پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير، و مسؤولان وزارت خارجه و سفرا

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار وزير، و مسؤولان وزارت خارجه و سفرا و رؤساى نمايندگيهاى جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور، بر لزوم تقويت ابتكارِ عمل، مهارت، هوشمندى، سرعت عمل، پيگيرى و برنامه ريزى جامع و تفصيلى در دستگاه ديپلماسى كشور تأكيد و تصريح كردند: مهمترين اصل در سياست خارجى حمايت از هويت نظام اسلامى و پافشارى براصول و ارزشها است و جمهورى اسلامى ايران اصول و ارزشهاى خود را كه عزت ملى است با هيچ چيز معاوضه نخواهد كرد.
ايشان ضمن سفارش سفرا و خانواده هاى آنان به حفظ و تقويت گوهر ايمان از طريق مراقبت و تقوا بر لزوم تحرك و اثرگذارى سفرا در محيط تأكيد كردند و افزودند: سفير كشور ما بايد بتواند مواضع جمهورى اسلامى ايران را بصورت استدلالى و منطقى در محل مأموريت خود تبيين كند و نقش تأثيرگذار فعالى داشته باشد.
مقام معظم رهبرى منفعل بودن، و تطبيق با قواعد و ارزشهاى بين المللى به قيمت دست كشيدن از هويت ملى و ارزشها را بدور از افتخار دانستند و خاطرنشان كردند:

نظام اسلامى ايران داراى اصول و ارزشهايى است كه هيچگاه آنرا با رضايت غرب و در رأس آن آمريكا معاوضه نخواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى در نظر گرفتن ارزشها و اصول را در سياست خارجى در جهت حفظ منافع ملى برشمردند و افزودند: اصول ما منبع منافع ملى نظام مى باشد زيرا سربلندى و عزت كشور بواسطه اسلام و انقلاب است.
ايشان با اشاره به توانمنديهاى نظام اسلامى در عرصه هاى مختلف، مقابله با مشكلات و چالشهاى گوناگون را با اتكاء به اين توانمنديها ميسر و ممكن دانستند و خاطرنشان كردند: از جمله اين توانمنديها، توانايى جوانان مؤمن و دانشمندان كشور به فناورى هسته اى است كه جمهورى اسلامى ايران در اين خصوص نظرات و مبانى تدوين شده اى دارد و به قرار داد NPT نيز پايبند است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر لزوم اعطاى تمام امتيازات اين قرارداد به جمهورى اسلامى ايران، و مطالبه جدى آنها دانش هسته اى كشور را بومى و در جهت مقاصد صلح آميز برشمردند و افزودند: جمهورى اسلامى ايران براساس مبانى دينى و فقهى هيچگاه قائل به استفاده از سلاحهاى كشتار جمعى نيست.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به مواضع آمريكا و برخى كشورهاى اروپايى درخصوص لزوم دست كشيدن ايران از فناورى هسته اى تصريح كردند: اين مواضع و درخواستها، بى جا، ظالمانه و ناحق است و جمهورى اسلامى ايران اين درخواستها را نخواهد پذيرفت.
مقام معظم رهبرى درخصوص رابطه با امريكا، تأكيد كردند: در شرايطى كه برخورد رژيم آمريكا، با همه دنيا، برخوردى طلبكارانه و فزون خواهانه مى باشد، هرگونه ضعف و تسليم شدن بزرگترين خطاى استراتژيك است.
ايشان با اشاره به مواضع كشورهاى عربى در قبال رژيم صهيونيستى در طول 25 سال گذشته و عقب نشينى گام به گام آنها، خاطرنشان كردند: در اين 25 سال نه تنها كشورهاى عربى هيچ امتيازى نگرفتند بلكه آمريكا از مواضع خود عقب نشينى نكرد و حتى يك بار هم جانب اعراب را نگرفت.
در ابتداى اين ديدار آقاى خرازى وزير امور خارجه گزارشى از نشست سفرا و رؤساى نمايندگيهاى جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور و فعاليتهاى وزارت خارجه بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /