پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراى اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراى اسلامى، در سخنان مهمى تأكيد كردند: همه مسؤولان نظام بايد با درك وظايف سنگين خود، با عقل، تدبير، توكل بخدا و شجاعت به تقويت استحكام داخلى بپردازند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار كه همچون سالهاى گذشته بمناسبت هفتم خرداد سالروز تأسيس مجلس شوراى اسلامى برگزار شد با تشكر از تلاشهاى نمايندگان و رئيس مجلس، به فعاليتهاى دشمن براى ايجاد التهاب و تلاطم اجتماعى و روانى در ايران و مرعوب كردن مسؤولان اشاره كردند و افزودند: مخالفان اسلام و ملت ايران با استفاده از امپراطورى خبرى خود درصددند ويروس خطرناك ترس و اضطراب را در ميان مسؤولان بپراكنند اما بفرموده قرآن در اينگونه مواقع، مؤمنان به خداوند تكيه مى كنند و پروردگار با ايجاد ارامش در قلوب آنها، بر ايمان و ايستادگى آنان مى افزايد.
ايشان مرعوب شدن در برابردشمن را باعث زايل شدن تدريجى عقل و عزم انسان برشمردند و خاطرنشان كردند در دوران مبارزه با رژيم ستم شاهى نيز، عناصرى از سختى راه و قدرت رژيم ترسيدند و تسليم شدند اما مؤمنان صادق به پايدارى و مبارزه ادامه دادند و خداوند نيز براساس و عده تخلف ناپذير خود، نصرت را نصيب آنان كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، هدف واقعى امريكا از ادامه فشار بر جمهورى اسلامى ايران را، تسليم ملت و دولت ايران در برابر اراده ابرقدرتى امريكا خواندند و خاطرنشان كردند: هنگامى كه امريكا، ايران را با اينهمه انتخابات مردمى و نشانه هاى فراوان مردم سالارى، به رعايت نكردن دمكراسى متهم مى كند و همزمان از رژيمهاى ضدمردمى و ديكتاتور حمايت مى نمايد براى همه مشخص مى شود كه دشمنان اسلام از طرح اينگونه شعارها دنبال هدف ديگرى هستند.
ايشان تأكيد كردند: امريكا به هيچ چيز جز دست برداشتن ملت و مسؤولان از حاكميت ملى و ارزشهاى مورد قبول ملت ايران، راضى نمى شود بنابراين مرعوب شدگان در برابر او، مجبور خواهند شد قدم به قدم عقب نشينى بيشترى كنند و در نهايت در برابر تمام خواستهاى دشمن تسليم شوند اما هيچكس حق اينكار را ندارد و ملت نيز اجازه اين كار را نمى دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى مواضع اخير دولتمردان امريكايى را ناشى از غرورى احمقانه، ارزيابى كردند و افزودند: مخالفان جمهورى اسلامى ايران، برغم برخى مانورها در مورد ترجيحِ موردى و مقطعى برخى عناصر يا جناحها بر جناح ديگر، در مقابل همه جناحها و مسؤولان كشور موضع خصمانه اى دارند.
ايشان با اشاره به موضعگيرى دشمنان نظام اسلام بر ضد مواضع اصولى رئيس جمهور در بيانيه سالروز دوم خرداد گفتند: مواضع آقاى خاتمى در مورد ايستادگى بر مبانى اسلام و نفرت و شِكوه عميق از رفتار متكبرانه امريكا، از قبل نيز براى ما آشكار بود اما بيان اين مواضع، بلندگوهاى تبليغاتى دشمن را ناراضى و خشمگين كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى نظام اسلامى را قدرتى متكى بر آرا و خواستهاى ملت برشمردند و با اشاره به حركت كلى سه قوه در جهت تحكيم پايه هاى نظام افزودند استقبال پرشور مردم لبنان از رئيس جمهورى اسلامى ايران كه دنيا را متحير كرد نشان داد كه آرمانهاى ملت ايران در ميان ملتهاى مسلمان امتداد يافته است و هيچكس نبايد اين عظمت و قدرت را دستكم بشمرد و انرژى عظيم ملت ايران و جمهورى اسلامى ايران را در مقابل دشمنان، ناديده بگيرد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اسلامى بودن پايه هاى مشروعيت نظام و اركان آن از جمله مجلس، مجلس شوراى اسلامى را از جمله مظاهر 150 سال تلاش مردم و شريف ترين نخبگان كشور براى برافراشتن پرچم حاكميت اسلام در ايران برشمردند و افزودند: اثبات يگانگى دين و سياست و تحقق خواستهاى تاريخى ملت در اين كشور حاصل فداكاريهاى بى شمار نخبگان و جانبازى شهيدان معظم همچون مدرس است بنابراين قوانين و حاصل فعاليتهاى مجلس بايد منطبق بر اسلام باشد.
ايشان، اسلام خواهى را عامل حقيقى اقبال مردم به مسؤولان خواندند و خاطرنشان كردند: هنگامى كه امام خمينى با آن همه عظمت تأكيد مى كردند كه نظام وابسته به ايشان نيست براى بنده و ديگران جايى براى مطرح كردن اينگونه حرفها باقى نمى ماند و امروز هم هركسى از اسلام رو برگرداند مردم او را ناديده مى گيرند و نظام اسلامى با قدرت به حركت خود ادامه مى دهد.
ايشان با انتقاد از مبالغه در مورد قدرت دشمن خاطرنشان كردند: دشمن نيز مى داند كه سلاح و تجهيزات در برابر اراده و پايدارى ملت ايران، كارآيى ندارد بنابراين درصدد است، از درون با مردم ايران برخورد كند و با سست كردن اراده ملت كه در اراده مسؤولان متجلى مى شود به اهداف خود دست يابد اما مردم و مسؤولان ايران با تحمل لوازم مقابله با دشمن، هويت و استقلال خود را حفظ مى كنند.
ايشان با اشاره به مسؤوليت مجلس، دولت، قوه قضاييه و همه دستگاهها در تقويت استحكام داخلى نظام افزودند: انتقاد و اعتراض ايرادى ندارد زيرا تنها متكبران يا كسانى كه پشتوانه مردمى ندارند از انتقاد بدشان مى آيد، اما بايد مراقب بود كه بحثها و اختلاف نظرها به مقابله و تخاصم تبديل نشود و تصوير مورد نظر دشمن از اوضاع داخلى ايران، در افكار عمومى ترسيم نگردد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى قانون اساسى را معيار و چارچوب وحدت مسؤولان و جناحها برشمردند و خاطرنشان كردند: قانون آمده است تا كسى جرأت نكند باصداى كلفت بگويد كه هرچه من مى گويم بايد محقق شود بنابراين همه مسائل بايد با معيار قانون و در درجه اول قانون اساسى حل و فصل شود.
رهبر معظم انقلاب با توصيه به نمايندگان مجلس براى فعاليت بيشتر در مدت باقى مانده از مجلس ششم تأكيد كردند حل مشكل گرانى را جدى بگيريد و براى آن راه حلى بيابيد.
در اين ديدار آقاى كروبى رئيس مجلس شوراى اسلامى با تشريح عملكرد مجلس ششم در زمينه هاى مختلف اقتصادى - اجتماعى - فرهنگى و سياسى، گفت: مجلس با تصويب طرحها و لوايح مختلف سعى كرده است در حل مشكلات اقتصادى و معيشتى مردم مؤثر باشد.
آقاى كروبى فعاليتهاى فراكسيون مختلف مجلس را مثبت خواند و گفت: مجلس فعال بوده است و كارهاى خوبى كرده البته نقائصى هم وجود داشته است.
رئيس مجلس فعاليت مجلس شوراى اسلامى در تحقق سياست خارجى اصولگرا و تشنج زداى دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس در اين زمينه نيز فعاليت خوبى داشته است.
آقاى كروبى با اشاره به توجه مجلس به ارزشها و آرمانهاى امام راحل گفت: مجلس در مورد آرمان فلسطين بسيار فعال بوده است كه تشكيل دومين كنفرانس فلسطين از نشانه هاى اين فعاليت است.
رئيس مجلس با تشكر از عنايات رهبر معظم انقلاب به مجلس شوراى اسلامى گفت: اميدواريم شوراى نگهبان بگونه اى عمل كند كه در مورد لوايح اخير، آنچه مورد رضايت پروردگار است محقق شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /