پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ نفر از فرماندهان‌ و اعضاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ و نيروي‌ انتظامي‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز در ديدار هزاران‌ نفر از فرماندهان‌ و اعضاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ و نيروي‌ انتظامي‌ ـ خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا ـ و صدها نفر از جانبازان‌ شيميايي‌ دفاع‌ مقدس‌ تأكيد كردند: ملت‌ ايران‌ راه‌ پرافتخار تحقق‌ اهداف‌ و آرمانهاي‌ اصيل‌ خود را تا دستيابي‌ كامل‌ به‌ عزت‌، معنويت‌، قدرت‌، سعادت‌ و عدالت‌ ادامه‌ خواهد داد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تبريك‌ حلول‌ ماه‌ پر بركت‌ شعبان‌ و اعياد شريف‌ اين‌ ماه‌، ماههاي‌ مبارك‌ رجب‌، شعبان‌ و رمضان‌ را ايام‌ بسيار مغتنمي‌ براي‌ تكميل‌ ذخائر معنوي‌ فردي‌ و اجتماعي‌ و جبران‌ فرسايشهاي‌ روحي‌ و معنوي‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: آرمانهاي‌ معنوي‌ و اخلاقي‌ علاوه‌ بر احياء زندگي‌ حقيقي‌ هر فرد، به‌ جامعه‌ و ملت‌ نيز، هويت‌ و جهت‌ مي‌دهد.
ايشان‌، با استناد به‌ آيات‌ قرآني‌، استقامت‌ در راه‌ پروردگار را شرط برخورداري‌ از رحمت‌ الهي‌ خواندند و افزودند: مراقبت‌ دائم‌ از ذخاير معنوي‌ و درك‌ معاني‌ و مضامين‌ عميق‌ دعاهاي‌ مباركي‌ نظير مناجات‌ شعبانيه‌، امكان‌ استقامت‌ در راه‌ عبوديت‌ پروردگار را فراهم‌ مي‌سازد و كوه‌ مشكلات‌ را در برابر ملتي‌ كه‌ با اين‌ مفاهيم‌ آشنا باشد، به‌ تسليم‌ وا مي‌دارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيروزي‌ در برابر رژيم‌ مستبد و كاملا وابسته‌ پهلوي‌ و شكست‌ دادن‌ رژيم‌ بعثي‌ در حماسه‌ دفاع‌ مقدس‌ را برغم‌ حمايت‌ همه‌ قدرتهاي‌ جهاني‌ از بغداد، دو معجزه‌ بزرگ‌ ملت‌ ايران‌ خواندند و افزودند: دلهاي‌ نوراني‌، پولادين‌ و سرشار از اميد، امكان‌ اين‌ دو پيروزي‌ عظيم‌ را فراهم‌ كرد و اكنون‌ نيز در عرصه‌ اقتصاد، تلاشهاي‌ علمي‌ و در هر ميداني‌ كه‌ نيروهاي‌ مؤمن‌، انقلابي‌ و متكي‌ بر معنويات‌، محور قرار گيرند، اين‌ كارهاي‌ شگفت‌ تكرار خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ الهام‌ ملت‌ ايران‌ از حضرت‌ اباعبدالله‌ الحسين‌ (ع‌) بيداري‌ دنياي‌ اسلام‌ و رسوايي‌ و بي‌آبرويي‌ دشمن‌ اصلي‌ اسلام‌ يعني‌ امريكا را در اذهان‌ ملتها، دو پيامد مهم‌ مجاهدت‌ و ايستادگي‌ ملت‌ ايران‌ و پاسداران‌ انقلاب‌ دانستند و افزودند: مسؤولان‌ و مديران‌ كشور و آحاد ملت‌ بويژه‌ عناصر مؤمن‌ بايد اين‌ راه‌ را با مراقبت‌ كامل‌ معنوي‌ ادامه‌ دهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ استمرار معارضه‌ها و مخالفتهايي‌ كه‌ با حركت‌ پاسداري‌، انجام‌ مي‌شود افزودند: برخي‌ از همان‌ حرفها و مخالفتهاي‌ سالهاي‌ اول‌ و دوم‌ انقلاب‌، در سالهاي‌ اخير نيز تكرار شد اما پاسداري‌ يك‌ حركت‌ صرفا نظامي‌ نيست‌ بلكه‌ يك‌ فرهنگ‌ و مجموعه‌اي‌ عقيدتي‌ ـ سياسي‌ و نظامي‌ است‌ و انقلاب‌ هميشه‌ به‌ اين‌ فرهنگ‌ افتخار و عزت‌ نياز دارد.
ايشان‌ با انتقاد از كساني‌ كه‌ ــ حتي‌ نادانسته‌ ــ فرهنگ‌ جهاد و شهادت‌ را تضعيف‌ مي‌كنند خاطرنشان‌ كردند: نسل‌ اول‌ جهاد و شهادت‌ امتحان‌ خود را بخوبي‌ پس‌ داده‌ است‌ و نسلهاي‌ دوم‌ و سوم‌ جهاد و شهادت‌ نيز با نورانيتي‌ كه‌ در نسل‌ جوان‌ مشاهده‌ مي‌شود، هر روز كه‌ لازم‌ باشد، امتحان‌ بسيار خوبي‌ خواهند داد.
در اين‌ مراسم‌ قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، سرلشكر صفوي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ گفت‌ پاسداران‌ با معرفت‌، بصيرت‌ و هوشياري‌ انقلابي‌، همچون‌ هميشه‌ براي‌ دفاع‌ از دين‌ و ملت‌ و ايران‌ عزيز آماده‌اند.
در اين‌ ديدار آقاي‌ فروزنده‌ رئيس‌ بنياد مستضعفان‌ و جانبازان‌ گزارشي‌ از اقدامات‌ اين‌ بنياد براي‌ حل‌ مشكلات‌ جانبازان‌ بيان‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /