پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار معاون اول رئيس جمهور سوريه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار آقاى عبدالحليم خدام معاون اول رئيس جمهور سوريه و هيأت همراه با اشاره به جايگاه ويژه همكاريهاى تهران - دمشق در سياست خارجى ايران بر لزوم استمرار اين همكاريها در عرصه هاى مختلف تأكيد كردند و افزودند: بناى اين همكارى مستحكم در زمان مرحوم حافظ اسد پايه گذارى شد و اكنون نيز در زمان آقاى بشاراسد بعنوان حافظ اسد جوان اين همكاريها بصورت خوبى ادامه دارد.
مقام معظم رهبرى با اشاره به شرايط كنونى منطقه بويژه اوضاع فلسطين و عراق خاطرنشان كردند: در چنين شرايطى همكارى و هماهنگى كشورهاى منطقه بسيار حائز اهميت است.
ايشان بزرگترين خطر را براى عراق در شرايط كنونى، بروز درگيريهاى قومى و مذهبى دانستند و افزودند: بايد گروههاى عراقى و تمام كشورهاى تأثيرگذار منطقه تلاش نمايند تا وحدت و يكپارچگى عراق حفظ شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه جمهورى اسلامى ايران به برخى اقدامات و ترور برخى شخصيت ها در داخل عراق از جمله به شهادت رساندن آيت الله سيدمحمد باقر حكيم نسبت به دستگاههاى جاسوسى رژيم صهيونيستى و آمريكا سوءظن دارد خاطرنشان كردند: شهيد آيت الله سيدمحمدباقر حكيم محور استقلال و يكپارچگى عراق و مظهر ضديت مردم عراق با اشغالگرى بود و اين مسير با حضور آقاى عبدالعزيز حكيم ادامه خواهد يافت.
ايشان، تهديد را يكى از ابزارهاى دائمى آمريكا براى مرعوب كردن مسؤولان و نخبگان كشورها بمنظور پيشبرد اهداف خود برشمردند و تأكيد كردند: كشورهاى منطقه بايد بدانند كه تهديدهاى آمريكا در شرايط كنونى متوجه تمام كشورهاى منطقه است و اين كشورها مى توانند با همكارى و هماهنگى نزديك سياستهاى آمريكا را ناكام بگذارند.
ايشان با ابراز اميدوارى براى رهايى هرچه سريعتر مردم فلسطين و عراق از سلطه اشغالگران خاطرنشان كردند: نگاه جمهورى اسلامى ايران به آينده خوشبينانه است و رويدادها هم همواره اين نظر را تأييد كرده است.
در اين ديدار كه آقاى عارف معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاى عبدالحليم خدام با اشاره به روابط خوب ايران و سوريه خواستار ارتقاى بيش از پيش همكاريها در تمام زمينه ها شد.
معاون اول رئيس جمهور سوريه همچنين با ارائه تحليلى از اوضاع منطقه بويژه وضعيت سرزمينهاى اشغالى و عراق، حضور آمريكا را در عراق براى تمام منطقه خطرناك دانست و گفت هيأت حاكمه كنونى آمريكا كه ايده جنگ تمدنها را در دستور كار خود قرار داده تلاش دارد تا به تعبير خودشان نقشه خاورميانه را تغيير دهد اما همكارى كشورهاى منطقه قطعاً مى تواند مانع از تحقق اين اهداف شود.
وى با تأكيد بر لزوم حفظ وحدت و يكپارچگى عراق به اوضاع فلسطين نيز اشاره كرد و گفت: برغم تمام فشارهاى آمريكا براى حل قضيه فلسطين بنفع رژيم صهيونيستى، طرحهاى واشنگتن از جمله قرارداد اسلو و نقشه راه با شكست مواجه شده است.
آقاى عبدالحليم خدام تأكيد كرد: در صورت همكارى كشورهاى منطقه و موضع يكپارچه آنان در قضيه فلسطين، اسرائيل در تمام تلاشهاى خود با شكست روبرو خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /