پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ تجديد بيعت‌ فرماندهان‌ و پرسنل‌ نيروي‌ هوائي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در مراسم‌ تجديد بيعت‌ فرماندهان‌ و پرسنل‌ نيروي‌ هوائي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با آرمانهاي‌ امام‌ خميني‌ و اهداف‌ والاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با انتقاد از جنگ‌افروزي‌ امريكا در منطقه‌ تأكيد كردند: امريكائيها بدنبال‌ تسلط بر منابع‌ سرشار نفت‌ عراق‌، تأمين‌ منافع‌ شبكه‌ سرمايه‌داري‌ صهيونيستي‌ جهاني‌ و اشراف‌ بر منطقه‌ حساس‌ خليج‌ فارس‌ هستند.
در اين‌ ديدار كه‌ در سالگرد بيعت‌ تاريخي‌ جمعي‌ از همافران‌ با امام‌ خميني‌(ره‌) در 19 بهمن‌ 1357 انجام‌ شد، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ايمان‌، روشن‌بيني‌ و آزاديخواهي‌ را انگيزه‌ آن‌ بيعت‌ «شجاعانه‌ و تأثيرگذار» و علت‌ اصلي‌ تداوم‌ افتخارات‌ ملي‌ نيروي‌ هوائي‌ در حماسه‌ دفاع‌ مقدس‌ خواندند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با اشاره‌ به‌ تلخي‌ و زشتي‌ حضور امريكائيها در عرصه‌هاي‌ سياسي‌، نظامي‌ و مديريتي‌ رژيم‌ پهلوي‌ افزودند: امام‌(ره‌) آن‌ حضور فرمانروايانه‌ و تحقيرآميز را هدف‌ گرفت‌ و به‌ ملت‌ گفت‌ مي‌خواهم‌ شما را از زير بار ذلت‌ امريكا خارج‌ كنم‌ و مردم‌ و از جمله‌، جوانان‌ مؤمن‌ و فداكار نيروي‌ هوايي‌ نيز بهمين‌ علت‌ جذب‌ آن‌ رهبر پرجاذبه‌ شدند و آن‌ فداكاري‌ها و حماسه‌ها را آفريدند .
ايشان‌ شهيدان‌ دفاع‌ جانانه‌ نيروي‌ هوائي‌ و ديگر نيروهاي‌ مسلح‌ در جنگ‌ تحميلي‌ را ستاره‌هاي‌ درخشان‌ و اسطوره‌هاي‌ جاودان‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند هدف‌ حقيقي‌ جبهه‌ گسترده‌ استكبار از حمايت‌ از رژيم‌ عراق‌، به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ايران‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ بود اما اين‌ ملت‌ با دفاع‌ از شرف‌، استقلال‌، آزادي‌ و هويت‌ حقيقي‌ خود، مراكز قدرت‌ جهاني‌ را ناكام‌ گذاشت‌ و شايسته‌ تكريم‌ ديگر ملتها شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ جنگ‌ افروزي‌ امريكا در منطقه‌ افزودند: در مقابله‌ با جهانگشايي‌ مدرن‌ قدرتهاي‌ سلطه‌گر، هر ملتي‌ كه‌ انگيزه‌ و توان‌ دفاع‌ نداشته‌ باشد بيچاره‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ شعارهاي‌ امريكا در توجيه‌ حمله‌ احتمالي‌ به‌ عراق‌، يعني‌ مقابله‌ با سلاحهاي‌ كشتار جمعي‌ و برقراري‌ دمكراسي‌ در عراق‌ را دروغهاي‌ بزرگي‌ خواندند كه‌ ديگر هيچكس‌ آنها را از آمريكا باور نمي‌كند.
فرمانده‌ كل‌ قوا فروپاشي‌ قدرتهاي‌ سلطه‌گر را از سنتهاي‌ الهي‌ تاريخ‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: شوروي‌ نيز همچون‌ امريكا به‌ سركوب‌ ملتها و تسلط بر كشورها مي‌پرداخت‌ اما اكنون‌ آن‌ حكومت‌ سلطه‌گر كجاست‌؟
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در همين‌ زمينه‌ تأكيد كردند: امريكا ممكن‌ است‌ در حمله‌ به‌ عراق‌ با استفاده‌ از سلاحهاي‌ خطرناك‌ به‌ نتايج‌ كوتاه‌مدتي‌ برسد اما شكي‌ نيست‌ كه‌ در ميان‌ مدت‌ و دراز مدت‌، ضرر امريكائيها در اين‌ ماجرا، از سود آنها بسيار بيشتر خواهد بود و ريشه‌هايشان‌ متزلزل‌ خواهد شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با توصيه‌ به‌ نيروهاي‌ مسلح‌ و آحاد ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ براي‌ تقويت‌ هر چه‌ بيشتر توان‌ معنوي‌ و دفاعي‌ خود افزودند:ايران‌ اسلامي‌ به‌ فضل‌ الهي‌ و با تكيه‌ بر «ايمان‌ و عمل‌ صالح‌ ملت‌» و ارتباطات‌ محكم‌ مردم‌ با نظام‌، خود را هرچه‌ بيشتر در برابر دشمنان‌ كينه‌جو و طماع‌ آسيب‌ناپذير خواهد كرد.
در ابتداي‌ اين‌ ديدار فرمانده‌ نيروي‌ هوايي‌ در گزارشي‌ از روند خودكفايي‌ در اين‌ نيرو اعلام‌ كرد با همت‌، خودباوري‌ و تكيه‌ بر استعدادهاي‌ داخلي‌، هم‌ اكنون‌ بخش‌ عمده‌اي‌ از نيازهاي‌ پيچيده‌ دفاعي‌ در داخل‌ كشور توليد مي‌شود. سرتيپ‌ پرديس‌ با اعلام‌ آمادگي‌ كامل‌ نيروي‌ هوايي‌ براي‌ حمايت‌ از استقلال‌ و تماميت‌ ارضي‌ كشور و دفاع‌ از آرمانهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ گفت‌: با «ايمان‌ و انسجام‌» و قلبي‌ سرشار از عشق‌ به‌ ولايت‌ به‌ وظايف‌ خود در دفاع‌، از ملت‌ مؤمن‌ و ايران‌ عزيز، عمل‌ خواهيم‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /