پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌ جمهور ويتنام

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار رئيس‌ جمهور ويتنام‌ با تجليل‌ از مبارزات‌ و پيروزي‌ تاريخي‌ ملت‌ ويتنام‌ در برابر آمريكا، تأكيد كردند: ايران‌ و ويتنام‌ با توجه‌ به‌ مشتركات‌ و امكانات‌ متقابل‌ مي‌توانند روابط خود را در همه‌ زمينه‌ها گسترش‌ دهند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، مقاومت‌ و پيروزي‌ ملت‌ ويتنام‌ را مايه‌ اميد ملتها در مبارزه‌ با سلطه‌ گران‌ جهاني‌ برشمردند و افزودند: اين‌ حادثه‌ بزرگ‌ اثبات‌ كرد كه‌ ملتها با تكيه‌ بر شجاعت‌، ايستادگي‌، اعتماد به‌ نفس‌ و تكيه‌ بر ارزشها و اصول‌ خود قادرند مستكبران‌ جهاني‌ را شكست‌ دهند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ نظامي‌، سياسي‌، فرهنگي‌ و اقتصادي‌ امريكا براي‌ سيطره‌ بر جهان‌ خاطرنشان‌ كردند: تجهيزات‌ نظامي‌ امريكايي‌ها امروز بيشتر شده‌ است‌ اما قدرت‌ حقيقي‌ آنها از دوران‌ جنگ‌ ويتنام‌ بيشتر نشده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: ممكن‌ است‌ اين‌ رژيم‌ در يك‌ تحرك‌ نظامي‌، در جنجالي‌ كه‌ بر سر مسئله‌ عراق‌ براه‌ انداخته‌ به‌ اهدافي‌ برسد اما اين‌ گونه‌ اقدامات‌ در نهايت‌ بضرر امريكايي‌ها تمام‌ مي‌شود چرا كه‌ نفرت‌ روزافزون‌ ملتها از آنها، پايه‌هاي‌ اقتدار مورد نظر امريكا را سست‌ و منهدم‌ مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ حفظ هويت‌ ملي‌ را مهمترين‌ وظيفه‌ ملتها خواندند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ قدرتهاي‌ سلطه‌گر براي‌ نابودي‌ هويت‌ ملتها تأكيد كردند: در موقعيت‌ كنوني‌، همكاري‌ و وحدت‌ كشورهاي‌ استقلال‌طلب‌، كاملا ضروري‌ است‌.
ايشان‌ با ابراز خرسندي‌ از مذاكرات‌ مفيد رؤساي‌ جمهور ايران‌ و ويتنام‌ خاطرنشان‌ كردند: دو كشور امكانات‌ خوبي‌ دارند و مي‌توانند ضمن‌ گسترش‌ همكاري‌ در مجامع‌ منطقه‌اي‌ و بين‌المللي‌ سطح‌ روابط اقتصادي‌، بازرگاني‌، فني‌ و فرهنگي‌ را به‌ سطح‌ روابط بسيار خوب‌ سياسي‌ برسانند.
در اين‌ ديدار كه‌ آقاي‌ خاتمي‌ نيز حضور داشت‌ رئيس‌ جمهور ويتنام‌ با ابراز خرسندي‌ از ملاقات‌ با مقام‌ معظم‌ رهبري‌، از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و دستاوردهاي‌ ملت‌ ايران‌ تجليل‌ كرد و گفت‌: دو ملت‌ ايران‌ و ويتنام‌ با تأكيد بر استقلال‌ ملي‌ خود، مخالف‌ هرگونه‌ سلطه‌طلبي‌ قدرتها هستند و اين‌ اشتراكات‌ زمينه‌ گسترش‌ همه‌ جانبه‌ روابط را فراهم‌ مي‌كند.
آقاي‌ چان‌ دوك‌ لونگ‌ وحدت‌ و معنويت‌ را دو عامل‌ پيروزي‌ ملتها برشمرد و با اشاره‌ به‌ پيروزي‌ ملت‌ ويتنام‌ در جنگ‌ با امريكا در دهه‌ 60 و 70 ميلادي‌ گفت‌: آرمانهاي‌ برحق‌، همواره‌ حمايت‌ وجدانهاي‌ بيدار جهان‌ را جلب‌ مي‌كند.
رئيس‌ جمهور ويتنام‌ مذاكرات‌ خود با آقاي‌ خاتمي‌ را بسيار خوب‌ ارزيابي‌ كرد و گفت‌: مصمميم‌ روابط خود با جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را در تمام‌ زمينه‌ها گسترش‌ دهيم‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /