پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پادشاه اردن

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار پادشاه اردن تأكيد كردند: مشكلات جهان اسلام، با اتكاى به پروردگار، همگرايى و وحدت و تكيه بر امت بزرگ اسلامى قابل حل است.
در اين ديدار كه صبح امروز انجام شد حضرت آيت الله خامنه اى با استقبال از گسترش روابط سياسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى ايران و اردن، توسعه مناسبات دو كشور را براى منطقه نيز داراى پيامدهاى مثبتى برشمردند.
ايشان با اشاره به همسايگى ايران و اردن با عراق، تبادل نظر مقامات دو كشور را در مورد مسئله عراق ضرورى خواندند و افزودند: اوضاع عراق حقيقتاً نگران كننده است و با توجه به ادامه اشغال اين كشور بدست نظاميان امريكايى و انگليسى، افق آينده عراق روشن نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر لزوم يكپارچگى و تماميت ارضى عراق خاطرنشان كردند: اشغالگران بايد هرچه زودتر عراق را ترك كنند و به شكلى صحيح به مردم عراق فرصت داده شود تا اداره امور كشورشان را بدست گيرند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين دفاع از فلسطين را بر همه كشورها و ملتهاى مسلمان واجب دانستند و افزودند: دفاع از فلسطين فقط دفاع از يك كشور و يك ملت نيست بلكه تلاش براى حل يك مشكل اساسى دنياى اسلام و كشورهاى عربى است.
ايشان با اشاره به لزوم هوشيارى در مقابل دشمنان خاطرنشان كردند: امريكايى ها در طول 50 سال اخير هميشه جانب رژيم صهيونيستى را گرفته اند، بنابراين، در قضيه فلسطين، امريكا طرف مقابل مسلمانان بشمار مى آيد و نمى توانند واسطه و ميانجى باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى پايبند نبودن رژيم صهيونيستى به هيچيك از توافقهاى امضا شده را يادآور شدند و تأكيد كردند: در چنين مواقعى كه دشمن خود را مطلقاً به هيچ توافقى متعهد نمى داند، تنها راه حل مسئله، وحدت كلمه اعراب و مسلمانان و پافشارى آنها بر دفاع و حمايت از ملت مظلوم فلسطين است.

در اين ديدار پادشاه اردن با ابراز خرسندى فراوان از سفر به تهران گفت: ظرفيتهاى گسترده اى براى تعميق مناسبات اقتصادى، صنعتى، اجتماعى و سياسى دو كشور وجود دارد كه اميدواريم استفاده از آنها به ارتقاى سطح روابط دو جانبه منجر شود و افق نوينى در مناسبات تهران - امان بگشايد.
ملك عبداللَّه، قضيه فلسطين و عراق را دو مشكل جدى جهان اسلام خواند و افزود: مشورت و هماهنگى ايران و اردن مى تواند ضمن حفظ منافع متقابل به استقرار ثبات و امنيت در منطقه كمك كند.
نخست وزير اردن نيز در اين ديدار گزارشى از اوضاع خاورميانه، به استحضار رهبر معظم انقلاب رساند. آقاى ابوالراغب با اشاره به كارشكنى مداوم صهيونيستها در تحقق صلح در فلسطين گفت: معادلات ظالمانه موجود در جهان، منفعت طلبى ابرقدرتها، و اختلافات موجود بين اعراب، باعث بروز مشكلات جدى در تحقق حقوق فلسطينى ها شده است.
آقاى سعد خير رئيس سازمان اطلاعات اردن نيز با بيان گزارشى از ديدگاههاى اين كشور در مورد عراق بر لزوم وحدت و يكپارچگى اين كشور تأكيد كرد و گفت: اوضاع امنيتى در عراق نگران كننده است و اردن براى فعالتر شدن سازمان ملل در عراق و خروج هر چه سريعتر اشغالگران از اين كشور تلاش مى كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /