پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دهها هزار نفر از قشرهاي‌ مختلف‌ ملت‌

در خجسته‌ سالروز ميلاد منجي‌ عالم‌ بشريت‌، حضرت‌ مهدي‌ موعود (عج‌) رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، در ديدار دهها هزار نفر از قشرهاي‌ مختلف‌ ملت‌، اعتقاد به‌ استقرار كامل‌ عدالت‌ و نابودي‌ حتمي‌ نظام‌ ظالمانه‌ حاكم‌ بر جهان‌، ضرورت‌ برخورد مقتدارنه‌ با دشمنان‌ توحيد و بشريت‌، لزوم‌ ايجاد آمادگيهاي‌ فردي‌ و اجتماعي‌ لازم‌ براي‌ ظهور امام‌ زمان‌ (عج‌) و تجلي‌ مردمسالاري‌ حقيقي‌ در حكومت‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌ اعظم‌ را مهمترين‌ درسها و ضرورتهاي‌ ناشي‌ از اعتقاد به‌ مهدويت‌ خواندند.
ايشان‌ با تبريك‌ عيد سعيد ميلاد حضرت‌ ولي‌عصر (عج‌) به‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ و همه‌ عدالت‌خواهان‌ جهان‌ برجسته‌ترين‌ شعار مهدويت‌ را «عدالت‌» برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: امروز، بشر، بيش‌ از هميشه‌ تاريخ‌ تشنه‌ و نيازمند نجات‌بخشي‌ است‌ كه‌ با ظهور خود، ستم‌ را ريشه‌ كن‌ كند و جهان‌ را سرشار عدل‌ و قسط سازد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، يقين‌ كامل‌ به‌ نابود شدن‌ ظلم‌ و بي‌عدالتي‌ در جهان‌ را نخستين‌ درس‌ اعتقاد به‌ مهدويت‌ دانستند و افزودند: اعتقاد به‌ ظهور بقيه‌الله‌ اعظم‌ (ارواحنا له‌ الفدا) دلهاي‌ ملتها را سرشار نور اميد و نيروي‌ تلاش‌ و حركت‌ مي‌سازد و شجاعت‌ مقابله‌ با قدرتهاي‌ ظالم‌ و تغيير نقشه‌ شيطاني‌ جهان‌ را در آنها ايجاد مي‌كند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دستگاههاي‌ تبليغاتي‌ مراكز استكبار و روشنفكران‌ وابسته‌ به‌ آنها، براي‌ نفي‌ تفكر انقلابي‌ و آرمانگرايانه‌ و القاي‌ بي‌نتيجه‌ بودن‌ مبارزه‌ با قدرتها، افزودند: اعتقاد به‌ مهدويت‌ و ظهور منجي‌، اين‌ تبليغات‌ غلط را نقش‌ بر آب‌ مي‌كند و زوال‌ حتمي‌ نظام‌ ظالمانه‌ جهاني‌ را، در اذهان‌ ملتها متبادر مي‌سازد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ادامه‌ تبيين‌ درسهاي‌ اعتقاد به‌ مهدويت‌ افزودند: انتظار حقيقي‌ مهدي‌ موعود (عج‌)، اين‌ درس‌ مهم‌ را بدنبال‌ مي‌آورد كه‌ تحقق‌ عدالت‌ در جهان‌، با موعظه‌ و نصيحت‌ ستمگران‌، حاصل‌ نمي‌شود بلكه‌ نيازمند برخورد مقتدرانه‌ با زورگويان‌ جهاني‌ است‌.
ايشان‌ با انتقاد از كساني‌ كه‌ جدايي‌ دين‌ از سياست‌ و گوشه‌گيري‌ و انزواي‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ را توصيه‌ مي‌كنند افزودند: اينگونه‌ حرفها، همان‌ خواست‌ و آرزوي‌ مراكز قدرت‌ استكباري‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ هراس‌ قدرتهاي‌ جهاني‌ از تشكيل‌ نظام‌ اسلامي‌ در ايران‌، خاطرنشان‌ كردند: آنچه‌ سيطره‌ قدرتها را تهديد، متزلزل‌ و در نهايت‌ نابود مي‌كند، «قدرت‌ سياسي‌ و اقتدار مسلمانان‌» است‌. بهمين‌ علت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) نيز با «اتكاي‌ بر اقتدار خود و پيروانش‌»، كاخهاي‌ ستم‌ را ويران‌ و عدالت‌ را محقق‌ خواهد كرد.
ايشان‌ اعتقاد به‌ مهدويت‌ را آرماني‌ بسيار والا دانستند اما تأكيد كردند: انتظار ظهور در اشك‌ يا شادي‌ خلاصه‌ نمي‌شود بلكه‌ منتظران‌ حقيقي‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) بايد با خودسازي‌، افزايش‌ آگاهي‌، حضور در ميدانهاي‌ مبارزه‌ و فعاليت‌، مقاومت‌ در مقابل‌ چرب‌ و شيرين‌ دنيا و مقابله‌ با مراكز ظلم‌ و جور جهاني‌، خود را براي‌ سربازي‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌ آماده‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، حكومت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) را حكومت‌ حقيقتا مردمي‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: آنچه‌ امروز بنام‌ دمكراسي‌ و حكومت‌ مردمي‌ در جهان‌ وجود دارد همان‌ ديكتاتوريهاي‌ قديمي‌ است‌ كه‌ لباس‌ جديد بر تن‌ كرده‌ است‌ و با استفاده‌ از پول‌ و تبليغات‌ فريبنده‌ در قالب‌ ديكتاتوري‌ گروهها ادامه‌ يافته‌ است‌.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ خدمت‌ متقابل‌ پول‌ و قدرت‌ در نظامهاي‌ مدعي‌ دمكراسي‌، افزودند: در اينگونه‌ نظامها، با خريد آشكار يا پنهان‌ آراي‌ مردم‌ و جلب‌ محبوبيت‌ با تبليغات‌ فريبنده‌، آراي‌ واقعي‌ مردم‌ به‌ بازيچه‌ گرفته‌ مي‌شود اما در نظام‌ مورد نظر اسلام‌ كه‌ مظهر كامل‌ آن‌ حكومت‌ مهدي‌ موعود است‌، فريب‌ و حيله‌گيري‌ براي‌ جلب‌ آراي‌ مردم‌ و استفاده‌ از قدرت‌ براي‌ بدست‌ آوردن‌ پول‌، از بزرگترين‌ جرائم‌ محسوب‌ مي‌شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ افزودند: نظام‌ اسلامي‌ هرگز داعيه‌ حكومت‌ مورد نظر اسلام‌ را ندارد اما بايد نشانه‌هاي‌ آن‌ حكومت‌ در اين‌ نظام‌، آشكار باشد بهمين‌ لحاظ، مراكز قدرت‌، مسؤولان‌ و مديران‌ نظام‌ اسلامي‌ بايد جمع‌ كردن‌ ثروت‌ شخصي‌ را «يك‌ گناه‌» بدانند و بشدت‌ از آن‌ پرهيز كنند.
ايشان‌ جمع‌ شدن‌ ثروت‌ در نقاط و مراكز معدود گسترش‌ فقر و محروميت‌ و افزايش‌ تبعيض‌ را از نتايج‌ ملموس‌ تلاش‌ مسؤولان‌ و صاحبان‌ قدرت‌ براي‌ جمع‌آوري‌ ثروت‌ خواندند و افزودند: اگر اينگونه‌ مسائل‌ رواج‌ يابد، فاجعه‌اي‌ در كشور رخ‌ داده‌ است‌ بهمين‌ علت‌ بار ديگر تأكيد مي‌كنيم‌ كه‌ بايد با فساد در دستگاههاي‌ دولتي‌ و ديگر دستگاهها بشدت‌ مبارزه‌ شود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ هوشياري‌ در برابر سوءاستفاده‌هايي‌ كه‌ در ظاهري‌ قانوني‌ انجام‌ مي‌شود خاطرنشان‌ كردند: مسؤولان‌ قواي‌ مختلف‌ و دستگاههاي‌ دولتي‌ موظفند با پاكدامني‌ و دوري‌ از فساد، رأسا با هرگونه‌ فساد در مجموعه‌هاي‌ تحت‌ كنترلشان‌ مبارزه‌ كنند و اگر در اين‌ زمينه‌ كوتاهي‌ شود، قوه‌ قضاييه‌ بايد، بدون‌ ملاحظه‌ و قاطعانه‌ وارد ميدان‌ شود و با هر اقدام‌ خلاف‌ قانون‌ و هرگونه‌ فساد و سوءاستفاده‌ مبارزه‌ كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ رنج‌ مردم‌ از وجود تبعيض‌ در كشور افزودند: عدالت‌، نياز اصلي‌ امروز ماست‌ و مسؤولان‌ ارشد كشور كه‌ الحمدالله‌ مؤمن‌ و پاكدامن‌ هستند، براي‌ تأمين‌ نيازهاي‌ واقعي‌ مردم‌، بايد به‌ عدالت‌ بيانديشند چرا كه‌ در آن‌ صورت‌ حل‌ مشكلاتي‌ نظير اشتغال‌ و مسائل‌ معيشتي‌ نيز ممكن‌ خواهد شد.
ايشان‌ در پايان‌ سخنانشان‌ تأكيد كردند: ملت‌ مؤمن‌ و عزيز ايران‌، با اعتماد به‌ نظام‌ اسلامي‌، همچنان‌ با استقامت‌ و سرافرازي‌ در مقابل‌ تهديدها خواهد ايستاد و متجاوزان‌ سلطه‌طلب‌ را از نزديك‌ شدن‌ به‌ مرزهاي‌ كشور و حريم‌ ملت‌ بر حذر خواهد داشت‌.
در اين‌ ديدار كه‌ در مصلاي‌ امام‌ خميني‌ برگزار شد بيش‌ از 40 هزار نفر از مردم‌ استانهاي‌ آذربايجان‌ شرقي‌ (تبريز، عجب‌شير)، اردبيل‌ (خلخال‌)، اصفهان‌ (نجف‌آباد، شهرضا، بوئين‌ و مياندشت‌، فولادشهر، اردستان‌، زرين‌شهر)، ايلام‌، بوشهر، تهران‌ (شهر قدس‌، كرج‌، اسلامشهر، ورامين‌، رباطكريم‌، باقرشهر، و جمعي‌ از بسيجيان‌)، خراسان‌ (طبس‌، نيشابور)، خوزستان‌ (دزفول‌)، زنجان‌ (ابهر، خدابنده‌)، سمنان‌ (گرمسار، دامغان‌)، فارس‌ (شيراز، اقليد، آباده‌، فيروزآباد، سروستان‌، لارستان‌)، قزوين‌، قم‌ (جعفرآباد)، كردستان‌ (قروه‌، سريش‌آباد)، كرمان‌ (بم‌، جيرفت‌، رفسنجان‌، كشكوئيه‌، اردستان‌، بافت‌، زرند)، گيلان‌ (فومن‌)، لرستان‌ (بروجرد، اليگودرز)، مازندران‌ (قائم‌شهر، بابل‌)، مركزي‌ (اراك‌، دليجان‌) و يزد (بهاباد) حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /