پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دهها هزار تن‌ از جوانان‌ مؤمن‌ و پرشور زاهدان

دهها هزار تن‌ از جوانان‌ مؤمن‌ و پرشور زاهدان‌، صبح‌ امروز هنگام‌ ديدار با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، مصلاي‌ اين‌ شهر را با احساسات‌ بي‌ نظير خود لبريز از شور و نشاط و طراوت‌ معنوي‌ ساختند.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، در اين‌ ديدار، وجود جوانان‌ پاك‌، با احساس‌ و داراي‌ نظر و انديشه‌ را در استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌، نشانه‌ سرسبزي‌ و طراوت‌ معنوي‌ و افق‌ بسيار روشن‌ اين‌ استان‌ برشمردند و افزودند: جوانان‌ سراسر كشور، با احساس‌ مسئوليت‌ آگاهانه‌، راه‌ طولاني‌ اما برخوردار از آينده‌ بسيار جذاب‌ را با همت‌، اراده‌ و چشماني‌ باز طي‌ خواهند كرد.
ايشان‌ با تبيين‌ روشها و توطئه‌هاي‌ دشمنان‌، براي‌ جداكردن‌ جوانان‌ ميهن‌ از اسلام‌ و انقلاب‌ خاطرنشان‌ كردند: جوانان‌ ايران‌ هوشيار، حساس‌، آگاه‌، حاضر در صحنه‌ و داراي‌ «فهم‌، فكر و مطالبات‌ آرماني‌ و سياسي‌ هستند» و ما به‌ اين‌ مجموعه‌ بي‌ نظير عشق‌ مي‌ورزيم‌ و آنان‌ را كليد حل‌ مشكلات‌ كشور و اميد آينده‌ روشن‌ ملت‌ مي‌دانيم‌ اما دشمن‌ نيز اين‌ حقايق‌ را فهميده‌ است‌ و وجود جوانان‌ آگاه‌ و پرشور ايران‌ را مانع‌ تحقق‌ اهداف‌ خود مي‌داند، بنابراين‌ از هيچ‌ تلاشي‌ براي‌ انحراف‌ و بي‌ اثر كردن‌ اين‌ سرمايه‌ و ذخيره‌ عظيم‌ ملت‌ خودداري‌ نمي‌كند.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ احساس‌ وظيفه‌ جوانان‌ در قبال‌ كشور، ملت‌، انقلاب‌ و جامعه‌ بشري‌ افزودند: اين‌ احساس‌ تعهد بايد با شناخت‌ اهداف‌ و درك‌ موانع‌ راه‌ توأم‌ شود تا در پرتو احساس‌ مسئوليت‌ آگاهانه‌ جوانان‌، راه‌ دستيابي‌ ملت‌ و نظام‌ به‌ قله‌هاي‌ رفيع‌ عزت‌، افتخار و شرافت‌ طي‌ گردد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، ايجاد انحرافات‌ اخلاقي‌ و فكري‌ در ميان‌ جوانان‌ و سرگرم‌ كردن‌ آنان‌ به‌ غرائز جنسي‌ و مسائل‌ غفلت‌ زا را، سياست‌ اصلي‌ مراكز قدرت‌ بين‌ المللي‌ و كمپانيهاي‌ صهيونيستي‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: مهمترين‌ مانع‌ تسلط اينگونه‌ مراكز بر منابع‌ و منافع‌ اقتصادي‌ كشورها، ملتها هستند; و بهترين‌ راه‌ زمين‌ گير كردن‌ ملتها نيز منحرف‌ كردن‌ جوانان‌ آنان‌ است‌ و به‌ همين‌ علت‌ جهان‌، امروز شاهد ترويج‌ بي‌ حد و حصر فساد، فحشا و مواد مخدر در ميان‌ جوانان‌ است‌.
ايشان‌، ايمان‌، اراده‌، روحيه‌ و اخلاق‌ جوانان‌ را آماج‌ توطئه‌هاي‌ پيچيده‌ و بسيار سنگين‌ دشمنان‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ توصيه‌هاي‌ يكي‌ از مسئولان‌ اسرائيلي‌ به‌ امريكائيها براي‌ ترويج‌ فساد در ميان‌ جوانان‌ ايراني‌ افزودند: مراكز استكبار جهاني‌ حمايت‌ مردم‌ از نظام‌ اسلامي‌ را بزرگترين‌ مانع‌ تسلط دوباره‌ بر ايران‌ مي‌دانند و براي‌ واگرايي‌ مردم‌ به‌ ويژه‌ جوانان‌ از هويت‌ اسلامي‌ ايراني‌، فرهنگ‌ و دين‌ برنامه‌ وسيعي‌ تدارك‌ ديده‌اند.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، سياست‌ اندولسي‌ كردن‌ ايران‌ را سياست‌ مشخص‌ مراكز قدرت‌ جهاني‌ و صهيونيزم‌ بين‌ الملل‌، در قبال‌ نظام‌ اسلامي‌ خواندند و تصريح‌ كردند: دشمن‌ علاوه‌ بر تلاش‌ براي‌ تسلط بر نفت‌ و ديگر منابع‌ ثروت‌ كشورهاي‌ خاورميانه‌، فرهنگ‌ اسلامي‌ را هدف‌ قرار داده‌ تا همچنان‌ كه‌ با ترويج‌ فساد، كشور اسلامي‌ اندولس‌ را از داخل‌ تهي‌ و متلاشي‌ كرد، جوانان‌ ايران‌ اسلامي‌ را نيز به‌ فساد اخلاقي‌ و فكري‌ و فرهنگي‌ مبتلا كند و از اين‌ طريق‌ نظام‌ اسلامي‌ يعني‌ مركز آگاهي‌ بخش‌ به‌ مسلمانان‌ و منبع‌ ترغيب‌ و تلاش‌ امت‌ اسلامي‌ به‌ احياي‌ هويت‌ و عظمت‌ جهان‌ اسلام‌ را، از سر راه‌ بردارد.
ايشان‌، با اشاره‌ به‌ چالش‌ جدي‌ فرهنگ‌ اسلامي‌ با ادعاها و ايده‌هاي‌ غربي‌ افزودند: فرهنگ‌ اسلامي‌، ليبرال‌ دمكراسي‌ غرب‌ را مورد ترديد قرار داده‌ و ماهيت‌ دمكراسي‌ دروغين‌ آنها را افشا كرده‌ است‌، به‌ همين‌ لحاظ امريكائيها، كينه‌ شديدي‌ از اين‌ فرهنگ‌ تعالي‌ بخش‌ به‌ دل‌ گرفته‌اند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، ترويج‌ ليبراليزم‌، شكاكيت‌ و تساهل‌ و تسامح‌ در قبال‌ ارزشها و عقايد را از روشهاي‌ دشمنان‌ دانستند و افزودند: كساني‌ كه‌ براي‌ ايران‌ و جوامع‌ اسلامي‌ چنين‌ نسخه‌ هايي‌ را تجويز مي‌كنند در مورد آنچه‌ ارزشهاي‌ امريكائي‌ و غربي‌ مي‌نامند كوچكترين‌ تساهلي‌ را قبول‌ ندارند و معتقدند همه‌ ملتها، حتي‌ به‌ زور بايد از ايده‌هاي‌ آنها تبعيت‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، ايستادگي‌ مردم‌ ايران‌ در برابر استبداد و ديكتاتوري‌ جهاني‌ را ناشي‌ از همت‌، توكل‌ و فرهنگ‌ اسلامي‌ ملت‌ برشمردند و افزودند: در مقابل‌ شعارهاي‌ دروغين‌ امريكا در مورد دمكراسي‌ و آزادي‌، ملتها شعارهاي‌ حقيقي‌ ملت‌ ايران‌، يعني‌ آزادي‌ و آزادگي‌ و استقلال‌طلبي‌ را مي‌پذيرند و تحت‌ تاثير مواضع‌ نظام‌ اسلامي‌ در مورد فلسطين‌، افغانستان‌، حقوق‌ بشر و مسائل‌ دنياي‌ اسلام‌ قرار مي‌گيرند و استكبار نيز به‌ همين‌ دليل‌ از نظام‌ اسلامي‌، و ملت‌ ايران‌ به‌ شدت‌ بيمناك‌ است‌.
ايشان‌، مسئوليت‌ جوانان‌ را در قبال‌ توطئه‌هاي‌ دشمنان‌ سنگين‌ ارزيابي‌ كردند و افزودند: هر جوان‌ ايراني‌ بايد خود را امانت‌ خداوند و يك‌ ذخيره‌ ملي‌ بداند و با تقويت‌ ايمان‌ و اراده‌ خويش‌ از رخنه‌ و نفوذ فساد در تمامي‌ محيطهاي‌ پيرامون‌ خود جلوگيري‌ كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، با دعوت‌ از جوانان‌ براي‌ مجاهدت‌ حقيقي‌ در ميدانهاي‌ علمي‌، اخلاقي‌، فرهنگي‌، سياسي‌، تحقيقي‌ و تمامي‌ عرصه‌هاي‌ كار و تلاش‌ تاكيد كردند: ملت‌ ما و جوانان‌ ما در ميان‌ خود با مودت‌ و مهرباني‌ برخورد مي‌كنند اما در جهادي‌ في‌ سبيل‌ الله‌ با كساني‌ كه‌ با اسلام‌، ايران‌ يا مليت‌ ايراني‌; استقلال‌ كشور «و شرف‌ و عزت‌ و ارزشها و فرهنگ‌ اين‌ ملت‌ دشمني‌ مي‌كنند» به‌ شدت‌ مقابله‌ خواهند كرد.
ايشان‌، افزودند: كساني‌ كه‌ جوانان‌ را به‌ دوري‌ از دين‌ سوق‌ مي‌دهند، در اجتماع‌ اختلاف‌ ايجاد مي‌كنند، آرمانهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را دست‌ نيافتني‌ جلوه‌ مي‌دهند و نسبيت‌ و شكاكيت‌ را ترويج‌ مي‌كنند جاده‌ صاف‌ كن‌ دشمن‌اند و خواسته‌ يا ناخواسته‌ اهداف‌ او را دنبال‌ مي‌كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌، علاوه‌ بر جوانان‌، مسئوليت‌ مسئولان‌ نظام‌ را نيز در خنثي‌ كردن‌ توطئه‌ دشمن‌ براي‌ ترويج‌ فساد و انحراف‌، بسيار سنگين‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: نظام‌ اسلامي‌ نمي‌تواند به‌ اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ بي‌ اعتنا باشد، بنابراين‌ دستگاههاي‌ فرهنگي‌ بايد با حساسيت‌ بيشتري‌ وظايفشان‌ را در اين‌ زمينه‌ انجام‌ دهند.
ايشان‌، جلب‌ توجه‌ بيشتر مسئولان‌ به‌ استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ را از جمله‌ اهداف‌ سفر به‌ اين‌ استان‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ طرحهاي‌ دولت‌ براي‌ بهبود اوضاع‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ افزودند: اميدواريم‌ جهشي‌ در روند رسيدگي‌ به‌ مسائل‌ استان‌ صورت‌ گيرد و آثار اجرايي‌ اين‌ برنامه‌ها در زمان‌ مشخص‌ و تعيين‌ شده‌ به‌ ظهور برسد.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، همچنين‌ در پايان‌ سخنانشان‌ با يادآوري‌ نزديك‌ بودن‌ دومين‌ دوره‌ انتخابات‌ شوراهاي‌ شهر و روستا، به‌ توصيه‌هاي‌ مفصل‌ شان‌ در دوره‌ قبلي‌ انتخابات‌ شوراها اشاره‌ كردند و افزودند: تأكيد كرديم‌ كه‌ شوراها را به‌ محل‌ تسويه‌ حساب‌ جناحي‌ و حزبي‌ و باندي‌ تبديل‌ نكنيد البته‌ شوراها در برخي‌ شهرها كارهاي‌ خوبي‌ كردند اما در برخي‌ شهرها خوب‌ عمل‌ نشد و علاوه‌ بر انجام‌ نشدن‌ وظايف‌ شوراها، براي‌ مردم‌ مشكلات‌ بيشتري‌ ايجاد شد.
ايشان‌، به‌ مردم‌ توصيه‌ كردند با چشماني‌ باز كساني‌ را انتخاب‌ كنيد كه‌ در درجه‌ اول‌ با ايمان‌ باشند و ضمن‌ كارداني‌ و لياقت‌، رأي‌ مردم‌ را امانت‌ بدانند و به‌ اعتماد مردم‌ پاسخ‌ صحيح‌ دهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌، خاطرنشان‌ كردند: متأسفانه‌ برخي‌ جناحها و گروهها و باندها جوري‌ عمل‌ كردند كه‌ مردم‌ ديگر خيلي‌ به‌ آنها اعتماد نمي‌كنند كه‌ اين‌ هم‌ يك‌ ضايعه‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، همچنين‌ به‌ مردم‌ توصيه‌ كردند پس‌ از انتخاب‌ اشخاص‌ مؤمن‌، با لياقت‌ و امين‌، مراقب‌ عملكرد آنها نيز باشند.
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقايان‌ و خانمها جواد جامعي‌، نماينده‌ دانش‌آموزان‌ پسر استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ ـ مهتاب‌ اقدامي‌ نماينده‌ دانش‌آموزان‌ دختر استان‌ ـ مجتبي‌ مدرسي‌ نماينده‌ بسيج‌ دانشجويي‌ دانشگاههاي‌ استان‌ ـ زهرا سپهري‌ دانشجوي‌ نمونه‌ و نفر اول‌ مسابقات‌ نهج‌ البلاغه‌ ـ حسن‌ سپاهي‌ نماينده‌ تشكلهاي‌ غيردولتي‌ جوانان‌ استان‌ ـ مهدي‌ جهان‌ تيغ‌ نماينده‌ تشكلهاي‌ دانشجويي‌ استان‌ و ايمان‌ بهاري‌ نماينده‌ شوراهاي‌ دانشجويي‌ در سخناني‌ ضمن‌ بيان‌ احساسات‌ جوانان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ به‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ و اعلام‌ وفاداري‌ جوانان‌ استان‌ به‌ آرمانهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، كمبودها و نيازهاي‌ علمي‌، پژوهشي‌، فرهنگي‌ و ورزشي‌ استان‌ را تشريح‌ كردند.
نمايندگان‌ جوانان‌ استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ با اشاره‌ به‌ استعدادهاي‌ جوانان‌ اين‌ منطقه‌، توجه‌ بيشتر مسئولان‌ به‌ جوانان‌، لزوم‌ ارتقاء جايگاه‌ دانشجويان‌ و نخبگان‌ در افكار عمومي‌، ارتقاء كيفي‌ نظام‌ آموزشي‌ دانشگاهها، توجه‌ مسئولان‌ به‌ وصيت‌ نامه‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌ (رض‌)، پرهيز از سياست‌ زدگي‌ تشكلهاي‌ دانشجويي‌ را مورد تأكيد قرار دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /