پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار برگزيدگان دوازدهمين دوره مسابقات سراسرى قرآن كريم

رهبر معظم انقلاب اسلامى تأكيد كردند: فضاى جوان كشور و هوش و استعداد جوانان دانشگاهى، حوزوى و ديگر جوانان، آينده بسيار روشنى را براى ايران نويد مى دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى، ظهر امروز در ديدار برگزيدگان دوازدهمين دوره مسابقات سراسرى حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم در سازمان ملى پرورش استعدادهاى درخشان افزودند: با وجود ابراز نگرانى برخى انسانهاى بدبين و برغم تلاشهاى دشمنان، به فضاى جوان كشور بسيار خوشبين و اميدوار هستم و معتقدم درخشش استعدادهاى جوانان در آينده، همه جهان را متوجه ملت ايران خواهد كرد.
ايشان با اشاره به حضور برجستگان ايرانى در تاريخ علم بشر افزودند: هوش و استعداد درخشان ايرانى در تاريخ اين كشور، ريشه دارد و افتخار آفرينى جوانان ما در المپيادهاى جهانى، نشان مى دهد كه امروز، فضاى مناسبى براى بروز استعدادهاى جوانان بوجود آمده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، هوش و استعداد جوانان كشور را سرمايه اى ملى و بى بديل خواندند و خاطرنشان كردند: بايد از اين سرمايه نفيس، مراقبت و از آن در جهت صحيح و براى پيشرفت همه جانبه ايران، استفاده شود.
حضرت آيت الله خامنه اى، ضمن توصيه به جوانان براى بهره مندى درست از هوش وافر خود، خطاب به مسؤولان نيز تأكيد كردند: بگونه اى برنامه ريزى و عمل كنيد كه جوانان براى بكارگيرى استعدادهايشان و جبران عقب ماندگيهاى موجود، ميدان پيدا كنند.
ايشان با انتقاد از سياه نمايى هايى كه در مورد خروج جوانان با استعداد از كشور صورت مى گيرد خاطرنشان كردند: مجموعه اى عظيم از جوانان خلاق، فهيم، با استعداد، با هوش و مبتكر در دانشگاهها، حوزه ها و ديگر بخشهاى جامعه وجود دارد كه باعث افتخار كشورند و حصارهاى مستحكم حفظ هويت ملى و اسلامى محسوب مى شوند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تربيت يك نسل جوان و فرزانه در حوزه هاى علميه خاطرنشان كردند: اين جوانان، تفكرات اسلامى را با استوارى تمام عرضه خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى، با اشاره به ظهور استعداد و نبوغ جوانان ايرانى در عمليات پيچيده دفاع مقدس و نيز عرصه هاى علمى و دانشگاهى افزودند: جوان ايرانى، با اين ظرفيت و هوش فراوان خود، مى تواند الگوى جوامع اسلامى باشد.
ايشان، همچنين با تشكر از مسؤولان سازمان ملى پرورش استعدادهاى درخشان، دلبستگى و انس استعدادهاى درخشان با قرآن كريم را امرى بسيار مبارك برشمردند و خاطرنشان كردند: به بركت انس طولانى با قرآن، هدايت و سعادت دنيا و آخرت، نصيب انسان خواهد شد.
در اين ديدار آقاى اژه اى، رئيس سازمان ملى پرورش استعدادهاى درخشان اعلام كرد: در دوازدهمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم در اين سازمان، 14 هزار استعداد درخشان شركت داشتند كه سيصد نفر از آنان برگزيده شده اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /