پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پايان بيستمين دوره مسابقات بين‏المللى قرآن كريم

در پايان بيستمين دوره مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم، نفرات برتر و شركت كنندگان در اين مسابقات و همچنين اساتيد قرآن و داوران بين المللى اين مسابقات به همراه جمعى از دوستداران قرآن، امروز با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
در ابتداى اين ديدار، آقايان حميدرضا اَلاج گردى نفر اول رشته قرائت قرآن از كشورمان، فضلان زين الدين نفر دوم قرائت قرآن از كشور اندونزى و ابوالقاسمى قارى ممتاز كشورمان به تلاوت آياتى از كلام الله مجيد پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى نياز مهم و اصلى امت بزرگ اسلامى را انس با قرآن و تدبر در آن و در نهايت عمل به قرآن در محدوده زندگى فردى و جمعى دانستند و تأكيد كردند: امت اسلامى زمانى به بركت عمل به قرآن سرآمد علم، عزت، اخلاق و معنويت بود اما امروز بدليل فاصله گرفتن از قرآن با مشكلات متعددى از جمله نداشتن وحدت كلمه و استقلال، پيشرو نبودن در عرصه هاى علمى و مدنى و اعمال سلطه از جانب قدرتهاى زورگو مواجه است.
ايشان علاج همه اين مشكلات را عمل به دستورات قرآن برشمردند و با اشاره به قدرت بزرگ دنياى اسلام خاطرنشان كردند: اگرامت اسلامى در راه تعاليم اسلام و قرآن گام بردارد و در جهت اتحاد اسلامى، تهذيب نفس، برادرى و محبت دينى، پيشرفت علمى و صلابت و اقتدار در مقابل دشمنان تلاش نمايد بى شك زمينه هاى تأثيرگذارى اين قدرت بزرگ اسلامى بروز و ظهور خواهد يافت.
مقام معظم رهبرى وظيفه علماء، بزرگان و نخبگان دنياى اسلام را در اين خصوص بسيار مهم و سنگين خواندند و از پيروزى انقلاب اسلامى در ايران و تأثيرگذارى آن بعنوان نمونه اى از نتيجه عمل به دستورات قرآن ياد كردند و افزودند: ملت ايران به بركت قرآن توانست از سلطه قدرتهاى شيطانى رهايى يابد و جوانهاى خود را در مسير پيشرفت و ترقى قرار دهد و تمام جنجالها بر ضد نظام اسلامى بدليل ترس قدرتهاى زورگو از تبديل شدن ايران به يك الگو است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به هراس استكبار از بيدارى اسلامى در ميان مسلمانان افزودند: امروز قدرتهاى شيطانى و در رأس آنها آمريكا كه مظهر شر و شرارت مى باشد، بر ضد دنياى اسلام همدست شده اند و همانند عراق و افغانستان از هيچ اقدام خلاف قوانين انسانى مورد قبول بشريت ابائى ندارند و در چنين شرايطى تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و يكپارچگى امت اسلامى و پرهيز از اختلاف و درگيرى است. ايشان در پايان سخنان خود جوانان را به انس بيشتر با قرآن و فهم معانى آن توصيه كردند.
در اين ديدار همچنين حجت الاسلام والمسلمين نظام زاده نماينده ولى فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشى از برگزارى بيستمين دوره مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم بيان كرد و گفت: در اين دوره از مسابقات 90 نفر از 43 كشور اسلامى در مدت 5 روز به رقابت پرداختند كه در نهايت 15 نفر از 11 كشور بعنوان نفرات برتر از سوى هيأت داوران برگزيده شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /