پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از كارگران و معلمان

رهبر معظم انقلاب اسلامى، صبح امروز در ديدار هزاران نفر از كارگران و معلمان، ضمن تأكيد بر لزوم ارتقاى جايگاه معنوى و حل مسائل معيشتى اين دو قشر ارزشمند، به مسائل بسيار مهم جارى در عراق اشاره كردند و افزودند: ملت عراق همچون همه ملتها با نيروهاى اشغالگر مخالفت كرده است و اشغالگران بدانند كه سرنوشت صدام، خيلى زود، در انتظار آنان است.
در اين ديدار كه در آستانه 11 ارديبهشت روز كارگر و 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد مطهرى و روز معلم انجام شد، ايشان، نبى مكرم اسلام )ص(، امام حسن مجتبى و حضرت على بن موسى الرضا )عليهما السلام( را برجستگان عالم خلقت خواندند و افزودند: پيامبر مكرم اسلام، معلم بزرگ بشريت بود و بر دستان كارگران بوسه مى زد و اين نشان دهنده ارزش و جايگاه معلم و كارگر نزد پروردگار و دين مبين اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اى تأمين نيازهاى معيشتى و مادى كارگران و معلمان و همه قشرهاى مردم را، وظيفه مسؤولان دانستند و افزودند: در اين زمينه كارهاى خوب اما ناكافى انجام شده كه بايد ادامه يابد.
مقام معظم رهبرى اصلاح مبانى اقتصادى كشور را مبناى حل واقعى مشكلات كارگران و معلمان و ديگر قشرها برشمردند و افزودند: مهار تورم، تقويت پول ملى، جلوگيرى از اسراف، تأمين عدالت و برطرف كردن تبعيض مى تواند حتى بدون افزايش درآمد، زندگى خوب مردم را تأمين كند.
ايشان با توصيه به مجموعه هاى كارگرى و معلمى در مورد پرهيز از شعارها و خواسته هايى كه شرافت و كرامت حقيقى اين دو قشر را كاهش مى دهد، افزودند: مشكلات مادى بايد حل شود اما كرامت جامعه كارگرى و معلمان كشور، مهمترين مسئله اى است كه بايد مورد توجه مسؤولان، تشكلها و آحاد مردم قرار داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى، اوضاع كنونى عراق را صحنه عبرت ملتها و افشاء »ماهيت حقيقى دمكراسى آمريكايى و شعارهاى انسان دوستانه امريكا و انگليس« خواندند و خاطرنشان كردند: امريكا صريحاً اعلام كرده، حتى اگر هم مردم عراق، حاكميتى اسلامى بخواهند، اين خواست عمومى را نخواهد پذيرفت، اما با اين موضعگيرى، معناى واقعى »دمكراسى و مردم سالارى امريكا« براى ملتها آشكار شد.
ايشان، موضع امريكا را در حمايت از گروهك تروريستى منافقين، برملا كننده حقيقت شعارهاى ضد تروريستى اين كشور برشمردند و افزودند: دستان منافقين بخون ملت ايران، كردهاى عراقى و شيعيان عراق آغشته است و آنها به اينگونه اقدامات تروريستى خود افتخار هم مى كنند، آنوقت امريكا با گستاخى تمام ضمن ادامه شعارهاى ضد تروريستى، از اين گروهك تروريستى اعلام حمايت مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى خاطرنشان كردند: اينگونه واقعيات نشان مى دهد كه از ديدگاه امريكا، اگر تروريسم در خدمت منافع كاخ سفيد باشد خيلى هم خوب و مفيد است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، حمله به خانه هاى مردم و برهم زدن امنيت خانواده هاى عراقى را، نشان دهنده ماهيت تساهل و تسامح مورد ادعاى انگليسى ها دانستند و با اشاره به سركوب تظاهرات مردم در چند شهر عراق گفتند: حقوق بشر و انسان دوستى امريكا و انگليس، در عراق، بخوبى جلوه گر شده است.
ايشان، جدايى صدام از مردم عراق را، از علل اصلى سرنگونى حكومت بعث برشمردند و افزودند: اشغالگران نيز صداى مردم عراق را نمى شنوند و فرياد آنها را با گلوله جواب مى دهند، بنابراين خيلى زودتر از صدام، به سرنوشتى نظير او مبتلا خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اى، مخالفت ملتها با اشغالگران را پديده اى طبيعى خواندند و افزودند: امريكايى ها و انگليسى ها، ناكامى هاى خود در عراق را به حساب تحريك ايران و ديگران نگذارند چرا كه ايران هيچكس را تحريك نمى كند، بلكه جوانان، مردان و زنان عراقى، همچون تمامى ملتها، بطور طبيعى، اشغالگران را تحمل نمى كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، بيدارى اسلامى را عامل مخالفت ملتهاى مسلمان با حضور امريكا و انگليس ارزيابى كردند و افزودند: امت اسلامى در پرتو رايحه انقلاب اسلامى، نسيم بيدارى و عطر بازگشت به معارف الهى را احساس كرده و مخالفان اسلام هر كجا قدم بگذارند، با موج عظيم مخالفتهاى مردمى روبرو خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به توجه ملتهاى مسلمان به ملت ايران، مسؤولان و آحاد ملت را به تلاش و كار بيشتر دعوت كردند و افزودند: تلاش مسؤولان و آحاد ملت، ايران را به اوج سعادت و عزت و رفاه و تمدن مى رساند و ملتهاى اسلامى را به حركت پرشتاب تر در اين راه پرافتخار، تشويق و ترغيب مى كند.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى حاجى وزير آموزش و پرورش، گزارشى از فعاليتهاى اين وزارتخانه براى ايجاد نشاط و رشد علمى در محيطهاى آموزشى تأمين عدالت آموزشى و ارتقاى علمى معلمان بيان كرد.
آقاى صفدر حسينى وزير كار و امور اجتماعى نيز در گزارشى، ايجاد صدها هزار شغل در سال 1381، واگذارى حدود 98 ميليون سهم به كارگران در سه سال اخير - ايجاد مجتمع هاى ورزشى و رفاهى - گسترش آموزش فنى را از محورهاى فعاليتهاى اين وزارتخانه برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /