پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس و مسؤولان سازمان بازرسى كل كشور

حضرت آيت الله خامنه اى صبح امروز در ديدار رئيس و مسؤولان سازمان بازرسى كل كشور افزودند: اين سازمان مى تواند با آگاه كردن مديران كشور از نقاط ضعف و قوت دستگاهها ابزار حسن مديريت مسؤولان مختلف كشور باشد بنابراين دولت، مجلس، قوه قضاييه و همه دستگاهها، سازمان بازرسى را نعمت و نقطه اتكا و اميد خود بدانند و با پيگيرى گزارشهاى اين سازمان، به آنها ترتيب اثر دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى سازمان بازرسى را از جمله ابزارهاى كارآمدى نظام برشمردند و خاطرنشان كردند: تضعيف و ايجاد شبهه در مورد ابزارهاى مديريتى كشور كاملاً مضر است.
رهبر معظم انقلاب، تكيه بر كار كارشناسى، استفاده از عناصر كارآمد، بصيرت و دقت، تعيين شاخصهاى دقيقِ صحت و خطا به تناسب وظايف و ويژگيهاى دستگاههاى مختلف، مراقبت از صحت عمل بازرسان، تقدم بازرسى پيشگيرانه بر بازرسى در مراحل بعد و توجه به بازرسى هاى ادوارى و مستمر را از جمله لوازم حركت صحيح سازمان بازرسى كل كشور دانستند.
ايشان توجه به نقاط مثبت را در بازرسى از دستگاهها ضرورى برشمردند و افزودند: دستگاههايى كه حسن عمل دارند نيز بايد به افكار عمومى معرفى شوند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر تعادل و پرهيز از افراط و تفريط در كار بازرسى خاطرنشان كردند: سياه جلوه دادن اوضاع كشور و القاى فساد فراگير در دستگاهها امرى غيرواقعى و بسيار مضر است ضمن اينكه نبايد بگونه اى عمل كرد كه مردم تصور كنند حركتى جدى در مقابله با فساد انجام نمى شود.
رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: نظام اسلامى اجازه هيچ گونه انحراف و فسادى را به مسؤولان نمى دهد و بر مبناى ارزشهاى اسلامى، با رخنه هرگونه فساد در مجموعه مديريتى كشور برخورد مى كند.
در اين ديدار پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، رئيس سازمان بازرسى كل كشور در گزارشى از روند كلى اقدامات اين سازمان گفت: جامع نگرى، استفاده از ديدگاههاى كارشناسان، مستدل بودن گزارشها، پرهيز از تضعيف مديريت و پيگيرى گزارشها، از جمله محورهاى حركت سازمان بازرسى كل كشور است.
آقاى رئيسى با اشاره به جايگاه سازمان بازرسى كل كشور در قانون اساسى گفت: توجه بيشتر دستگاهها به اين جايگاه قانونى باعث كارآمدتر شدن مسأله بازرسى در كشور خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /