پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس دولت انتقالى اسلامى افغانستان

رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار رئيس دولت انتقالى اسلامى افغانستان تاكيد كردند: وجود يك افغانستان با ثبات و پيشرفته در همسايگى ايران، به تأمين منافع اسلامى و ملى ايران كمك مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى با ابراز خرسندى از پيشرفتهاى افغانستان در جهت استقرار ثبات و آرامش، تلاش بيشتر براى جبران آثار بسيار منفى سالها جنگ داخلى در افغانستان را ضرورى خواندند و افزودند: افغانستان برغم تلاشهايى كه براى عقب ماندن اين كشور صورت گرفته، با توجه به ذخاير ارزشمند انسانى و اعتقادات عميق اسلامى مردم اين كشور، مى تواند با وحدت و همدلى همه اقوام به جايگاه شايسته اى دست يابد.
ايشان تلاش سلطه گران براى نابود كردن پايه هاى هويت فرهنگى ملتها را خاطرنشان كردند و افزودند: مراكز سلطه ضمن مخالفت با مظاهر فرهنگ اسلامى مردم افغانستان تلاش مى كنند با رواج فرهنگ غربى در اين كشور، زمينه هاى سلطه دائم بر افغانستان را فراهم آورند كه بايد با هوشيارى، اين طرح را خنثى كرد.
رهبر معظم انقلاب با تجليل از وحدت شيعه و سنى در افغانستان خاطرنشان كردند: تقويت همدلى پيروان مذاهب مختلف در افغانستان به رشد و پيشرفت اين كشور كمك مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى قراردادهاى چند جانبه اى را كه امروز در تهران امضا شد، براى كشورهاى امضا كننده بسيار مفيد خواندند و به رئيس دولت انتقالى افغانستان توصيه كردند: با مبارزه جدى و همه جانبه با كشت مواد مخدر كارى كنيد كه افغانستان ديگر در افكار عمومى جهان، منشأ توليد مواد مخدر محسوب نشود.
در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت رئيس دولت انتقالى افغانستان با تشكر فراوان از كمكهاى جمهورى اسلامى و ملت ايران به ملت افغانستان در مقاطع مختلف گفت: مردم افغانستان قدر شناسند و هيچگاه حمايتهاى مردم مهربان ايران را فراموش نمى كنند.
آقاى حامد كرزاى با بيان گزارشى از اوضاع اقتصادى اجتماعى و سياسى افغانستان، مبارزه با كشت مواد مخدر را از سياستهاى جدى اين كشور خواند و گفت: در مجموع روند رو به پيشرفتى را طى مى كنيم و قانون اساسى افغانستان نيز كه بر اساس خواست ملت افغان، قانونى اسلامى خواهد بود در دست تدوين نهايى است.
رئيس دولت انتقالى افغانستان وحدت شيعه و سنى را از عوامل استقرار هر چه بيشتر ثبات و آرامش در اين كشور برشمرد و گفت: معتقديم بقاى ملت و كشور افغانستان در گرو اين وحدت است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /