پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار معتمدان و رؤساي‌ قبائل‌ و طوائف‌ مختلف‌ سيستان‌ و بلوچستان‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، عصر امروز در ديدار معتمدان‌، ريش‌ سفيدان‌ و رؤساي‌ قبائل‌ و طوائف‌ مختلف‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ تاكيد كردند: همه‌ ملت‌ ايران‌ برادرند و براي‌ ساختن‌ ايراني‌ «اسلامي‌، متحد و برخوردار از نعمات‌ مادي‌ و معنوي‌» تلاش‌ مي‌كنند.
ايشان‌، غيرت‌، رشادت‌، سلحشوري‌، تدين‌ و پرهيز از اختلافات‌ طائفه‌اي‌ و قومي‌ را از جمله‌ خصوصيات‌ ممتاز طوائف‌ اين‌ استان‌ بر شمردند و افزودند: سيستاني‌ها، بلوچها و تمام‌ اقوام‌ و طوائف‌ اين‌ منطقه‌ همچون‌ ديگر اقوام‌ ايراني‌ در سخت‌ترين‌ ميدانهاي‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌، امتحان‌ خوبي‌ پس‌ داده‌اند.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمن‌ براي‌ استفاده‌ از عناصر شرور و ايجاد نا امني‌ و تفرقه‌ افزودند: در كنار برخورد مقتدرانه‌ نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌ با اشرار و قاچاقچيان‌، عشاير و طوائف‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ نيز به‌ عنوان‌ مرزداران‌ و سنگربانان‌ اين‌ منطقه‌ حساس‌ مرزي‌، با اينگونه‌ عناصر مقابله‌ خواهند كرد.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، با توصيه‌ به‌ طوائف‌ استان‌، براي‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ رشادت‌، وفاداري‌ و ايمان‌ اسلامي‌ در جوانان‌ تصريح‌ كردند: امروز نيز مانند اوايل‌ انقلاب‌ به‌ موازات‌ كارشكني‌هاي‌ دشمنان‌، عناصري‌ با افكار منحرف‌، به‌ ايجاد مانع‌ در راه‌ ملت‌ مشغولند، اما آنها نيز به‌ فضل‌ پروردگار و در سايه‌ استمرار پايداري‌ ملت‌ راه‌ به‌ جايي‌ نخواهند برد.
در ابتداي‌ اين‌ ديدار، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمين‌ حسيني‌، نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در امور اهل‌ سنت‌ استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ در سخناني‌ خاطر نشان‌ كرد: قبائل‌ و طوائف‌ غيرتمند، قدر شناس‌ و وفادار استان‌ اعم‌ از شيعه‌ و سني‌ ضمن‌ حفظ وحدت‌ با هر گونه‌ توطئه‌ دشمنان‌ در اين‌ منطقه‌ مقابله‌ خواهند كرد.
همچنين‌ آقايان‌ پرويز ناروئي‌ از معتمدين‌ شيعه‌ و سني‌ و از طائفه‌ ناروئي‌ ـ اختر محمد كهرازهي‌ از معتمدين‌ و از طائفه‌ شهنوازي‌ ـ و شيخ‌ محمد يوسفي‌ از معتمدين‌ سراوان‌ به‌ نمايندگي‌ از طوائف‌ و قبايل‌ استان‌، ضمن‌ اعلام‌ بيعت‌ مجدد عشاير و طوائف‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، بر وحدت‌ كليه‌ اقوام‌ شيعه‌ و سني‌ در مقابله‌ با دشمنان‌ اسلام‌ و دفاع‌ از مرزهاي‌ ايران‌ تاكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /