پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ تن‌ از قشرهاي‌ مختلف‌ مردم

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار هزاران‌ تن‌ از قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌، وحدت‌ كلمه‌ و همدلي‌ را، يگانه‌ راه‌ پيشرفت‌ و توسعه‌ و سرافرازي‌ ملت‌ ايران‌ برشمردند و با تأكيد بر لزوم‌ هوشياري‌ كامل‌ مسؤولان‌ و آحاد مردم‌ در برابر خطر اختلاف‌ و دو دستگي‌ افزودند: علاج‌ دردهاي‌ كشور در گرو وحدت‌ قواي‌ سه‌ گانه‌، و پرهيز همگاني‌ از تضعيف‌ قواي‌ مقننه‌، قضاييه‌ و مجريه‌ است‌ چرا كه‌ تضعيف‌ اين‌ قوا، تضعيف‌ انقلاب‌ و نظام‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حفظ آبروي‌ اسلام‌ و ايران‌ و ملت‌ را منوط به‌ حل‌ مشكلات‌ موجود و رسيدن‌ به‌ آباداني‌ و پيشرفت‌ كامل‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ مانع‌ تراشي‌ دشمنان‌ براي‌ جلوگيري‌ از پيموده‌ شدن‌ اين‌ راه‌ پرافتخار افزودند: قواي‌ سه‌ گانه‌ پايه‌هاي‌ نظامند و نبايد يكديگر را تضعيف‌ كنند ضمن‌ آنكه‌ هيچكس‌ ديگر از جمله‌ مطبوعات‌ و رسانه‌ها نيز حق‌ ندارند اين‌ اركان‌ مهم‌ كشور را تضعيف‌ كنند.
ايشان‌ خاطرنشان‌ كردند اگر اعتراضي‌ به‌ بخشي‌ از يك‌ قوه‌ وجود دارد اين‌ مسئله‌ نبايد مجوزي‌ براي‌ تضعيف‌ همه‌ آن‌ قوه‌ قرار گيرد. فرضا اگر به‌ يكي‌ دو نماينده‌ اعتراضي‌ وجود دارد نبايد به‌ اين‌ بهانه‌ مجلس‌ را تضعيف‌ كرد و يا اگر جمعي‌ به‌ يك‌ حكم‌ قضايي‌ معترضند نبايد قوه‌ قضاييه‌ را تضعيف‌ كنند همچنانكه‌ انتقاد و ايراد به‌ بخشي‌ از دولت‌ نبايد موجب‌ تضعيف‌ قوه‌ مجريه‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تلاش‌ دشمن‌ را براي‌ القاء ناتواني‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامي‌ در تأمين‌ نيازهاي‌ مردم‌ خاطرنشان‌ كردند و افزودند: دشمن‌ اين‌ هدف‌ را از طريق‌ ايجاد اختلاف‌ در كشور، تضعيف‌ نيروهاي‌ خدمتگزار، ايجاد فساد در اركان‌ جامعه‌ و نابود كردن‌ منابع‌ كشور دنبال‌ مي‌كند و همه‌ از جمله‌ گويندگان‌ و نويسندگان‌ صاحب‌ نفوذ در افكار عمومي‌ بايد متوجه‌ باشند كه‌ اگر كسي‌ در اين‌ زمينه‌ها خلافي‌ مرتكب‌ شود بدليل‌ اينكه‌ پي‌آمد منفي‌ مسائلي‌ نظير تضعيف‌ قوا به‌ اصل‌ نظام‌ و انقلاب‌ باز مي‌گردد، خداي‌ متعال‌ از اينگونه‌ خلافها نخواهد گذشت‌ و توبه‌ اين‌ مسائل‌، آسان‌ نخواهد بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در اين‌ ديدار كه‌ جمعي‌ از توليدكنندگان‌، بهره‌برداران‌ و كشاورزان‌ نمونه‌ سراسر كشور نيز حضور داشتند، خودكفايي‌ در مواد غذايي‌ اصلي‌ را نياز حقيقي‌ كشور و تأمين‌ كننده‌ بخشي‌ از اقتدار ملي‌ خواندند و تصريح‌ كردند: اميدواريم‌ مسؤولان‌ با استفاده‌ از امكانات‌ طبيعي‌ و انساني‌ موجود، حركتي‌ علمي‌، مبتكرانه‌ و دلسوزانه‌ را براي‌ تحقق‌ اين‌ هدف‌ آغاز كنند.
ايشان‌ تشكيل‌ وزارتخانه‌ جهاد كشاورزي‌ را زمينه‌ ساز استفاده‌ از جنبه‌هاي‌ مثبت‌ جهاد سازندگي‌ و وزارتخانه‌ كشاورزي‌ سابق‌ برشمردند و افزودند: سر و سامان‌ دادن‌ به‌ مسئله‌ مهم‌ كشاورزي‌، يك‌ جهاد است‌ و باعث‌ مي‌شود كشاورزان‌ عزيز و محترم‌، از حاصل‌ واقعي‌ دسترنج‌ خود برخوردار شوند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ادامه‌ تلاش‌ براي‌ آباداني‌ روستاها و استفاده‌ روستاييان‌ از امكانات‌ زندگي‌ را ضروري‌ برشمردند و تصريح‌ كردند: دولت‌ و ديگر قوا بايد با برنامه‌ريزي‌ و تلاش‌ گسترده‌تر، چهره‌ زشت‌ فقر و وابستگي‌ اقتصادي‌ را از كشور بزدايند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، ايمان‌، وحدت‌، عزم‌، غيرت‌ و بزرگواري‌ ملت‌ ايران‌ را اقيانوسي‌ پربركت‌ و ذخيره‌اي‌ عظيم‌ خواندند و تأكيد كردند: مسؤولان‌ كشور بايد براي‌ حل‌ مشكلات‌ مردم‌ كمر همت‌ ببندند و با وحدت‌ و همدلي‌ و تكيه‌ بر اين‌ ملت‌ بزرگ‌ وظايف‌ خود را به‌ بهترين‌ وجه‌ انجام‌ دهند تا به‌ فضل‌ پروردگار آينده‌ درخشان‌ ايران‌ محقق‌ شود و دشمن‌ از دشمني‌ خود با اين‌ ملت‌ پشيمان‌ گردد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، وزير جهاد كشاورزي‌ با بيان‌ گزارشي‌ از روند انتخاب‌ 118 كشاورز نمونه‌ سال‌ جاري‌ گفت‌: اين‌ كشاورزان‌ با تلاش‌ و ابتكار، توانسته‌اند در عرصه‌ فعاليت‌ خود 3 تا 9 برابر متوسط كشور، محصول‌ توليد كنند. آقاي‌ حجتي‌ با اشاره‌ به‌ منابع‌ آب‌ و خاك‌، دانش‌ فني‌ و امكانات‌ كشور خودكفايي‌ در مواد غذايي‌ اصلي‌ از جمله‌ گندم‌ را ممكن‌ دانست‌ و گفت‌: اميدواريم‌ با برنامه‌ريزي‌ مناسب‌ و تلاش‌ بيشتر همه‌ كشاورزان‌ اين‌ هدف‌ بزرگ‌ محقق‌ شود.
خاطرنشان‌ مي‌شود در اين‌ ديدار جمعي‌ از خانواده‌هاي‌ شهدا شهرستان‌ آمل‌، جمعي‌ از قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ تهران‌، انديمشك‌، هشترود، بافت‌، اقليد، آباده‌، شهريار و اژه‌; جمعي‌ از توليدكنندگان‌، بهره‌برداران‌ و كشاورزان‌ از جهاد كشاورزي‌ سراسر كشور و جمعي‌ از طلاب‌ شهرهاي‌ ابهر، چالوس‌، نوشهر و بندر امام‌ خميني‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /