پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از جانبازان‌ برتر در زمينه‌هاي علمي‌،فرهنگي‌،هنري‌ و ورزشي‌

جمعي‌ از جانبازان‌ برتر در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ علمي‌، فرهنگي‌، هنري‌ و ورزشي‌ عصر امروز با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در فضائي‌ صميمي‌ و آكنده‌ از معنويت‌ ديدار كردند. در ابتداي‌ اين‌ ديدار، مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در ميان‌ جانبازان‌ حضور يافتند و آنان‌ را مورد محبت‌ قرار دادند.
سپس‌ آقايان‌ دكتر حبيب‌الله‌ عظيمي‌، محقق‌، نويسنده‌ و استاد دانشگاه‌ با 70 درصد جانبازي‌ و قطع‌ نخاع‌، احمد مرودشتي‌ استاد دانشگاه‌، با 70 درصد جانبازي‌ و نابينا و رنجبر عضو تيم‌ ملي‌ و قهرمان‌ در رشته‌ تيراندازي‌ با كمان‌ با 70 درصد جانبازي‌ و قطع‌ نخاع‌ به‌ نمايندگي‌ از جانبازان‌ حاضر در خصوص‌ لزوم‌ ايجاد زمينه‌ بمنظور حضور جانبازان‌ در سطوح‌ مديريتي‌ كشور، و همچنين‌ مقاطع‌ بالاي‌ تحصيلي‌، ايجاد امكانات‌ لازم‌ جهت‌ ورزش‌ جانبازان‌ و دسترسي‌ آسان‌ جانبازان‌ به‌ اين‌ امكانات‌، استفاده‌ از نظرات‌ جانبازان‌ براي‌ حل‌ مشكلات‌ آنان‌ و برخي‌ مسائل‌ روز كشور از جمله‌ آثار سوء تنازعات‌ مسئولان‌ و جناحها در جامعه‌ و لزوم‌ برخورد جدي‌ با مفاسد اقتصادي‌، اجتماعي‌ و سياسي‌، مطالبي‌ را بيان‌ كردند.
در ادامه‌ اين‌ ديدار حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تجليل‌ از نقش‌ نيروهاي‌ ايثارگر بويژه‌ جانبازان‌ در طول‌ سالهاي‌ گذشته‌، خاطرنشان‌ كردند: جانباز با حضور خود در ميدان‌ خطر و آماده‌ بودن‌ براي‌ شهادت‌، در واقع‌ با خداوند معامله‌ كرده‌ است‌ و صبر وتحمل‌ او در نزد خداوند محفوظ و مأجور خواهد بود. ايشان‌ صبر جانباز بر رنجها و مشكلات‌ ناشي‌ از جانبازي‌ و شكر بر اين‌ افتخار را ارزشي‌ بسيار والا برشمردند و با اشاره‌ به‌ عزم‌ و اراده‌ پولادين‌ جانبازاني‌ كه‌ توانسته‌اند با غلبه‌ بر مشكلات‌ جسمي‌ خود در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ به‌ موفقيتهائي‌ دست‌ يابند، تأكيد كردند: اين‌ جانبازان‌ بايد هم‌ براي‌ ديگر جانبازان‌ و هم‌ براي‌ معلولان‌ و همچنين‌ آحاد مردم‌ و جوانان‌ الگو قرار گيرند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ حركت‌ نظام‌ را برغم‌ برخي‌ سهل‌انگاريها و نقايص‌، حركتي‌ آبرومند، عزت‌مدار و روبه‌ جلو دانستند و تصريح‌ كردند: استقلال‌، پيشرفت‌ و اثرگذاري‌ نظام‌ در دنياي‌ اسلام‌ نتيجه‌ ايثار و فداكاري‌ نيروهاي‌ مؤمن‌ و ارزشي‌ انقلاب‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر اينكه‌ امروز هم‌ نيروهاي‌ ارزشي‌ فعال‌ در جامعه‌ حضور دارند خاطرنشان‌ كردند: نتيجه‌ فعاليت‌ اين‌ نيروها نيز در آينده‌ مشخص‌ خواهد شد. در پايان‌ اين‌ ديدار جانبازان‌، نماز مغرب‌ و عشاء را به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ كردند.
همچنين‌ جانبازان‌ روزه‌ خود را با حضور مقام‌ معظم‌ رهبري‌ افطار كردند.
خاطرنشان‌ مي‌شود جانبازان‌ حاضر در اين‌ ديدار، جانبازان‌ 50 درصد به‌ بالا و داراي‌ تخصص‌هاي‌ مختلف‌ و استاد دانشگاه‌ و همچنين‌ موفق‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ از جمله‌ تحقيق‌ و پژوهش‌، پزشكي‌، كامپيوتر، الكترونيك‌، مخابرات‌، نقاشي‌، كارگرداني‌ سينما و تلويزيون‌، شعر، حفظ قرآن‌ و قهرمانان‌ رشته‌هاي‌ مختلف‌ ورزشي‌ بودند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /