پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير و مسؤولان آموزش و پرورش سراسر كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار وزير و مسؤولان سازمانها و ادارات آموزش و پرورش سراسر كشور، نسل بزرگ و پرنشاط جوان كشور را نعمت و ثروتى ارزشمند برشمردند و تأكيد كردند: مهمترين وظيفه آموزش و پرورش برنامه ريزى جهت تربيت و بناى شخصيت و هويت اين نسل است.
ايشان نخستين اقدام آموزش و پرورش براى تربيت نسل جوان با يك هويت صحيح را، ايجاد شوق و اميد به آينده و بهره گيرى مناسب از فضاى انقلاب اسلامى دانستند و خاطرنشان كردند: امروز تبليغات جهانى تمركز خود را بر تيره و تار نشان دادن آينده كشور و گرفتن اميد از جوانان قرار داده لذا بايد با برنامه هاى تعليمى و تربيتى مناسب، احساس تعالى و ترقى معنوى و اميد به آينده در نسل جوان زنده نگه داشته شود.
مقام معظم رهبرى از استقلال سياسى كشور بعنوان دستاورد عظيم انقلاب اسلامى ياد كردند و با تأكيد بر اينكه نسل جوان و نوخاسته را بايد بگونه اى تربيت كرد كه قدرشناس استقلال سياسى كشور باشد، افزودند: تبيين خدمات انجام گرفته و پيشرفتهاى كشور در عرصه هاى اقتصادى، علمى و شكوفايى استعدادها پس از پيروزى انقلاب اسلامى و نقش استقلال سياسى در استقلال علمى، اقتصادى و فرهنگى موجب مى شود تا نسل جوان هويت خود را بخوبى بشناسد.
حضرت آيت الله خامنه اى تربيت اخلاقى نوجوانان و جوانان را از جمله مسائل مهم براى تربيت نسل جوان و تحول اخلاقى در آن برشمردند و تأكيد كردند: آموزش و پرورش بايد با تربيت اخلاقى صحيح كه غير از تحميل اخلاقى است، جوانانى متدين، دين باور و متخلق به اخلاق اسلامى پرورش دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به تأثير بسيار زياد نماز در تربيت اخلاقى صحيح افزودند: در مدارس بايد زمينه اى فراهم شود تا شوق به نماز خواندن در نوجوانان و جوانان بيش از پيش بوجود آيد.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى حاجى وزير آموزش و پرورش ضمن بيان گزارشى از نشست رؤساى سازمانها و ادارات آموزش و پرورش سراسر كشور گفت: در اين گردهمايى ضمن بررسى مسائل اجرايى اين وزارتخانه محور برنامه ريزى آموزش و پرورش در برنامه چهارم توسعه مورد بحث قرار گرفت و بر بهبود كيفيت امر تعليم و تربيت و دانايى بعنوان محور اين برنامه تأكيد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /