پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا، جانبازان‌ و آزادگان‌ و مسئولين‌ اجرايي‌ و استادان‌، دانشجويان

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ عصر امروز در زابل‌، در ديدار خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهيدان‌، جانبازان‌ و آزادگان‌، و جمعي‌ از مسئولين‌ اجرايي‌ و استادان‌، دانشجويان‌ و برگزيدگان‌ منطقه‌ سيستان‌ تأكيد كردند: ملت‌ ايران‌ از لحاظ نيروي‌ انساني‌، داراي‌ ويژگي‌هاي‌ بسيار تحسين‌برانگيز جهاني‌ است‌ كه‌ مردم‌ و مسؤولان‌ بايد با حفظ و بهره‌برداري‌ صحيح‌ از اين‌ ويژگي‌ها، قدر اين‌ نعمت‌ الهي‌ را بدانند.
ايشان‌ شهادت‌ را آميخته‌اي‌ از ارزشهاي‌ والا از جمله‌ ايمان‌ و شجاعت‌ برشمردند و افزودند: صبر و ايمان‌ و استقامت‌ بي‌بديل‌ خانواده‌هاي‌ شهدا و ديگر ايثارگران‌ از ستونهاي‌ مستحكم‌ نظام‌ اسلامي‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ دلاوري‌، غيرت‌ ديني‌، تدين‌ و صفا و صداقت‌ را ويژگيهاي‌ تاريخي‌ مردم‌ سيستان‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ ضريب‌ هوشي‌ بالاي‌ جوانان‌ اين‌ منطقه‌ افزودند: ساكنان‌ هر گوشه‌ ايران‌ بزرگ‌ اسلامي‌ ،داراي‌ ويژگي‌هايي‌ هستند كه‌ مواجهه‌ با آنها احساس‌ عظمت‌ را درانسان‌ ايجاد مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، مواضع‌ مستقل‌ و شجاعانه‌ ايران‌ در مسائل‌ منطقه‌اي‌ و بين‌المللي‌ از جمله‌ مخالفت‌ با قلدرمابي‌ استكبار در هر نقطه‌ جهان‌ را، شاخص‌هايي‌ براي‌ هدايت‌ ديگر ملتها ارزيابي‌ كردند و افزودند: عمل‌ صحيح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ در داخل‌ كشور و در عرصه‌ زندگي‌ مردم‌ مي‌تواند باعث‌ تحكيم‌ اين‌ مواضع‌ شود.
ايشان‌ رشد مادي‌ و معنوي‌ و بهره‌مندي‌ كامل‌ مردم‌ از نعمتهاي‌ الهي‌ را جزو برنامه‌هاي‌ اصلي‌ نظام‌ اسلامي‌ برشمردند و افزودند: برغم‌ توفيقات‌ بزرگ‌، ما در ميانه‌ راه‌ هستيم‌ و بايد با همت‌ و تلاش‌، اين‌ راه‌ طولاني‌ را بپيمائيم‌.
ايشان‌ با توصيه‌ به‌ جوانان‌ براي‌ خودسازي‌ علمي‌ و اخلاقي‌ افزودند: به‌ همت‌ مسؤولان‌ و همه‌ ملت‌ بويژه‌ جوانان‌، ايران‌ اسلامي‌ بايد به‌ الگوي‌ كاملي‌ براي‌ ديگر ملتها، بويژه‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ تبديل‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ تماس‌ عوامل‌ استكبار با اشرار مناطق‌ شرقي‌ و جنوب‌ شرقي‌ كشور، تحركات‌ اشرار در اين‌ مناطق‌ را داراي‌ ريشه‌ سياسي‌ خواندند و افزودند: دشمن‌ از هر طريق‌ درصدد مانع‌تراشي‌ در راه‌ پيشرفت‌ و آباداني‌ ايران‌ است‌، البته‌ اين‌ تلاشها همچنان‌ كه‌ تا كنون‌ بي‌نتيجه‌ مانده‌، بعد از اين‌ هم‌ به‌ نتيجه‌ خاصي‌ نخواهد رسيد اما ما بايد خود را قوي‌ كنيم‌.
ايشان‌ بيداري‌، هوشياري‌ و فهم‌ سياسي‌ ملت‌ ايران‌ را يادآور شدند و افزودند: برغم‌ همه‌ تلاشها براي‌ ايجاد اختلافات‌ سياسي‌ و تحميل‌ جناح‌ بازي‌ و خط بازي‌ به‌ جامعه‌، مردم‌، «دين‌ و ايمان‌ اسلامي‌» را نقطه‌ تعلق‌، تمركز و وحدت‌ خود قرار داده‌اند به‌ همين‌ علت‌، امريكا در كار مردم‌ ايران‌ و نظام‌ اسلامي‌، واقعا در مانده‌ است‌.
ايشان‌، جوانان‌ ايران‌ را بهترين‌ و مؤمن‌ترين‌ جوانان‌ جهان‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ استقبال‌ نسل‌ جوان‌ از مجالس‌ و جاذبه‌هاي‌ ديني‌ افزودند: تلاش‌ دشمنان‌ براي‌ ترويج‌ بي‌بندوباري‌ و اباحه‌گري‌ در جامعه‌، همچون‌ ديگر طرحهاي‌ آنان‌ به‌ نتيجه‌اي‌ نخواهد رسيد و ما بخاطر برخورداري‌ از مردم‌ و جواناني‌ چنين‌ مؤمن‌، باهوش‌، روشن‌بين‌ و آگاه‌، خداي‌ متعال‌ را سپاس‌ مي‌گوئيم‌ .
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، آقاي‌ ميرشكاري‌ فرماندار شهرستان‌ زابل‌ ـ آقاي‌ جهان‌تاب‌ مسؤل‌ بنياد شهيد اين‌ شهر ـ حجه‌الاسلام‌ لشكري‌ امام‌ جمعه‌ زهك‌ و دكتر ده‌مرده‌ رئيس‌ دانشگاه‌ زابل‌ در گزارشهايي‌ جداگانه‌، غيرت‌ ديني‌، وفاداري‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌، شجاعت‌ تاريخي‌ ، ضريب‌ هوشي‌ بالا و سادگي‌ و صميميت‌ را از ويژگي‌هاي‌ مردم‌ منطقه‌ سيستان‌ برشمردند و با تشكر از فعاليتهاي‌ كه‌ در جهت‌ رفع‌ محروميتهاي‌ اين‌ منطقه‌ صورت‌ گرفته‌، تلاش‌ بيشتر در اين‌ زمينه‌ را خواستار شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /