پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از دانش‏آموزان

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار پرشور هزاران تن از دانش آموزان تأكيد كردند جوانان و نوجوانان عزيز، شاداب و پرنشاط كشور، پاره هاى دل ملتند و در پرتو استعداد جوشان، تلاش بيوقفه علمى و "ايمان و پاكدامنى" فرداى شكوهمندِ ايرانِ مقتدر را رقم خواهند زد.
مكث شعارها
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار كه صبح امروز برگزار شد، برخوردارى از جوانان و نوجوانان "پرشور و خوش استعداد و اهل فكر و تحليل" را امتياز برجسته و افتخار ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: دشمنان اسلام و ايران در كانون تلاشهاى خود، سعى مى كنند "درس و دانشگاه و مدرسه و معلم" در اين كشور نباشد تا نسل جوان ما در ساختن "ايرانى آباد و آزاد و مؤمن"، ناكام بماند اما جوانان و نوجوانان عزيز ما در پرتو كار و تلاش هوشمندانه و مؤمنانه، و درس و تحقيق و مطالعه، در فردايى نه چندان دور، ايرانى چنان پرعظمت و مقتدر مى سازند كه دشمن از زورگويى به اين ملت و شكست دادن اين كشور نااميد شود.
ايشان با انتقاد از كسانى كه با زبان يا قلم از انحراف نسل جوان سخن مى گويند افزودند: اينگونه افراد با چشم پوشى از شور و شعور جوانان كشور، خطاها و اشتباهات معدود برخى جوانان را بزرگ مى كنند و همانگونه كه دشمن مى خواهد حرف مى زنند.
حضرت آيت الله خامنه اى در تبيين زمينه ها و عوامل آينده پرفروغ ايران، موقعيت بسيار حساس جغرافيايى ايران، تاريخ پرشكوه و پرافتخار كشور و منابع و ذخائر طبيعى سرشار ايران را يادآور شدند و افزودند: ملت ما از لحاظ انسانى نيز از با استعدادترين ملل جهان بشمار مى رود بگونه اى كه متوسط استعداد ايرانى از متوسط جهانى بيشتر است. ايشان با ذكر جلوه هايى از استعداد سرشار جوانان ايرانى از جمله دستيابى دانشمندان كشور به فناورى پيشرفته هسته اى افزودند: قدرتمندان جهانى، دانش هسته اى را جزو محرمانه ترين علوم قرار داده اند و اجازه نمى دهند كسى به آن دسترسى پيدا كند، اما جوانان انديشمند و با هوش ايران، اين كار بزرگ را انجام دادند و مستكبران عالم در عكس العمل به اين پيشرفت عظيم ملت ايران، به ايجاد جنجال پرداخته اند.
ايشان توليد و تكثير سلولهاى بنيادى را از ديگر جلوه هاى استعداد و تلاش جوانان با ايمان و غيرتمند ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: اين دستاوردهاى ستايش برانگيز ادامه طبيعى افتخارات بيادماندنى و شگفت انگيزى است كه رزمندگان دلاور و استراتژيستهاى نظامى جوان ما در 8 سال دفاع مقدس آفريدند و در پرتو حماسه هايى همچون آزادسازى خرمشهر و فتح فاو، ژنرالهاى پير ارتش بعثى و حاميان آمريكايى و اروپايى آنها را بزانو درآوردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى پيروزى انقلاب اسلامى در ايران را زمينه ساز بروز و ظهور استعدادهاى جوشان جوانان اين سرزمين خواندند و خاطرنشان كردند: ايران عزيز ما در دوران ستم شاهى بهشت غارتگران جهانى بود اما ملت ايران با تكيه بر اسلام و تشكيل نظام اسلامى، بزرگترين مانع را در مقابل نفوذ خائنانه بيگانگان و حاكميت نامشروع افراد فاسد ايجاد كرد و با قرار دادن اسلام در جايگاه واقعى خود يعنى "برنامه زندگى مردم و اداره و مديريت جامعه"، قدرتهاى ظالم جهان را بشدت بيمناك ساخت و ضمن دادن درس پايدارى به ملتها زمينه ساز آينده روشن ايران شد.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين زندگى در ايران و در دامان پرمهر نظام اسلامى را موجب افتخار جوانان كشور برشمردند و با اشاره به تقارن مبارك مبعث نورانى نبى اكرم (ص) با آغاز سال تحصيلى، براى دانش آموزان و دانشجويان در سال تحصيلى جديد آرزوى موفقيت كردند.
در آغاز اين ديدار آقاى حاجى وزير آموزش و پرورش با اشاره به شور و اشتياق دانش آموزان براى عمل به توصيه رهبر معظم انقلاب در مورد ارتقاى سطح علم و تحصيل جوانان و نوجوانان گفت: تلاش مى كنيم با تأسيس مراكز پژوهشى، ايجاد شهركهاى علمى و ترويج فضيلت و اخلاق نسل جوان و نوجوان آمادگى بيشترى براى ايفا وظايف سنگين خود پيدا كند.
حجةالاسلام حاج على اكبرى نماينده ولى فقيه در اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانش آموزان سراسر كشور نيز در اين ديدار با اعلام ايجاد جنبش دانش آموزى در سال تحصيلى جديد گفت: اين جنبشِ پراميد و پر حركت با سپاه آمريكايى و صهيونيستى "جهل و ناآگاهى و وادادگى و انفعال" مقابله مى كند و با پايه گذارى جنبش نرم افزارى در مدارس و افزايش شادابى و نشاط و اميد، عدالتخواهى و روح انقلاب را در نسل جوان و نوجوان تقويت مى كند.
در اين ديدار هزاران تن از اعضاى اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانش آموزان سراسر كشور، اعضاى مجلس دانش آموزى، خبرگزارى دانش آموزى و انجمن دانش آموزى دوستى ايران و فلسطين حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /