پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى ستاد بزرگداشت امام خمينى (ره)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى ستاد بزرگداشت امام خمينى (ره) با اشاره به ابعاد شخصيتى امام راحل، خصوصيت شجاعت را از ويژگيهاى مهم و يكى از درسهاى جاودانه امام دانستند و تصريح كردند: اين روحيه امام بزرگوار همراه با توكل بر خدا و عزم راسخ، موجب پديد آمدن حادثه بزرگ پيروزى انقلاب اسلامى در ايران و نهضت بيدارى اسلامى در جهان شد و يگانه رمز پايدارى انقلاب در آينده نيز حفظ روحيه شجاعت است. ايشان با گراميداشت سوم خرداد سالروز آزادسازى خرمشهر، اين حادثه مهم و غيرقابل باور را با توجه به شرايط آن زمان، نتيجه روحيه شجاعت و اعتماد به نفس امام برشمردند و افزودند: تجليل از امام به معناى بازخوانى مجدد اين ويژگيها و زنده نگه داشتن آنها در جامعه است.
حضرت آيت الله خامنه اى روحيه شجاعت در امام (ره) را عامل اصلى كارآمد و مؤثر شدن ديگر ويژگيهاى امام خمينى (ره) برشمردند و افزودند: انس با قرآن و توكل به خدا از امام (ره) شخصيتى بوجود آورد كه توانست در سالهاى پيرى، دنيا را منور و معطر به معنويت و ارزشهاى دينى نمايد.
مقام معظم رهبرى اقدام شجاعانه را غير از انجام كارهاى بى حساب و بدون برنامه ريزى دانستند و با اشاره به شرايط كشور در زمان حمله عراق به ايران و مشكلات داخلى و موضع امام (ره) در آن مقطع افزودند: اگر امام (ره) در آنزمان آتش بس را با حضور دشمن در خاك كشور مى پذيرفتند تدبير نبود بلكه امام راحل بر موضع عدم مذاكره و عدم پذيرش آتش بس تا زمانيكه دشمن در خاك ايران حضور دارد تأكيد كردند و اين در واقع موضعى شجاعانه و همراه با تدبير بود كه اگرغير از اين عمل مى شد، بخشهايى از خاك كشور در اشغال دشمن باقى مى ماند.
ايشان با اشاره به شرايط كنونى منطقه وجهان و ماجراجويى هاى آمريكا، درخصوص نحوه موضع گيرى در قبال اين تهديدها خاطرنشان كردند: طراحان و برنامه ريزان اصلى در آمريكا، در اين مقطع ماجراجويى را بعنوان سياست اصلى و راهبردى خود انتخاب كرده اند و در هر نقطه اى كه از پيروزى خود مطمئن باشند، دست به ماجراجويى خواهند زد لذا تنها راه مقابله با تهديدها اين است كه وضعيت داخلى بگونه اى ساماندهى شود كه دشمن از پيروزى خود مطمئن نباشد و زمينه را براى ماجراجويى فراهم نبيند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى وحدت و انسجام داخلى، تلاش براى حل مشكلات مردم و تقويت ارزشهاى انقلاب از جمله روحيه شهادت طلبى و فداكارى را، عوامل اصلى ايستادگى و رفع تهديدها برشمردند و تأكيد كردند: خرمشهر با سلاح و تجهيزات پيشرفته نظامى فتح نشد بلكه توكل بر خدا، شجاعت، شهادت طلبى و فداكارى رزمندگان و مردم ايران، موجب آزادسازى خرمشهر گرديد و امروز نيز تنها راه مقابله با تهديدها تقويت اين عوامل پايدارى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با انتقاد از كسانى كه با طرح برخى مسائل در جهت تضعيف عوامل پايدارى مردم و تشويق دشمن گام برمى دارند افزودند: كسانى كه مدعى بحران مشروعيت هستند بايد پاسخ دهند كه اگر نظام جمهورى اسلامى ايران كه متكى بر آراء مردم و اعتقادات آنان است، مشروعيت ندارد پس كداميك از نظام هاى كشورهاى منطقه و جهان مشروعيت دارند؟
ايشان اينگونه سخنان را نتيجه روحيه ترس و عجز ونشناختن عظمت انقلاب اسلامى دانستند و خاطرنشان كردند: امتداد انقلاب اسلامى و انديشه هاى امام (ره) به اقصى نقاط عالم رسيده است كه استقبال پرشور از رئيس جمهور در لبنان نمونه اى از ارادت مسلمانان منطقه و جهان به انقلاب اسلامى و امام خمينى است.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى انصارى رئيس ستاد بزرگداشت امام راحل در سخنانى با اشاره به فرا رسيدن چهلمين سالگرد نهضت امام خمينى (ره)، گفت: انقلاب اسلامى ايران اكنون به مراحل تكاملى خود رسيده است و راه و انديشه هاى امام (ره) تمام عالم را فراگرفته كه موج خيزش بيدارى اسلامى نشان دهنده اين مسئله است. وى همچنين گزارشى از برنامه هاى كميته هاى سه گانه اين ستاد جهت بزرگداشت هرچه باشكوهتر چهاردهمين سالگرد ارتحال امام (ره) بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /