پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از جوانان پرشور اهوازى

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار هزاران نفر از جوانان پرشور اهوازى تأكيد كردند: عزم ملت ايران براى دفاع از عزت و شرف و استقلال خويش، مظهر عزم و اراده الهى است و مسؤولان نظام بايد از اين ظرفيت و سنگر عظيم ملى به بهترين وجه استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار كه صبح امروز در حسينيه امام خمينى انجام شد علت اصلى دشمنى امريكا با اسلام را، دعوت اسلام از ملتها براى دفاع از استقلال، عزت و حقوق و منافع ملى خود برشمردند. ايشان افزودند: امريكايى ها ضمن استفاده از روشهاى پيچيده رسانه اى و تبليغاتى براى دشمنى با اسلام، ادعا مى كنند كه علت خصومت آنها با دين مبين پروردگار، دعوت اسلام به جنگ و ترور و نفرت آفرينى است، اما اسلام از اين تهمتها مبراست و اين دروغ بزرگ را كسى باور نمى كند چرا كه همه مى دانند امريكا عامل و علت اصلى جنگ آفرينى، تعرض به حقوق ملتها، ترور و ايجاد نفرت در جهان است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به تبليغات استكبار امريكايى در مورد نقض حقوق بشر در ايران و حمايت ايران از تروريسم خاطرنشان كردند: اين گونه ادعاها با وجود رنگ و لعابهاى تبليغاتى فراوان، در جهان رسوا شده است. ايشان افزودند: ريشه اختلافات امريكا با جمهورى اسلامى در اين است كه نظام اسلامى مى خواهد ايران، عزيز و مستقل باشد و براساس رأى مردم اداره شود نه رأى و خواست مستكبران جهانى و بهمين علت امروز معناى وفادارى به جمهورى اسلامى، وفادارى به استقلال كشور، حقوق ملت و پايدارى در برابر بيگانگان است.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى اغواگرى را شيوه اصلى رسانه ها و مقامات امريكايى ارزيابى كردند و افزودند: با وجود برخى موفقيت هاى اين روش در فريب افكار عمومى جهان عملكرد زشت امريكايى ها در مناطق مختلف از جمله در عراق، مانع از فريب خوردن اذهان عمومى ملتها شده است و هرروز بيش از پيش مردم جهان را از آمريكا متنفر مى سازد.
ايشان، عراق امروز را، صحنه آزمايش ادعاهاى مختلف امريكا برشمردند و افزودند: زورگوئيهاى غيرقابل تحمل، گماشتن حاكم بيگانه، تصرف منابع، رواج هرج و مرج، تعرض به حريم ناموس خانواده هاى عراقى و برخوردهاى اهانت آميز از جمله واقعيتهائى است كه ماهيت حقوق بشر و دمكراسى مورد نظر امريكا براى ملتهاى خاورميانه را بر ملا مى كند و نشان مى دهد كه امريكا برغم ادعاهاى خود در مورد نجات مردم عراق، گرگى درنده تر از رژيم صدام است.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى، اقدام رئيس جمهور امريكا در ناديده گرفتن جنايات و تروريسم رژيم صهيونيستى را ملاك روشنى براى درك معناى تروريسم در منطق دولتمردان امريكائى دانستند و افزودند: امريكا، تروريسم واضح دولت جعلى اسرائيل را كه حتى خود صهيونيستها، منكر آن نيستند ناديده مى گيرد اما اقدام كوچك و خشم آلود يك جوان فلسطينى در دفاع از شرف و خانه و هستى خود را تروريسم مى نامد.
ايشان، تنها عامل مهار كننده روح طغيانگر استكبار را بيدارى، اراده و ايستادگى ملتها برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامى از همان آغاز براين نكته اساسى تأكيد كرده و نظام اسلامى نيز با تكيه بر بيدارى و عزم ملت ايران برپا شده و استمرار يافته است، بهمين علت مسوولان كشور از جمله مسوولان آموزش و پرورش و آموزش عالى بايد جوانان پرشور و مؤمن را كه مظهر اراده، ايستادگى، استقلال خواهى و عزت طلبى اين ملت بشمار مى روند قدر بدانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با توصيه به جوانان كشور، براى خودسازى علمى و عملى خاطرنشان كردند: نسل قبل از شما در مقابل وابستگى كشور و زياده طلبى هاى دشمنان ايستاد و در دوران انقلاب و جنگ تحميلى، از هويت و شخصيت ملى خود، جانانه دفاع كرد و اكنون نوبت شما جوانان است كه اگر با همين ايمان و شور در صحنه بايستيد، هيچ سلاحى قادر نخواهد بود ملت ايران را به زانو در آورد.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى تلاش جوانان را براى ارتقاى سطح علمى - عملى و اخلاقى، جهادى بزرگ برشمردند و خاطرنشان كردند: دستيابى نسل جوان و كارآمد ايرانى به فناورى پيشرفته علمى، خشم دشمنان را برانگيخته و آنان را بگونه اى آزار مى دهد كه براى پنهان كردن خشم خود، به هياهو و جنجال روى آورده اند و ايران را به دروغ، به تلاش براى دستيابى به سلاح كشتار جمعى متهم مى كنند.
ايشان با ابراز خرسندى از اينكه بسيارى از جوانان كشور اوقات فراغت تابستان را صرف ارتقاى سطح فكرى خود مى كنند يا با حضور در نيروى مقاومت بسيج و بسيج سازندگى به خدمت به مردم مشغولند و يا در شكلهاى مختلف به فعاليتهاى مفيد مى پردازند افزودند: مسوولان بايد با تكيه بر اين ملت و جوانان برومند آن، مرعوب هيچ فرد يا قدرتى نشوند و در راه پيشرفت و آبادانى و سرافرازى كشور با همه توان تلاش كنند.
ايشان همچنين جوانان خوزستانى را مجموعه اى كم نظير و داراى افتخارات فراوان خواندند و افزودند: همه قوميتهاى ايرانى، همچنانكه در دوران دفاع مقدس از استقلال و دين و ميهن خويش دفاع كردند امروز نيز با تمسك به اسلام و وحدت كلمه به اين راه مبارك ادامه مى دهند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى ابراز اميدوارى كردند همه دختران و پسران جوان ايرانى با الگوپذيرى از حضرت فاطمه زهرا)س( - بزرگ بانوى تاريخ بشريت، مشمول عنايات ويژه پروردگار و ائمه هدى (ع) قرار گيرند.
در آغاز اين ديدار حجةالاسلام و المسلمين موسوى جزايرى امام جمعه اهواز و نماينده ولى فقيه در استان خوزستان با عرض تسليت ايام شهادت حضرت صديقه كبرى(س) از فعاليتهاى حوزه علميه و مدارس دينى اهواز گزارشى بيان و بر وفادارى جوانان خوزستانى بر بيعت با رهبر معظم انقلاب تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /