پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ مؤمن‌ و خونگرم‌ زابل‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز در اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ مؤمن‌ و خونگرم‌ زابل‌ در ورزشگاه‌ شهيد طباطبائي‌ اين‌ شهر تأكيد كردند: اينگونه‌ اجتماعات‌ پرشور و برخاسته‌ از ايمان‌ و وفاداري‌ مردم‌، پيامهاي‌ مشخصي‌ براي‌ دوستان‌ ملت‌ و دشمنان‌ نظام‌ اسلامي‌ دارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ مشكلات‌ منطقه‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ بويژه‌ خشكسالي‌ 5 سال‌ اخير افزودند: دوستان‌ ما در افغانستان‌ بايد به‌ وظيفه‌ خودشان‌ در مورد فرستادن‌ آب‌ به‌ اين‌ منطقه‌ عمل‌ كنند و توقع‌ جدي‌ ما اين‌ است‌ كه‌ در مسئله‌ آب‌ هيرمند حق‌ ايران‌ و مردم‌ استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ ضايع‌ نشود و نظام‌ اسلامي‌ اين‌ توقع‌ جدي‌ را دنبال‌ خواهد كرد.
ايشان‌ با يادآوري‌ خدمات‌ گسترده‌اي‌ كه‌ پس‌ از انقلاب‌ در منطقه‌ سيستان‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ افزودند: سيستان‌ با استعدادهاي‌ فراوان‌ انساني‌ و تواناييهاي‌ بالقوه‌ طبيعي‌، همچنان‌ با مشكلات‌ بزرگي‌ روبروست‌، اما با همت‌ و تلاش‌ بيشتر دولتمردان‌ و ياري‌ مردم‌ وفادار و مؤمن‌ سيستان‌، همه‌ اين‌ مشكلات‌ حل‌ خواهد شد و آينده‌ بسيار درخشان‌ اين‌ منطقه‌ تحقق‌ خواهد يافت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ محبت‌ ديرينه‌ مردم‌ منطقه‌ سيستان‌ به‌ اهل‌ بيت‌ (عليهم‌ السلام‌)، حضور علماي‌ گرانقدر و شخصيتهاي‌ علمي‌ ـ فرهنگي‌ در تاريخ‌ اين‌ منطقه‌ را، نشاندهنده‌ عمق‌ فرهنگ‌ و آگاهي‌ و معرفت‌ مردم‌ سيستان‌ خواندند و با تجليل‌ از شهداي‌ دلاور زابل‌ و ديگر بخشهاي‌ سيستان‌ افزودند: جوانان‌ منطقه‌، همراه‌ با نشاط «علمي‌، اجتماعي‌ و سياسي‌»، دشمن‌شناسي‌ و آگاهيهاي‌ خود را روز به‌ روز افزايش‌ دهند چرا كه‌ اسلام‌، انقلاب‌ و كشور به‌ آگاهي‌ - همت‌ و استمرار حضور مردم‌ در صحنه‌ نياز دارد.
ايشان‌ با ابراز تأسف‌ از برخي‌ موانعي‌ كه‌ در راه‌ سوادآموزي‌ و فعاليتهاي‌ اجتماعي‌ دختران‌ و زنان‌ در بعضي‌ مناطق‌ وجود دارد افزودند: اسلام‌ در اين‌ زمينه‌ها تفاوتي‌ ميان‌ زن‌ و مرد قائل‌ نيست‌ و همه‌ بويژه‌ پدران‌ و مادران‌ بايد به‌ سوادآموزي‌ و فعاليتهاي‌ اجتماعي‌ دختران‌ و زنان‌ كمك‌ كنند تا انقلاب‌ اسلامي‌ همچنان‌ از نيروي‌ عظيم‌ حضور زنان‌ در صحنه‌ برخوردار باشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ تنفر شديد و مخالفتهاي‌ گسترده‌ ملتهاي‌ خاورميانه‌ و منطقه‌ خليج‌ فارس‌ را با حضور نظامي‌ امريكا خاطرنشان‌ كردند و افزودند: استكبار جهاني‌ با شعار دمكراسي‌ در صدد حضور در منطقه‌ و تأمين‌ منافع‌ نامشروع‌ خود است‌ اما آيا بي‌اعتنايي‌ به‌ افكار و آراي‌ عمومي‌ مردم‌ منطقه‌، احترام‌ به‌ دمكراسي‌ است‌ يا رياكاري‌ و دروغ‌ و فريب‌؟
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ نيروي‌ اراده‌ ملتها را تنها عامل‌ پايداري‌ در برابر ديكتاتوري‌ جهاني‌ برشمردند و تأكيد كردند: ملت‌ ايران‌ با وحدت‌ كلمه‌ و ايمان‌ و استقامت‌ خود، به‌ پايداري‌ در مقابل‌ دشمن‌ ادامه‌ خواهد داد.
قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، حجه‌الاسلام‌ والمسلمين‌ بياني‌ امام‌ جمعه‌ زابل‌ ضمن‌ خيرمقدم‌ به‌ ايشان‌ و تأكيد بر وفاداري‌ آحاد مردم‌ به‌ اسلام‌ و ولايت‌، برخي‌ مشكلات‌ موجود در منطقه‌ را تشريح‌ كرد.
گزارشهاي‌ دريافتي‌ از سفر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ زابل‌ همچنين‌ حاكيست‌ با وجود آنكه‌ مراسم‌ استقبال‌ مردمي‌ در خيابانها پيش‌بيني‌ نشده‌ بود، هزاران‌ نفر از مردم‌ اين‌ شهر در حركتي‌ خودجوش‌، در خيابانها به‌ ابراز احساسات‌ پرشور نسبت‌ به‌ ايشان‌ پرداختند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /