پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دبيركل سازمان كنفرانس اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار دبيركل سازمان كنفرانس اسلامى، تأكيد كردند: كنفرانس اسلامى مى تواند در مقاومت جهان اسلام در مقابل صهيونيزم و امريكا، نقش فعالى ايفا كند.
حضرت آيت الله خامنه اى، نتايج اجلاس وزيران امور خارجه سازمان كنفرانس اسلامى در تهران را خوب ارزيابى و خاطرنشان كردند: مصوبات اجلاس تهران، بايد پيگيرى و محقق شود كه در اين زمينه نقش دبيركل مهم است.
ايشان با اشاره به موقعيت حساس جهان اسلام، افزودند: هدف اصلى تمام تحركات و طرحهاى مستكبران در منطقه، ضربه زدن به اسلام است چرا كه پايبندى دولتها و ملتها به اسلام، مانع از تسلط استثمارگران و مستكبران بر كشورهاى اسلامى مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تقويت همبستگى را زمينه ساز افزايش قدرت و مصونيت كشورهاى اسلامى در برابر زياده خواهى آمريكا برشمردند و با اشاره به نقشه هاى اسرائيل و امريكا براى تسلط بر تمام كشورهاى منطقه خاورميانه تأكيد كردند: كشورهاى اسلامى راهى جز مقاومت در برابر دشمنان اسلام ندارند و اين مقاومت نيز در گرو تقويت وحدت جهان اسلام است.
ايشان كشورهاى اسلامى، را به اتخاذ موضعى قاطع و يكپارچه در قضيه عراق توصيه كردند و افزودند: امريكا همچون استعمارگران قرن 19، درصدد تحميل يك حاكم امريكايى بر عراق است و كشورهاى اسلامى بايد با كنار گذاشتن اختلافات موجود بر سر مسائل جزئى در عراق، بطور متحد در برابر اين اقدام بايستند.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به حق ملت عراق براى تعيين حكومت دلخواه خود افزودند: جهان اسلام بايد هر حكومت ديگرى را بجز حكومت منتخب مردم عراق رد كند و به لوازم اين موضعگيرى پايبند باشد.
دبيركل سازمان كنفرانس اسلامى نيز در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به نياز جهان اسلام به راهبرى و هدايت گفت: وحدت مسلمانان تنها راه تأمين قدرت و عزت آنان است.
آقاى عبدالواحد بلقزيز، با اشاره به نتايج خوب كنفرانس تهران گفت: تلاش خواهيم كرد همه مفاد بيانيه پايانى اجلاس تهران محقق شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /