پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از استادان و دانشجويان بسيجى

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از استادان و دانشجويان بسيجى تاكيد كردند: ملت مظلوم ايران همچون امام راحل عظيم الشأن بر خواستهاى برحق خود مى ايستد و از عزت، سعادت و پيشرفت خود دفاع مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى بسيج را مجموعه اى از انسانهاى آگاه، آرمان خواه و آماده كار و تلاش و اقدام برشمردند و افزودند: دانشگاه نيز بذر آينده هر كشور است و فرداى جامعه را طراحى مى كند و هنگامى كه دانشگاه با بسيج همراه و ممزوج شود مفهومى بسيار وسيع و عميق و راهگشا بوجود مى آيد.
ايشان نگاه توأم به دانشگاه به مفهوم كار علمى و تحقيقاتى و رعايت اخلاق و عدالت و سياست و نگاه به دنيا به معناى فهم اوضاع جهانى، درك موقعيت تاريخى كشور و شناخت برنامه هاى دشمنان را شرط فعاليت و حركت صحيح بسيج دانشگاهى خواندند.
ايشان با تشريح تاريخچه ايجاد استعمار در جهان به استعمار غيرمستقيم ايران در دو قرن اخير اشاره كردند و افزودند: ملت با استعداد و آگاه ايران از آغاز سلطه خارجى بر كشور كه از طريق روى كار آوردن حكام وابسته و مستبد صورت گرفت به پرچمدارى علماى دين نهضتهاى مختلفى را بوجود آورد و در اوج حركات تاريخى خود بر ضد استبداد و سلطه خارجى نهضت عظيم اسلامى را به پيروى از امام خمينى(رض) ايجاد كرد و با بيرون كردن امريكايى ها از ايران حكومتى بر پايه مبانى اسلام ايجاد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اصول اسلام را تكيه گاه فكرى نهضت اسلامى بر شمردند و خاطرنشان كردند: امام (ره) با بازشناسى اصول اسلام مفهوم واقعى توحيد، كرامت انسانى، عدالت و ديگر اصول اسلام را در زندگى اجتماعى و سياسى ملت ايران جارى ساخت و به پشتوانه مردم در مقابل همه مكاتب و نظامهاى انحرافى حاكم بر جهان ايستاد و راه تازه اى را به جهانيان بويژه ملتهاى مسلمان نشان داد و همين مسئله باعث شد دو قطب ليبرال دمكراسى سرمايه دارى و سوسيال دمكراسى از انقلاب اسلامى ملت ايران بشدت احساس خطر كنند و در مقابل آن به دشمنى برخيزند.
ايشان تهديدات اخير امريكا را دنباله تهديدات بيست و چهارسال اخيردولت اين كشور خواندند و با اشاره به تمايلات تسليم طلبانه برخى عناصر مرعوب شده افزودند: در زمان امام نيز عده اى بظاهر مصلحت انديش اما در باطن سست عنصر و مرعوب با زبانهاى مختلف از تهديدات جدى امريكا و خطرهايى كه كشور را تهديد مى كند سخن مى گفتند و از لزوم عقب نشينى در مقابل امريكا مى نوشتند و حرف مى زدند اما امام راحل عظيم الشأن با رهبرى مدبرانه و باصلابت خود محكم ايستاد و اجازه نداد حقوق ملت ايران از بين برود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به مظلوميت ملت ايران افزودند: ملت ايران به هيچكس و هيچ كشورى ظلم نكرده است و تنها در جهت احقاق حقوق خود و برپايى حكومت دلخواهش عمل كرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شناخت توطئه ها و برنامه هاى دشمن را زمينه ساز مقابله صحيح با آنها برشمردند و تاكيد كردند: آمريكا نيز فهميده است كه با هيچ ابزارى نمى تواند با ملت بزرگ ايران با اينهمه جوان آماده و امكانات فراوان روبرو شود بنابراين به برنامه ريزى براى سطوح مختلف اجتماعى و سياسى دست زده است كه بايد اين برنامه ها را كاملاً شناخت.
ايشان ايجاد رعب در ميان مسؤولان نظام - القاى آشفتگى در نظام - جلوگيرى از پيشرفت كشور و ايجاد تشنج در جامعه بويژه در دانشگاهها را از برنامه هاى آمريكا خواندند و افزودند: اين تلاشها نيز به فضل الهى و هوشيارى همگانى به نتيجه اى نخواهد رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اى كار علمى در دانشگاهها، سازندگى در عرصه هاى مختلف كشور، تلاش براى گسترش دين و اخلاق و معنويت، را از جمله راههاى مقابله صحيح با دشمنان خواندند و افزودند: علاج همه مشكلات كشور همت عمومى براى استحكام داخلى نظام است كه اين مهم با حفظ وحدت، پايبندى به وظايف قانونى بخشهاى مختلف، حفظ آرامش در محيطهاى مختلف بويژه محيطهاى دانشگاهى و كار و تلاش مخلصانه تحقق مى يابد.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگرى از سخنانشان تضعيف بسيج را از جمله اهداف حملات تبليغاتى دشمنان برشمردند و خاطرنشان كردند: آمادگى جوانان بسيجى براى كار و تلاش مخلصانه در هر ميدانى، معادلات و محاسبات آنان را برهم مى زند.
ايشان همه جوانان مؤمن دانشگاهها را بسيجى خواندند و تأكيد كردند: بسيج منطق دارد و حرفهاى خود را با فكر و عقل و حكمت بيان مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به آينده درخشان ملت ايران تأكيد كردند: تا وقتى ملت بزرگ ايران و نيروهاى مؤمن و بااخلاص در كشور وجود دارند هيچ كس نخواهد توانست مقاصد شريرانه خود را در ايران محقق سازد.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى دكتر زارعى مسؤول بسيج اساتيد در گزارشى اعلام كرد: بسيج استادان با حضور اعضاى هيأتهاى علمى در 120 دانشگاه فعال است. دكتر زارعى توسعه فرهنگ پايدارى، ايثار و عدالت خواهى و شناخت علمى مشكلات و ارائه راهكار براى آنان را دو رسالت اصلى بسيج اساتيد اعلام كرد.
دكتر زاكانى مسؤول بسيج دانشجويى دانشگاههاى كشور نيز در اين ديدار اعلام كرد: 2400 دفتر بسيج دانشجويى با بيش از 290 هزار عضو در دانشگاهها فعال است. دكتر زاكانى تعميق معنوى، بسط بصيرت و ارتقاى علمى را از اهداف اصلى بسيج دانشجويى برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /