پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعى از جهادگران علمى كشور (موسسه رويان)

حضرت آيت الله خامنه اى در ديدار با جمعى از جهادگران علمى كشور كه موفق به توليد تكثير و انجماد سلولهاى بنيادى جنينى شده اند اين دستاورد عظيم علمى را جلوه اى از ظرفيت بى پايان و بسيار عميق استعدادهاى ملت ايران برشمردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با ابراز خرسندى فراوان از تلاش پژوهشگران و دانشمندان داخلى براى استفاده از ذخاير تمام نشدنى ثروت انسانى كشور افزودند: تلاش استعمارگران براى تحقير ملت ايران و وجود احساس ناتوانى و حقارت در جامعه ايران، در قرنهاى اخير همچون سدى مانع از استفاده از مخزن عظيم استعدادهاى داخلى شده است اما تلاشهاى افتخار برانگيزى همچون دست يابى به دانش توليد، تكثير و انجماد سلولهاى بنيادى جنينى، اين گونه سدها را در هم مى شكند و ايران را به مرحله استفاده از ظرفيت بى پايان انسانى خود نزديك مى سازد.
ايشان با اشاره به تأثيرگذارى مفاخر علمى ملت ايران نظير ابن سيناها و فارابى ها در ترويج و گسترش علم در جهان افزودند: احساس ناتوانى بايد بكلى از فرهنگ كشور ريشه كن شود چرا كه ملت ايران در طول تاريخ، بارها و بارها استعداد و توانايى خود را در فتح قله هاى علمى نشان داده است.
حضرت آيت الله خامنه اى، وجود هر يك از دانشمندان و پژوهشگران پرتلاش كشور را هديه اى الهى خواندند و با اشاره به كارهاى عظيمى كه پس از انقلاب بدست جوانان مؤمن و حزب اللهى انجام شده افزودند: عزيزانى كه با تلاش مؤمنانه به دستاوردهاى ارزشمندى نظير توليد، تكثير و انجماد سلولهاى بنيادى جنينى و دانش هسته اى دست يافته اند بايد بعنوان پيشروان حركت علمى ملت ايران مورد تجليل و قدردانى قرار گيرند تا راه براى ورود و شكوفايى استعدادهاى جوانان باز شود.
رهبر معظم انقلاب، ايمان و توكل به پروردگار را، سلولهاى بنيادى شكل دهنده رفتار و حركت صحيح جوامع بشرى در طول تاريخ برشمردند و با تجليل از ايمان عميق دانشمندان و پژوهشگرانى كه در طرح بزرگ و ملى توليد و تكثير سلولهاى بنيادى فعاليت مى كنند افزودند: توسل و توكل به پروردگار كريم، ايمان به يارى خداوند و اعتماد به نفس، عوامل اصلى پيشرفتها و كارهاى عظيمى بوده كه در دو دهه اخير در كشور انجام شده است.
ايشان ملت ايران را ملتى عزيز و مظلوم خواندند و با تأكيد بر لزوم تشريح نتايج عملى و ملموس اين دستاورد بزرگ براى مردم افزودند: علت اصلى خصومت دشمنان با ملت ايران، اين واقعيت است كه انقلاب اسلامى مردم ايران و دستاوردهاى علمى انديشمندان و پژوهشگران ايرانى، ديگر ملتهاى مسلمان را به خود باورى تشويق مى كند و مجموعه جهان اسلام را از كنترل قدرتمندان دور مى سازد.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، دكتر منتظرى رئيس جهاد دانشگاهى در گزارشى تصريح كرد: فرزندان انقلاب در جهاد دانشگاهى، همه توانايى و تلاش خود را براى ايجاد جنبش نرم افزارى و توليد علم و تحقق اهداف علمى و فرهنگى انقلاب بكار گرفته اند.
رئيس پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهى نيز در اين ديدار، ايمان و اعتقاد عميق پژوهشگران اين مؤسسه و اعتقاد آنان به تواناييهاى خودى را مبناى اصلى جهش عظيم علمى و توليد، تكثير و انجماد سلولهاى بنيادى جنينى خواند.
دكتر كاظمى گفت: دانشمندان و پژوهشگرانى كه در اين طرح فعالند بدنبال اداى تكليف دينى هستند و آثار اين نگاه اعتقادى را در پيشرفتهاى علمى خود كاملاً مشاهده مى كنند.
به اطلاع مى رساند كه تاكنون تنها سوئد، ژاپن، امريكا، استراليا، انگليس، هندوستان، كره جنوبى و سنگاپور موفق به توليد سلولهاى بنيادى جنينى شده اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /