پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعى از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار جمعى از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران، با اشاره به حمايت بى نظير ملت ايران از نيروهاى مسلح كشور تأكيد كردند: نشاطِ ايمان آگاهانه، همراه با تصميم و جديت بايد هرچه بيشتر در نيروهاى مسلح عمق و گسترش يابد.
فرمانده كل قوا با تبريك 29 فروردين روز ارتش افزودند: آنچه ارتش جمهورى اسلامى ايران را در ميان نيروهاى مسلح جهان ممتاز مى سازد پايبندى به مسائل معنوى، ايمان، دانش، همبستگى و روحيه فداكارى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به ائتلاف نانوشته و بى سابقه بلوكهاى قدرت در حمايت »تسليحاتى - اطلاعاتى - اقتصادى و سياسى« از رژيم بعثى عراق در جنگ تحميلى خاطرنشان كردند: در آن جنگ 8 ساله و نابرابر، ارتش، سپاه و بسيج برغم همه كمبودها و مشكلات، با تكيه بر ايمان و اراده، ضربات كوبنده اى به دشمن وارد آوردند و اجازه ندادند حتى يكى از اهداف ائتلاف غرب و شرق بر ضد ملت و كشور ايران، محقق شود.
ايشان، نيروهاى مسلح را حصار ملت و كشور برشمردند و افزودند: هنگاميكه نيروهاى مسلح، با ايمان به خدا و اعتماد به نفس، ايجاد امنيت براى ملت و كشور را اساسى ترين محور تصميم گيريهاى خود قرار دهند به افتخاراتى همچون جنگ 8 ساله دست خواهند يافت.
فرمانده كل قوا، مقاومت نكردن ارتش عراق بويژه گارد رياست جمهورى را در برابر متجاوزان، موجب ننگ ابدى دانستند و خاطرنشان كردند: جامعه بشرى هميشه به مدافعان پراستقامت يك شهر و يك كشور، حتى در صورت شكست از دشمن، درود مى فرستد و از تسليم شدن آنان احساس شرم مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، نداشتن ايمان را علت اصلى تسليم مفتضحانه ارتش عراق در برابر متجاوزين دانستند و افزودند: آنها، برغم همه تجهيزات و امكانات خود، از داشتن شرافت يك ارتش آزاده كه دفاع از كشور و ملت را وظيفه خود مى داند، محروم بودند و بهمين علت در حضيض ذلت، حضور دشمن بيگانه را در آب و خاك خود پذيرفتند.
ايشان در پايان سخنانشان، نيروهاى مسلح را موجب افتخار ملت، و مهربانى و حمايت مردم از ارتش، سپاه، و بسيج را موجب احساس عزت و سرافرازى نيروهاى مسلح برشمردند.
در ابتداى اين ديدار سرلشكر سليمى فرمانده كل ارتش، در گزارشى از فعاليتها و اقدامات نيروهاى سه گانه ارتش گفت: ارتش جمهورى اسلامى ايران با حضور مقتدرانه در مرزهاى آبى - خاكى و هوايى، ضمن تلاش بى وقفه براى ارتقاء تواناييهاى رزمى و خودكفايى در توليد قطعات و ادوات مورد نياز، براى دفاع از اسلام و انقلاب و ايران، آمادگى كامل دارد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /