پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت شهادت آيت الله حكيم

بسم اللَّه الرحمن الرحيم
اناللَّه و انااليه الراجعون
دست گنهكار و پليد مزدوران استكبار، فاجعه اى بزرگ آفريد و شخصيت ارزشمندى را كه در برابر اشغالگران عراق، سنگر مستحكمى بشمار مى آمد، از مردم عراق گرفت و اين سنگر را ويران كرد. امروز در جوار حرم ملكوتى مولاى متقيان عليه آلاف التحية و الثناء، آيت اللَّه سيدمحمدباقر حكيم بهمراه دهها نفر از مردان و زنان با ايمانى كه از زُلالِ ذكر و خشوع نماز جمعه بهره مند شده بودند شربت شهادت نوشيدند و به حريم امن رحمت و فيض خاص الهى عروج كردند.
اين شهيد عزيز، عالم مجاهدى بود كه سالهاى متمادى براى احقاق حقّ ملت عراق با رژيم خبيث صدام مبارزه كرد و پس از سقوط آن مجسمه ى شرّ و فساد در مقابله با اشغالگران آمريكايى و انگليسى همچون سدّ مستحكمى ايستاد و مبارزه اى دشوار را با نقشه هاى شوم آنان آغاز كرد و خود را براى شهادت در راه اين جهاد بزرگ و پيوستن به خيل شهيدان خاندان معظم آل حكيم و ديگر شهيدان علم و فضيلت در عراق آماده كرده بود.
فاجعه ى امروز نجف اشرف و شهادت اين سيّد بزرگوار و عالم مجاهد بى شك در خدمت هدفهاى آمريكا و صهيونيستهاى غدّار انجام يافته است.
شهيد آيت اللَّه حكيم مظهر خواستْهاى بحقّ ملّتى بود كه دين و استقلال و آينده كشور خود را در معرض تهديد و خانه ى خود را در زير چكمه ى اشغالگران مى بيند و مى خواهد از هويت دينى و ملّى خود در برابر متجاوزان دفاع كند. شهادت اين سيّد بزرگوار مصيبت جانكاهى براى ملّت عراق و سند ديگرى بر جُرم اشغالگران است كه ناامنى و هرج و مرج را با حضور نامشروع خود بر عراق تحميل كرده اند. اما دشمنان عراق مستقل و مسلمان بدانند كه با اين شهادت مظلومانه، عزم و مقاومت ملّت عراق در برابر نقشه ها و هدفهاى استكبار و صهيونيزم و ايمان و وفادارى آنان به خط اسلام و رهبرى دينى ضعيف نمى گردد و بر عكس ِ خواسته ى آنان، پايدارتر خواهد گشت، انشاءاللَّه. به ملّت مؤمن و غيور عراق يادآورى مى كنم كه تنها راه سربلندى ملّت و نجات كشور از شرّ نقشه هاى خطرناك استكبار و صهيونيزم، وحدت كلمه ى آنان در زير پرچم پرافتخار اسلام است و امروز آنان مى توانند با تمسك به اين ريسمان مستحكم الهى آينده ى را براى كشور خود و نسلهاى بعدى رقم بزنند كه در آن عراق اسلامى و مستقل همچون ستاره ى درخشانى در دنياى اسلام نمايان گردد. بزرگان و نخبگان دينى و سياسى عراق تنها با تمسّك به اسلام و وحدت كلمه خواهند توانست وظيفه ى بزرگى را كه در اين روزگار استثنائى برعهده دارند انجام دهند و اميد است كه در اين راه ثابت قدم و موفق باشند.
اينجانب اين فقدان مصيبت بار را به حضرت بقيةاللَّه الاعظم روحى فداه و عموم ملّت عراق و ايران و به حوزه ى علميه و مراجع معظم و علماى اعلام نجف و قم و مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق و بخصوص به خاندان معظم و شهيدپرور حكيم، بالاخص به برادر مُكرم ايشان جناب آقاى سيدعبدالعزيز حكيم و به خانواده و فرزندان معزز اين شهيد محراب تسليت و اين شهادت بزرگ را تبريك مى گويم و همچنين براى خانواده هاى محترم ساير شهيدان اين حادثه ى مصيبت بار صبر جميل و اجر جزيل مسئلت مى كنم و علّو درجات همه ى آن شهيدان مظلوم و شفاى عاجل مجروحان اين حادثه را از خداوند متعال خواهانم و بمنظور بزرگداشت ياد آن سيّد شهيد عزيز و ساير همرزمانش سه روز عزاى عمومى اعلام مى دارم.
وسيعلم الذين ظلموا اى مُنقلب ينقلبون.
سيدعلى خامنه اى
7/6/1382
اول رجب 1424
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /