پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با هزاران‌ نفر از كارگزاران‌ حج‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار با هزاران‌ نفر از كارگزاران‌ حج‌ امسال‌، مجموعه‌ اعمال‌ و فريضه‌ حج‌ را نماد اتحاد دلها، فكرها و جسم‌هاي‌ مسلمانان‌ در اعتصام‌ به‌ ريسمان‌ الهي‌ دانستند و تصريح‌ كردند: امروز تنها راه‌ ايستادگي‌ در مقابل‌ ظلم‌ و ستم‌ مستكبرين‌ عالم‌ به‌ مسلمانان‌ فلسطيني‌ و نيات‌ شوم‌ آنان‌ براي‌ عراق‌ و تسلط بر منابع‌ مادي‌ و ثروتهاي‌ منطقه‌، اتحاد دلها و جسم‌هاي‌ مسلمانان‌ حول‌ ريسمان‌ مستحكم‌ الهي‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تبريك‌ خجسته‌ سالروز ميلاد پربركت‌ حضرت‌ امام‌ رضا عليه‌السلام‌، به‌ حرمت‌، عظمت‌ و امتياز ويژه‌ ماههاي‌ حرام‌ در اسلام‌ و لزوم‌ بهره‌گيري‌ مسلمانان‌ بويژه‌ حجاج‌ بيت‌الله‌الحرام‌ از بركات‌ معنوي‌ اين‌ ماهها، اشاره‌ كردند و افزودند: حج‌ يك‌ حركت‌ عبادي‌ جمعي‌ خالصانه‌، عميق‌، همراه‌ با خشوع‌، ذكر، تضرع‌ و توسل‌ در يك‌ زمان‌ و مكان‌ متبرك‌ مي‌باشد كه‌ اين‌ بسيار پرمعنا و استثنائي‌ است‌. ايشان‌ با تأكيد بر اينكه‌ هر يك‌ از اعمال‌ حج‌ نمادي‌ از يك‌ معناي‌ والا و درسي‌ براي‌ زندگي‌ مسلمانان‌ است‌ خاطرنشان‌ كردند: حج‌ يك‌ ذخيره‌ الهي‌ است‌ كه‌ زائران‌ و همچنين‌ ساير مسلمانان‌ بايد از آن‌ بهره‌برداري‌ حداكثر را نمايند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با استناد به‌ آيات‌ قرآن‌، امت‌ اسلامي‌ را به‌ لحاظ انتساب‌ به‌ مكتب‌ اسلام‌ بعنوان‌ مكتبي‌ نجات‌بخش‌ و رساننده‌ انسان‌ به‌ اوج‌ تكامل‌ و رستگاري‌، برترين‌ امت‌ برشمردند و افزودند: اعتقاد به‌ درسهاي‌ فريضه‌ حج‌ و استفاده‌ از ذخاير اين‌ عبادت‌ بزرگ‌ الهي‌، موجب‌ عزت‌، شوكت‌ و ايستادگي‌ امت‌ اسلامي‌ در مقابل‌ قدرتهاي‌ شيطاني‌ و استكباري‌ خواهد شد.
رهبر معظم‌ ا نقلاب‌ اسلامي‌ رواج‌ افكار موهوم‌ و فتنه‌انگيز و جلوگيري‌ از بازتاب‌ يافتن‌ عظمت‌ حركت‌ مسلمانان‌ در ايام‌ حج‌ را موجب‌ ضربه‌ ديدن‌ ذخيره‌ الهي‌ حج‌ دانستند و تأكيد كردند: ناديده‌ گرفتن‌ اين‌ ذخيره‌ و عدم‌ استفاده‌ از آن‌ موجب‌ آسيب‌ديدن‌ دنياي‌ اسلام‌ خواهد شد. ايشان‌ عظمت‌ كنوني‌ اسلام‌ را ناشي‌ از مجاهدت‌ ملت‌ ايران‌ و استقرار نظام‌ اسلامي‌ در ايران‌ دانستند و تصريح‌ كردند: ديدگاه‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ مسائل‌ جهاني‌ بر پايه‌ معيارهاي‌ اسلامي‌ است‌ و بر همين‌ اساس‌ اين‌ نظام‌ در مقابل‌ زورگوئي‌هاي‌ قدرتها تسليم‌ نخواهد شد. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ تجربه‌هاي‌ مكرر تاريخي‌ در منطقه‌ در خصوص‌ سرنوشت‌ كشورها و دولتهائي‌ كه‌ تسليم‌ زياده‌خواهي‌هاي‌ قدرتها شدند افزودند: اين‌ كشورها علاوه‌ بر اينكه‌ عزت‌ خود را از دست‌ داده‌اند، از نظر مسائل‌ اقتصادي‌ و مادي‌ نيز دچار مشكل‌ هستند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ و المسلمين‌ ري‌شهري‌ نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ و سرپرست‌ زائران‌ ايراني‌ خانه‌ خدا گزارشي‌ از تدابير اتخاذ شده‌ جهت‌ برگزاري‌ هر چه‌ بهتر و با شكوه‌تر مراسم‌ حج‌ ارائه‌ كرد و گفت‌: علاوه‌ بر اقدامات‌ فرهنگي‌ در نظر گرفته‌ شده‌ براي‌ زائران‌ ايراني‌ بيت‌الله‌ الحرام‌، امسال‌ پروازهاي‌ مستقيم‌ به‌ مدينه‌ افزايش‌ يافته‌ و در خصوص‌ محل‌ اقامت‌، حمل‌ و نقل‌ و تغذيه‌ زائران‌ نيز تلاشهاي‌ خوبي‌ انجام‌ گرفته‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /