پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هيأت‌ اسلامي‌ هنرمندان‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ديدار هيأت‌ اسلامي‌ هنرمندان‌، پشتيباني‌ مديريتي‌ و اقتصادي‌ از عناصر
مؤمن‌ و متعهد در رشته‌هاي‌ مختلف‌ هنري‌ ـ فرهنگي‌ را ضروري‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: هر حركت‌ اصيل‌ هنري‌ كه‌ بر مضامين‌ عالي‌ مبتني‌ باشد، به‌ رويشهاي‌ جديدي‌ در ميان‌ جوانان‌ مشتاق‌ و با صفاي‌ كشور منجر مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، با اشاره‌ به‌ لزوم‌ افزايش‌ جذابيت‌ و محتواي‌ كارهاي‌ فرهنگي‌ ـ هنري‌ افزودند: بايد جوانان‌ علاقمند به‌ هنر متعهد و تعالي‌بخش‌ را دريابيد و براي‌ تأمين‌ نيازهاي‌ كشور، آنان‌ را تربيت‌ كنيد. ايشان‌، حضور هنرمندان‌ متعهد و برجسته‌ عضو هيئت‌ اسلامي‌ هنرمندان‌ را در رشته‌هاي‌ مختلف‌ هنري‌ منشأ آثار بزرگ‌ و تأثيرگذار برشمردند و افزودند: بايد در عرصه‌هاي‌ فرهنگي‌ ـ هنري‌، حركتي‌ پيشرو، دقيق‌، منظم‌ و مبتني‌ بر واقعيات‌ را سامان‌ داد كه‌ توفيق‌ اين‌ حركت‌، بيش‌ از هر چيز، به‌ تقويت‌ ايمان‌ و پالايش‌ دروني‌ عناصر مؤمن‌ و متعهد، وابسته‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ تلاشهاي‌ ظاهرا فرهنگي‌ ـ هنري‌ كه‌ براي‌ تحريف‌ تاريخ‌ انقلاب‌ و دفاع‌ مقدس‌ صورت‌ مي‌گيرد افزودند: انقلاب‌ عظيم‌ اسلامي‌ و حماسه‌ پرشور دفاع‌ مقدس‌، مي‌تواند بعنوان‌ منابعي‌ بسيار غني‌، دستمايه‌ توليد آثار هنري‌ قوي‌ و برجسته‌ قرار گيرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضعفهاي‌ موجود در برخي‌ رشته‌ها از جمله‌ فيلم‌نامه‌ نويسي‌، رمان‌ و داستان‌نويسي‌ را يادآور شدند و تصريح‌ كردند در اين‌ زمينه‌ها نيز استعدادهاي‌ خوبي‌ وجوددارد كه‌ بايد آنها را پرورش‌ داد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ درماندگي‌ دشمن‌ در برابر ملت‌ ايران‌ افزودند: استكبار، پس‌ از رحلت‌ امام‌ خميني‌ (رض‌)، يك‌ برنامه‌ دقيق‌ و پيچيده‌ دهساله‌ را با هدف‌ نابودي‌ نظام‌ اسلامي‌، طراحي‌ و اجرا كرد اما ايستادگي‌ مردم‌ و مبارزه‌ عناصر مؤمن‌ عرصه‌هاي‌ مختلف‌ با اهداف‌ دشمن‌، محاسبات‌ استكبار را نقش‌ بر آب‌ كرده‌ و او را در برابر نظام‌ اسلامي‌ درمانده‌ ساخته‌ است‌.
در ابتداي‌ اين‌ ديدار چند تن‌ از هنرمندان‌ عضو هيأت‌ اسلامي‌ هنرمندان‌ به‌ بيان‌ ديدگاههاي‌ خود در مورد مسائل‌ مختلف‌ هنري‌ ـ فرهنگي‌ پرداختند و از روند تشكيل‌ و فعاليتهاي‌ اين‌ هيأت‌ گزارشي‌ بيان‌ كردند.
در اين‌ گزارش‌ تصريح‌ شد با وجود همه‌ مشكلات‌ موجود، تلاش‌ مي‌كنيم‌ با موج‌آفريني‌ صحيح‌ فرهنگي‌، در جهت‌ تأمين‌ نيازهاي‌ اصيل‌ فرهنگي‌ ـ هنري‌ جامعه‌ گام‌ برداريم‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /