پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ تن‌ از قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ قم‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار هزاران‌ تن‌ از قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ قم‌ مبارزه‌ با فساد را جهادي‌ همه‌ جانبه‌ خواندند و تأكيد كردند: كساني‌ كه‌ با زرنگي‌، قانون‌داني‌، زبان‌ چرب‌ و نرم‌ و استفاده‌ از آدمهاي‌ ضعيف‌ يا غافل‌، بيت‌المال‌ را به‌ جيب‌ خود مي‌ريزند جلوي‌ پيشرفت‌ كشور و حل‌ مشكلات‌ مردم‌ را سد مي‌كنند.
در اين‌ ديدار كه‌ بمناسبت‌ 19 دي‌ سالروز قيام‌ پرشكوه‌ مردم‌ قم‌ در سال‌ 1356 برگزار شد حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، ايمان‌ عميق‌ مردم‌، رهبري‌ قاطع‌ و هوشمندانه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) و قانون‌ اساسي‌ را عوامل‌ بقاء و عناصر اقتدار نظام‌ در برابر توطئه‌هاي‌ دشمن‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند اگر ملت‌ گوهر گرانبهاي‌ ايمان‌ خود را حفظ كند و از قانون‌ اساسي‌ بعنوان‌ پايه‌ و زيربناي‌ مستحكم‌ نظام‌ حراست‌ نمايد دشمن‌ تا دهها سال‌ ديگر نيز در تلاشهاي‌ خود ناكام‌ خواهد ماند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ نقش‌ مسؤولان‌ نظام‌ را نيز در اقتدار و پيشرفت‌ كشور بسيار مهم‌ خواندند و افزودند: تقوا، شجاعت‌ و خودآگاهي‌ مسؤولان‌ مي‌تواند در پرتو نيروي‌ عظيم‌ مردم‌ جلوي‌ هرگونه‌ انحراف‌ از مسير انقلاب‌ را سد كند.
ايشان‌ تقواي‌ مسؤولان‌ را زمينه‌ساز تصميم‌گيريها و اقدامات‌ صحيح‌ و مؤثر ارزيابي‌ كردند و افزودند: شجاعت‌ مسؤولان‌ مكمل‌ تقواي‌ آنهاست‌ چرا كه‌ اگر مسؤولان‌ و مديران‌ كشور صرفا آدمهاي‌ خوبي‌ باشند اما شجاعت‌ نداشته‌ باشند مرعوب‌ دشمن‌ مي‌شوند و هر ملتي‌ كه‌ مسؤولانش‌ مرعوب‌ شوند بدبخت‌ خواهد شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ يكي‌ از اهداف‌ تحليلها و تبليغات‌ راديوهاي‌ بيگانه‌ را مرعوب‌ كردن‌ مسؤولان‌ و نخبگان‌ كشور دانستند و خاطرنشان‌ كردند: دشمن‌ تلاش‌ مي‌كند با خسته‌ كردن‌ مردم‌، به‌ ستوه‌ در آوردن‌ مسؤولان‌ و القاء احساس‌ ناتواني‌ در آنها، نخبگان‌ و مديران‌ نظام‌ را از تواناييهاي‌ عظيم‌ كشور غافل‌ سازد و در برابر امكانات‌ و قدرتهاي‌ بزرگ‌ مرعوب‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ خودآگاهي‌ را سومين‌ ويژگي‌ ضروري‌ و از مهمترين‌ نيازهاي‌ امروز مسؤولان‌ كشور خواندند و افزودند: اگر مسؤولان‌ و مديران‌ دستگاهها با تقوا و شجاع‌ باشند اما خودآگاهي‌ نداشته‌ باشند قادر به‌ درك‌ اهداف‌ و روشهاي‌ دشمن‌ و مرزبندي‌ ميان‌ دوست‌ و دشمن‌ نخواهند بود و طبعا برنامه‌ريزي‌ و عكس‌العمل‌ لازم‌ را در برابر اين‌ تلاشها نشان‌ نخواهند داد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ مطرح‌ شدن‌ بحث‌ تهاجم‌ فرهنگي‌ در چندين‌ سال‌ قبل‌ افزودند: انسانهاي‌ ديرفهمي‌ كه‌ داراي‌ خودآگاهي‌ نبودند در آن‌ زمان‌ اين‌ خطر را درك‌ نكردند اما اكنون‌ كه‌ نشانه‌هاي‌ تهاجم‌ دشمن‌ به‌ ايمان‌ و عقايد و باورهاي‌ جوانان‌ آشكارتر شده‌، از خطر تهاجم‌ فرهنگي‌ سخن‌ مي‌گويند.
ايشان‌ خودآگاهي‌ مسؤولان‌ را لازمه‌ درك‌ اهميت‌ موضوع‌ مبارزه‌ با مفاسد خواندند و با اشاره‌ به‌ خودآگاهي‌ مردم‌ و غفلت‌ برخي‌ نخبگان‌ افزودند: مفسدان‌ اقتصادي‌ در واقع‌ ثروت‌ و امكاناتي‌ را كه‌ بايد صرف‌ حل‌ مشكلات‌ مردم‌ و آباداني‌ كشور شود تصاحب‌ مي‌كنند و جلوي‌ پيشرفت‌ كشور را مي‌گيرند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تشويق‌ صاحبان‌ ثروت‌ به‌ زد و بند و سوءاستفاده‌ مالي‌ را از ديگر ضررهاي‌ مقابله‌ نكردن‌ با مفاسد اقتصادي‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: هنگامي‌ كه‌ با مفاسد مبارزه‌ نشود سرمايه‌گذاران‌ بجاي‌ كارهاي‌ توليدي‌ پرزحمت‌ به‌ جمع‌آوري‌ ثروت‌ از راههاي‌ نامشروع‌ روي‌ مي‌آورند و كشور عملا از فعاليتهاي‌ اقتصادي‌ باز مي‌ماند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ آلوده‌ شدن‌ برخي‌ مديران‌ و مسؤولان‌ سست‌ عنصر به‌ فساد و رشوه‌ را از ديگر خطرهاي‌ مفاسد اقتصادي‌ خواندند و تصريح‌ كردند: وقتي‌ پول‌ حرام‌ و لقمه‌ حرام‌ در ميان‌ مردم‌ و نخبگان‌ و مسؤولان‌ رايج‌ شد فساد اخلاقي‌ نيز جامعه‌ را در برمي‌گيرد و كشور عملا به‌ پايگاه‌ دشمن‌ تبديل‌ مي‌شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در همين‌ بحث‌ تأكيد كردند كه‌: مسؤولان‌ كشور بايد از آلوده‌ كردن‌ موضوع‌ مبارزه‌ با مفاسد به‌ اغراض‌ سياسي‌، كاملا پرهيز كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ دو حادثه‌ بزرگ‌ قيام‌ مردم‌ قم‌ در 19 دي‌ ماه‌ 1356 و حمله‌ عاملان‌ رژيم‌ پهلوي‌ به‌ مدرسه‌ فيضيه‌ در 25 شوال‌ 1342 افزودند: اين‌ حوادث‌ نشان‌ دهنده‌ عظمت‌ و اهميت‌ قم‌، حوزه‌ علميه‌ و مردم‌ اين‌ شهر در تحولات‌ كشور است‌.
ايشان‌ هدف‌ قيام‌ 19 دي‌ و نهضت‌ ملت‌ ايران‌ را برپايي‌ نظامي‌ مبتني‌ بر عدالت‌ و تقوا برشمردند و با اشاره‌ به‌ توطئه‌هاي‌ بي‌وقفه‌ دشمنان‌ براي‌ شكست‌ نظام‌ اسلامي‌ و خسته‌ كردن‌ مردم‌ از ادامه‌ راه‌ انقلاب‌ تأكيد كردند: اگرچه‌ بسياري‌ از خواسته‌هاي‌ مردم‌ ايران‌ به‌ علت‌ توطئه‌هاي‌ دشمن‌ برآورده‌ نشده‌ است‌ اما اين‌ ملت‌ آگاه‌ و مؤمن‌، اسلام‌ را تأمين‌ كننده‌ دنيا و آخرت‌ خود مي‌داند و به‌ همين‌ دليل‌ مثل‌ كوه‌، محكم‌ و پايدار ايستاده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تأكيد كردند مسؤولان‌ تراز اول‌ كشور نيز با تكيه‌ بر عنايات‌ پروردگار، عزم‌ و اراده‌ ملت‌ و ايمان‌ پرشور جوانان‌ ذره‌اي‌ از راه‌ پرافتخار انقلاب‌ عقب‌ نشيني‌ نمي‌كنند و استكبار جهاني‌ و در رأس‌ همه‌ شياطين‌ عالم‌ آمريكا نخواهند توانست‌ آرزوي‌ تسلط مجدد بر اين‌ كشور را محقق‌ كنند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آيت‌الله‌ استادي‌ در سخناني‌، صيانت‌ از اسلام‌ و حمايت‌ از امام‌ خميني‌ رض‌ را هدف‌ اصلي‌ قيام‌ نوزده‌ دي‌ ماه‌ 1356 مردم‌ قم‌ برشمرد.
آيت‌الله‌ استادي‌ گفت‌ مردم‌ در پرتو هوشياري‌ و رهنمودهاي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ همچنان‌ همان‌ اهداف‌ و آرمانهاي‌ نهضت‌ اسلامي‌ را پيگيري‌ مي‌كنند. در اين‌ مراسم‌ يكي‌ از مداحان‌ در سوگ‌ شهادت‌ حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ (ع‌) مرثيه‌ سرايي‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /