پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع كثيري از زنان مسلمان و انقلابي كشور

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار جمع كثيري از زنان مسلمان و انقلابي كشورمان با ايشان به بيان خصوصيات، ويژگي ها و جوانب مختلف شخصيت و زندگي حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند و ضمن تشريح جايگاه والاي زن از ديدگاه اسلام و درس گرفتن از شيوه ي زندگي دخت گرامي پيامبر اكرم (ص) بر ضرورت مراقبت و هوشياري زنان مؤمن و آگاه براي حراست از راه مبارك انقلاب كه فرا روي زنان مسلمان ايران قرار گرفته است، تأكيد كردند.
در اين ديدار كه به مناسبت سالروز ميلاد پربركت و با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد ولي امر مسلمين ابراز احساسات اسلامي از سوي مسلمانان آذربايجان شوروي را ستودند و ضمن تأكيد بر جاذبه ي اين احساسات براي يك ميليارد مسلمان جهان رهبران شوروي را به پرهيز از برخوردهاي خشن، ناشيانه و نادرست با مسلمانان اين كشور توصيه كردند.
حضرت آيةالله خامنه اي با اشاره به اين مطلب كه انگيزه حركت و احساسات مسلمان آذربايجان شوروي به هيچ وجه قومي و ملي گرايي نيست فرمودند: اسلام خاموش شدني نبوده و نخواهد بود. اسلام متجاوز و ظالم نيست و امر به عدل و انصاف مي كند لذا رعايت عدل و انصاف تنها راه برخورد با مسلمانان در هر نقطه اي از جهان است.
بنابر همين گزارش در اين ديدار كه با ابراز احساسات شورانگيز ديداركنندگان و سردادن شعارهائي در تبعيت و اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري همراه بود حضرت آيةالله خامنه اي به تشريح ابعاد سياسي، اجتماعي و جهادي شخصيت ممتاز و برجسته حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند و فرمودند: اگرچه زندگي آن حضرت كوتاه بود اما از جهت جهاد، مبارزه، تلاش، كار و صبر انقلابي، درس، فراگيري و آموزش به ديگران و دفاع از نبوت، امامت و نظام اسلامي در زندگي بشر يك نقطه ي درخشان و استثنائي است و اسلام اين انسان ملكوتي را به عنوان نمونه و اسوه‌ي زن معرفي مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب كه حضرت زهراي اطهر هم وزن و هم سنگ پيامبر عظيم الشأن اسلام و اميرالمؤمنيني علي (ع) است، فرمودند: جهاد، دانش، سخنوري، فداكاري، همسرداري، مادري، مهاجرت و حضور فاطمه ي زهرا (س) در همه ي ميادين سياسي، نظامي و انقلابي مردان بزرگ را به تعظيم در مقابل او وا مي‌داشت و زندگي معنوي، ذات ملكوتي، محراب عبادت، دعا و تضرع و درخشندگي عنصر معنوي آن حضرت نشانگر هموزن و هم سنگ بودن او با پيامبر اسلام و امير مؤمنان علي(ع) است. ايشان در ادامه ي سخنانشان به مظلوميت زن در نظام پليد شاهنشاهي اشاره كردند و فرمودند: در گذشته اگر زن مي خواست وارد مقوله ي علم شود بايد از دين، تقوي و عفاف خود دست بر مي داشت و حضور او در ميدان سياست و فعاليت هاي اجتماعي تنها با برداشتن حجاب و منصرف شدن از تقوي و وقار اسلامي امكان پذير بود اما به بركت اسلام، انقلاب و امام، زن در ايران اسلامي در مركز فعاليت هاي سياسي قرار گرفت و پرچم دار انقلاب شد. امروز زن ايراني مي تواند مدارج علمي و دانشگاهي را با حفظ عفاف، حجاب و وقار خود طي كند و در ميدان علوم و آگاهي هاي ديني وارد شود بدون آنكه با مانعي روبرو گردد.
حضرت آيةالله خامنه اي به تلاش سرمايه داران بزرگ، سياستمداران خبيث و پليد و گردانندگان دستگاه هاي تلبيغاتي جهان براي به ابتذال كشاندن زن اشاره كردند و با بيان وضعيت سخت و بي رحمانه ي تحميل شده بر زنان در كشورهاي اروپائي، آمريكائي و كشورهائي كه از تمدن غربي تأثير زيادي پذيرفته اند اظهار داشتند: علي رغم تلاش وسيع رسانه هاي گروهي غرب و نويسندگان قلم به مزد و عامل سرمايه داران و صهيونيزم جهاني, زن ايراني مسلمان، پايبندي به مسأله حجاب و حيثيت اسلامي خود را با قدرت، قاطعيت و روح اعتماد و اطمينان حفظ كرد و امروز اين دنياي غرب است كه در آن زنان مسلمان به حجاب اسلامي رو آورده اند و اكنون در كشورهاي دور دستي كه تحت تأثير غرب بودند، حجاب اسلامي را به سبك ايران آزمايش مي كنند. اين از پيشرفت زنان مسلمان ماست و مردان مؤمن در ايران بايد ارزش زن مسلمان را بدانند.
حضرت آيةالله خامنه اي سرگرم شدن به زر و زيور و پركردن دست و صورت از زيور آلات را براي زن ايراني مسلمان و انقلابي عيب و ننگ دانستند و فرمودند: آن زني كه در پي اين چيزهاست ارزشش پائين است. طلا براي زن ارزش آفرين نيست بلكه بي اعتنائي به مدهاي دام گونه اي كه ساخته و پرداخته دشمنان است براي زنان مسلمان ايران ارزش آفرين است. زنان ما شخصيت خود را بازيافته اند و براي از دست ندادن آن بايد هوشيار و اگاه باشند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان خطاب به حاضران فرمودند: افكار اسلامي به ويژه آنچه كه به زن مربوط است در دنيا درخشندگي دارد و شما براي شناخت صحيح از اسلام بايد ايمان و معرفت اسلامي خود را رشد و عمق ببخشيد زيرا اين خود پشتوانه اي براي بقاء دائمي اسلام خواهد بود.
بنابر همين گزارش قبل از سخنان مقام معظم رهبري خانم دباغ نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي سخنان كوتاهي سالروز ولادت حضرت فاطمه ي زهرا (س) را به محضر رهبر انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين جهان تبريك گفت و افزود: زنان مسلمان ايران اعتقاد دارند كه تنها با تبعيت از ولايت فقيه، يكدلي و يكپارچگي مردم است كه مي توانيم تمامي معضلات و مشكلاتي را كه امروز با توطئه ها و دسايس دشمنان اسلام در رابطه با قشر زن به وجود آمده بر طرف كنيم و ما اجازه نخواهيم داد به صفوف مستحكم زنان كه طي ده سال گذشته از بذل فرزند، همسر، جان و مال خود در راه خدا دريغ نداشته اند خللي وارد شود.
وي در پايان سخنان خود به معرفي گروه هاي ديدار كننده پرداخت و خواستار اعلام يكي از روزهاي مقدس اسلام به نام روز مادر و والدين شد.
در اين ديدار خواهران طلبه ي جامعةالزهراي قم، اساتيد و دانشجويان خواهر تربيت مدرس قم، اساتيد، پزشكان و كاركنان خواهر دانشگاه علوم پزشكي و خواهران طلبه ي مدرسه الزهراي اصفهان، اساتيد و دانشجويان خواهر مركز تربيت معلم استان چهارمحال و بختياري و شهيد شرافت تهران و كوثر اهواز، فرهنگيان، دانش آموزان و معلمين و مربيان خواهر امور تربيتي آموزش و پرورش شهرهاي كرمان، قزوين و تهران، جمعي از خانواده ي معظم شهداء، اسراء و مفقودين شهرهاي تهران و تبريز، جمعي از خواهران طلبه و خواهران ستادهاي كمك رساني جبهه و جنگ و خواهران بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كرج و تهران و جاده ساوه، معلمين خواهر منتخب امور تربيتي استان مازندران و جمعي از خواهران ستاد نماز جمعه و بسيج ادارات شهرستان يزد حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /