پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار منتخبان‌ مردم‌ در شوراي‌ شهر تهران‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، خدمت‌ به‌ مردم‌ را بالاترين‌ ارزشها برشمردند و تمامي‌ مسؤولان‌ و مديران‌ كشور را به‌ رقابت‌ در عرصه‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ فراخواندند.
ايشان‌ ظهر امروز در ديدار منتخبان‌ مردم‌ در شوراي‌ شهر تهران‌ افزودند: اميدواريم‌ تشكيل‌ شوراهاي‌ جديد در سرتاسر كشور به‌ آغاز مسابقه‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ تبديل‌ شود و همه‌ مسؤولان‌ در هر رده‌ و مقامي‌ با حضور در اين‌ رقابت‌ اصلي‌ و رسمي‌، وظايف‌ خود را در قبال‌ مردم‌ به‌ بهترين‌ نحو انجام‌ دهند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رقابتهاي‌ شبه‌سياسي‌ و رقابتهايي‌ را كه‌ هدف‌ آنها خدمت‌ به‌ مردم‌ نيست‌ بدون‌ محتوا برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: معيار مردم‌ براي‌ قضاوت‌ در مورد مسؤولان‌ و مديران‌ كشور، عملكرد آنها در عرصه‌ خدمتگزاري‌ به‌ ملت‌ است‌ و هيچ‌ كاري‌ فوري‌تر و مهمتر از خدمت‌ به‌ مردم‌ وجود ندارد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ اينكه‌ منتخبان‌ مردم‌ در شوراهاي‌ جديد شهرها و روستاها، غالبا بعنوان‌ افراد ارزشي‌ شناخته‌ شده‌اند افزودند: شوراهاي‌ شهر و شهرداران‌ سراسر كشور بايد امانتدار «رأي‌، اعتماد، محيط زندگي‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌» باشند كه‌ يكي‌ از مصداقهاي‌ مهم‌ امانتداري‌ رأي‌ مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ «امين‌، قابل‌ اعتماد، با كفايت‌، پاكدامن‌، متدين‌، شجاع‌، ساده‌ زيست‌، مردمدار و مقيد به‌ انضباط مالي‌» است‌.
ايشان‌ شوراها و شهرداران‌ سراسر كشور را به‌ ايجاد ارتباط خوب‌ با مردم‌، ارائه‌ گزارش‌ كار به‌ مردم‌ و اهتمام‌ كامل‌ به‌ رفع‌ مشكلات‌ قشرهاي‌ محروم‌ توصيه‌ كردند و افزودند: كارهايي‌ نظير سفرهاي‌ بيهوده‌، تجمل‌گرايي‌ و حقوق‌هاي‌ گزاف‌، خلاف‌ عدالت‌ است‌ و بايد از آنها پرهيز كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ كار كردن‌ بسيجي‌ را حلال‌ مشكلات‌ كشور برشمردند و با اشاره‌ به‌ اينكه‌ بسياري‌ از متخصصين‌ تراز اول‌ علمي‌ كشور با روحيه‌ بسيجي‌ كار مي‌كنند افزودند: بايد با روحيه‌اي‌ بسيجي‌ يعني‌ با «احساس‌ تكليف‌، بدون‌ توقع‌، فداكارانه‌، بدون‌ خودنمايي‌ و براي‌ رضاي‌ خدا» كار كرد و حتي‌ يك‌ روز را براي‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ از دست‌ نداد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ به‌ مسائل‌ شهر تهران‌ و مشكلات‌ مردم‌ در مراجعه‌ به‌ شهرداريها اشاره‌ كردند و افزودند: سخت‌گيريهاي‌ بي‌جا، معطل‌ كردن‌ و سر دوانيدن‌ مردم‌، و استفاده‌ از برخي‌ روشهاي‌ غيراخلاقي‌ در قبال‌ مردم‌ از جمله‌ مشكلاتي‌ است‌ كه‌ بايد بموازات‌ مبارزه‌ قاطع‌ و پيگير با فساد، حل‌ شود.
ايشان‌ اولويت‌بندي‌ مشكلات‌ تهران‌ را بر مبناي‌ «فوريت‌ آنها و تأثير بر حل‌ مشكلات‌ ديگر» ضروري‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ لزوم‌ همكاري‌ همه‌ دستگاهها براي‌ حل‌ مشكلات‌ شهر تهران‌ افزودند: لازمست‌ با استفاده‌ از نظريات‌ كارشناسان‌ و متخصصان‌ و حل‌ منطقي‌ و تدريجي‌ مشكلات‌ موجود، تهران‌ را به‌ الگويي‌ عملي‌ از مديريت‌ و اداره‌ يك‌ شهر بزرگ‌ تبديل‌ كرد.
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، آقاي‌ چمران‌ از منتخبان‌ مردم‌ در شوراي‌ شهر تهران‌ گفت‌: شوراي‌ جديد شهر تهران‌ با پرهيز از كشمكش‌هاي‌ سياسي‌ و بر مبناي‌ تعهد و تخصص‌ همه‌ توان‌ خود را در خدمت‌ به‌ مردم‌ بكار خواهد گرفت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /