاى مؤثر سياسى و روحانى را از جمله توطئه هاى دشمنان ملت ايران برشمردند و افزودند: برغم اين توطئه هاى مستمر، نظام اسلامى توانسته است در اين جاده سنگلاخ با حفظ استقلال كشور، آزادى عقيده و بيان را تأمين كند و با تكيه بر آراى مردم بعنوان مبناى اداره كشور، به پيشرفتهاى برجسته اى دست يابد.
ايشان رشد علمى كشور و دستيابى به فناوريهاى پيشرفته را نمونه اى از شكوفايى استعدادهاى ملت در نظام اسلامى برشمردند و خاطرنشان كردند: زورگويان جهانى بخوبى واقفند كه ما سلاح هسته اى نداريم بلكه آنچه آنها را نگران كرده دستيابى ملت ايران به دانش هسته اى است زيرا جهان استكبار نمى تواند بپذيرد كه ايران اسلامى با شعارهاى عدالتخواهانه و آزادى طلبانه خود، به رشد و توسعه و پيشرفت علمى دست يابد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در نتيجه گيرى از واقعيتهاى ياد شده افزودند: مراكز قدرت جهانى با ادامه توطئه هاى خود، انفعال يا شكست ملت ايران و متوقف كردن راه پيشرفت اين كشور را هدف قرار داده اند بنابراين لازم است آحاد مردم، قواى سه گانه، دانشگاهها، حوزه ها، ائمه جمعه و همه دستگاهها و نهادها، در نقطه مقابل خواست دشمن، استقامت و پاى فشردن بر صراط مستقيم را سرلوحه كار خود قرار دهند و با "كار و تلاش بيشتر و بهتر" و حفظ "عزم و اراده ملى"، راه تحقق اهداف و آرمانهاى انقلاب را پرشور و پراميد ادامه دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با اشاره به ارتقاى كمى و كيفى نماز جمعه از شوراى سياستگذارى ائمه جمعه و ديگر دست اندركاران برگزارى نماز عبادى سياسى جمعه تشكر كردند.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب آيت الله مشكينى امام جمعه قم با بيان توصيه هايى اخلاقى خطاب به ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه در مقام يكى از مربيان جامعه مسؤوليتهاى سنگينى برعهده دارند كه بايد با تقوا و خلوص و معنويت به آنها عمل كنند.
رئيس شوراى سياستگذارى ائمه جمعه نيز در اين ديدار گفت: هجدهمين گردهمايى ائمه جمعه سراسر كشور با عنوان نهضت خدمت رسانى به مردم برگزار شده است. حجةالاسلام والمسلمين تقوى همچنين گزارشى از عملكرد شوراى سياستگذارى ائمه جمعه بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /