پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام خطاب به ملت ايران براى يارى ملت ستمديده عراق

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در پيامى خطاب به ملت ايران، همدردى، رسيدگى، همبستگى و اهتمام به رفع مشكلات حياتى مردم عراق را وظيفه اى اسلامى و انسانى دانستند و از همه مردم براى يارى برادران و خواهران ستمديده خود در عراق دعوت نمودند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف و عزيز ايران
گزارش هايى كه از كشور مسلمان و برادر عراق مى رسد حاكى از وخامت وضع مردم و فِقد اوليّات زندگى است كه بدنبال تخريب منابع حياتى اين ملّت با بمبارانهاى وسيع توسط مهاجمان پديد آمده و تلفات سنگين انسانى و آلوده سازى محيط زيست و ضربه بر اقتصاد و منابع آن كشور را موجب گشته و مشكلات فراوان روحى و جسمى و هزاران مجروح و معلول و يتيم و بى خانمان به جاى گذاشته است.
مشاهده گوشه هايى از اين صحنه هاى فجيع در سيما، كوهى از غم و اندوه بر جان هر آزاده اى ميگذارد. تلخ تر اينكه اين مصائب سنگين و فقر و درماندگى بر مردمى وارد مى شود كه از جمله ثروت مندترين كشورها و داراى ذخائر فراوان مادى و معنوى مى باشند.
اينجانب با قلبى مالامال از حزن و ماتم و با استغاثه به خداوند ذوالجلال والاكرام براى نصرت اين مظلومان، همدردى، رسيدگى، همبستگى و اهتمام به رفع مشكلات حياتى مردم شريف عراق را وظيفه اى اسلامى و انسانى ميدانم و از شما ملّت شريف مى خواهم به اين وظيفه ى مهم اقدام كنيد و به يارى برادران و خواهران مظلوم و ستمديده خود بشتابيد و كمك هاى مالى و انسانى خود را براى امدادرسانى به طرز متناسب و محترمانه، بوسيله ى متصديان اين كار در اختيار آنان قرار دهيد.
از دولت محترم مى خواهم كه با ترتيبى درست، كمك هاى مردم را دريافت و با سرعت و سازمان مناسب به مردم عراق برسانند و تأمين نيازهاى اوليه حياتى و دارويى و درمان مجروحان را در اولويت قرار دهند.
از خداوند بزرگ، رفع گرفتارى و محنت از ملت عراق و خذلان دشمنان اسلام و قطع يد متجاوزان را خواستارم.
سيدعلى خامنه اى
27-01-1382
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /