پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى شوراى نظارت بر صدا و سيما

رهبر معظم انقلاب اسلامى ظهر امروز درديدار اعضاى شوراى نظارت بر صدا و سيما تأكيد كردند شوراى نظارت با همراهى، تفاهم و تعامل متقابل با مسؤولان صدا و سيما به وظايف قانونى خود عمل كند.
حضرت آيت الله خامنه اى »ساختار پيچيده انسانى - گستردگى و تنوع عرصه هاى كارى صدا و سيما، توسعه شبكه هاى مختلف راديو، تلويزيونى و برداشتها و سلايق مختلف در مورد برنامه هاى صدا و سيما« را يادآور شدند و افزودند: مسؤولان سازمان صدا و سيما براى انجام دادن وظايف خود، تلاش فراوانى مى كنند و برخى مسائل موجود با حسن نيت، كار مشترك و همدلى قابل حل است.
ايشان با اشاره به مفاد قانون اساسى در مورد صدا و سيما و شوراى نظارت بر اين سازمان افزودند: لازم است با عمل به مُرّ قانون، منظور نظر قانونگذاران را محقق كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، تبيين سياستهاى نظام را وظيفه حوزه سياسى صدا و سيما دانستند و افزودند: در مورد مسائل داخلى، صدا و سيما بايد در مورد جناحهاى پايبند به نظام، بيطرف باشد اما در مورد گروههاى »مخالف نظام، مخالف حاكميت دين و طرفدار منافع امريكا«، صدا و سيما، همچون همه دستگاهها و مسؤولان كشور بايد طرف اسلام و انقلاب و نظام را بگيرد.
ايشان با اشاره به تأثير فراوان صدا و سيما در فرهنگ عمومى، نظارت بر فعاليتهاى هنرى و فرهنگى اين سازمان را ضرورى خواندند و تأكيد كردند: با همكارى مسؤولان صدا و سيما و نظارت و تلاش جدى كمبودهايى كه در اين زمينه وجود دارد حل شود.
رهبر معظم انقلاب همچنين با ابراز حساسيت در مورد وجود هرگونه مسئله مالى در دستگاههاى مختلف از جمله صدا و سيما افزودند: بايد بدور از پيشداورى اما بدون اغماض بر اينگونه مسائل، نظارت كرد.
در ابتداى اين ديدار آقاى اعلمى رئيس شوراى نظارت بر صدا و سيما در گزارشى از روند كارى اين شورا، رجحان منافع عمومى بر منافع فردى، تساوى عمومى در استفاده از خدمات صدا و سيما و بى طرفى در مسائل مختلف را اولويتهاى كارى اين شورا در اعمال نظارت بر اين سازمان برشمرد.
آقاى اعلمى همچنين با اشاره به تعامل مثبت رئيس سازمان صدا و سيما با شوراى نظارت و ابراز اميدوارى در مورد گسترش اين همكارى، اهداف نظارتى شورا را در بخشهاى مختلف تشريح كرد.
در اين ديدار چند تن ديگر از اعضاى شوراى نظارت بر صدا و سيما نيز ديدگاههاى خود را بيان كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /