پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت برگزارى سيزدهمين اجلاس سراسرى نماز

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى بمناسبت برگزارى سيزدهمين اجلاس سراسرى نماز پيامى صادر فرمودند:
متن پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
اينك پس از دوازده سال از آغاز حركت مبارك اقامه نماز بايد فصل ديگرى در اين تلاش و جهاد مبارك آغاز شود. اين فصل مى بايست نگاه خود را به برنامه ريزى كوتاه مدت و ميان مدت براى دستيابى به هدفهاى تعريف شده اى بدوزد كه بگونه اى انبوه و متراكم در خلال توصيه ها و دستورالعمل هاى تقديم شده در اين مدت، موج مى زند. هدف بلندمدتِ اقامه ى نماز در جامعه، صلاح و فلاح همگانى است، ليكن تا رسيدن به آن مقصود والا، هدف ميان مدت، برافروختن چراغ نماز در همه خانه ها و در خانه ى دلها است. و هدف كوتاه مدت، به كارگيرى همه ظرفيت علمى و هنرى و تبليغى كشور در اين راه و سمت و سو دادن به همه آنگونه تلاشها در اين جهت است. همچنانكه براى گزاردن نماز بايد قبله را شناخت و به آن روى آورد، براى لبريز كردن فضاى دنيا و دنياى دلها از عطر و جلوه و روح نماز هم قبله اى وجود دارد كه بايد آن را يافت و بدان روى كرد. اين قبله همان هدفهاى والا و نهايى نماز است و روى كردن به آن، پيمودن راههايى است كه بدان منتهى مى شود، و اين راهها در قالب هدفهاى كوتاه مدت و ميان مدت، تعريف شدنى است.
اكنون بحمدالله با همت رئيس جمهور محترم، دستگاههاى اجرايى ذيربط به همكارى در عمل براى اقامه نماز فراخوانده شده اند، و از دستگاههاى تبليغى بويژه صدا و سيما و وزارتهاى فرهنگى و گردانندگان مراكز جمعيتى، بطور ويژه در پيام سال هاى پيش تعهد مسؤولانه خواسته شده است، كار لازمِ امروز آن است كه هيئت هايى براى تعيين دقيق مأموريتهاى اين دستگاهها تشكيل شود و بر اثر آن، برنامه زمانبندى شده همه فعاليتها و خدماتى كه وظيفه آنان است با شيوه اى علمى و واقع بينانه فراهم گردد، و هيئت كارآمد ديگرى مأمور پيگيرى و نظارت مستمر بر پيشرفت اين فعاليتها و خدمات گردد.
براين اساس، گردهمايى سال آينده شما، مجمعى فقط براى سخنرانى نيست بلكه عرصه اى است كه در آن مى بايد هيئت هاى مزبور گزارش پيشرفت آن برنامه زمانبندى شده را بدهند و جمع داورى عاليرتبه اى، سهم هر دستگاه را از تشويق و تقدير و يا خداى نخواسته از توبيخ و سرزنش به او بپردازد و براساس پيشرفتها يا توقفها و موانع راه، برنامه ى جامع را تصحيح يا تكميل كند. بيشك دولت محترم و شخص رئيس محترم جمهور مى توانند برترين نقش را در اين فرايند منطقى و كارساز، ايفاء كنند.
توفيقات همگان بويژه جناب حجةالاسلام قرائتى را در پيشبرد اين خواسته ى ارزشمند از خداوند متعال مسئلت مى كنم و اميدوارم مشمول ادعيه زاكيه حضرت بقيةالله باشند.
والسلام عليكم و رحمةالله
سيدعلى خامنه اى
14/06/1382
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /