پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌

در خجسته‌ ميلاد اميرالمؤمنين‌ حضرت‌ علي‌ (ع‌)، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ديدار قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ تأكيد كردند: همه‌ مسؤولان‌ نظام‌ اسلامي‌ ــ در هر پست‌ ومقامي‌ ــ بايد با عمل‌ به‌ الگوي‌ حكومت‌ علوي‌، تمامي‌ تلاش‌ خود را براي‌ ساختن‌ جامعه‌اي‌ سعادتمند، پيشرفته‌ و مقتدر بكار گيرند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تبريك‌ عيد سعيد ميلاد امام‌ پرهيزگاران‌ و سيد مجاهدان‌ راه‌ خدا، حضرت‌ علي‌ (ع‌) به‌ فرد فرد ملت‌ ايران‌ و همه‌ حق‌طلبان‌ عالم‌ خاطرنشان‌ كردند: بشر از فهم‌ صحيح‌ خصوصيات‌ معنوي‌ و ملكوتي‌ اميرمؤمنان‌ ناتوان‌ است‌ اما خصوصيات‌ رفتاري‌ و حكومتي‌ آن‌ بزرگوار، الگويي‌ جامع‌، جذاب‌ و قابل‌ عمل‌ را براي‌ همه‌ جوامع‌ بشري‌ و در طول‌ همه‌ ادوار تاريخي‌ ترسيم‌ مي‌كند.
ايشان‌ پيروي‌ از الگوي‌ حكومتي‌ اميرمؤمنان‌ را براي‌ مسؤولان‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، حتمي‌، فوري‌ و كاملا ضروري‌ خواندند و افزودند: هيچكس‌ با مولاي‌ متقيان‌ قابل‌ مقايسه‌ نيست‌ چرا كه‌ او در اوج‌ فلك‌ است‌ و ما در خاك‌ تيره‌، اما همه‌ كارگزاران‌ نظام‌ در تمامي‌ رده‌ها مي‌توانند با انتخاب‌ اهداف‌ آن‌ بزرگوار، بقدر توان‌ خود در مسيري‌ كه‌ او مشخص‌ كرده‌، حركت‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ نفاق‌ حاكم‌ بر حكومتهاي‌ ستمگري‌ كه‌ در تاريخ‌ اسلام‌ خود را خليفه‌ پيامبر خوانده‌اند اما در عمل‌ خلاف‌ اهداف‌ و سيره‌ پيامبر حركت‌ كرده‌اند، افزودند: امروز نيز اگر كسي‌ در ظاهر پرچم‌ حكومت‌ علوي‌ را بلند كند اما مفاهيم‌ و شاخصه‌هاي‌ حكومت‌ خود را از حكومتهاي‌ ستمگر سرمايه‌داري‌ و الگوهاي‌ غربي‌ بگيرد، منافق‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با توصيه‌ به‌ مردم‌ براي‌ دقت‌ در حرف‌ و عمل‌ همه‌ مسؤولان‌، خاطرنشان‌ كردند: اگر مردم‌ در فعاليتهاي‌ مسؤولان‌ نظام‌، تلاش‌ براي‌ تحقق‌ حكومت‌ علوي‌ را مشاهده‌ كردند، شعارهاي‌ علوي‌ آنان‌ را قبول‌ مي‌كنند اما اگر ملاحظه‌ كردند كه‌ برخي‌ اشخاص‌ در عمل‌ از الگوها و مفاهيم‌ غربي‌ پيروي‌ مي‌كنند، ادعاهاي‌ آنان‌ را قبول‌ نخواهند كرد.
ايشان‌ در تبيين‌ شاخصه‌هاي‌ الگوي‌ حكومتي‌ حضرت‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌ (ع‌)، پايبندي‌ كامل‌ و اصرار بر اقامه‌ دين‌ خدا را شاخصه‌ اصلي‌ حكومت‌ علوي‌ برشمردند و افزودند: سياست‌، عدالت‌طلبي‌، مردم‌سالاري‌ و همه‌ خطوط اصلي‌ حكومت‌ امام‌ علي‌ (ع‌) براي‌ اقامه‌ دين‌ خداست‌، بنابراين‌ نمي‌توان‌ در حكومتي‌ كه‌ ادعاي‌ پيروي‌ از علي‌ (ع‌) را دارد به‌ اقامه‌ دين‌ خدا در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ جامعه‌ بي‌اعتنا يا كم‌توجه‌ بود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ عدالت‌طلبي‌ مطلق‌ را از ديگر شاخصه‌هاي‌ حكومت‌ علوي‌ دانستند و افزودند: اگر كسي‌ براي‌ پيروزي‌ در ميدان‌ سياست‌، انتخابات‌ يا هر عرصه‌ ديگر، ظلمي‌ مرتكب‌ شود، در برابر فقر و فساد بي‌اعتنا باشد و يا در اجراي‌ مقررات‌ و قانون‌ تبعيض‌ قائل‌ شود، از الگوي‌ حكومتي‌ اميرمؤمنان‌ پيروي‌ نكرده‌ است‌.
ايشان‌ تقوا يعني‌ مراقبت‌ دائم‌ از نفس‌ در هرگونه‌ رفتار فردي‌ و حكومتي‌ را ويژگي‌ ديگر حكومت‌ علوي‌ برشمردند و افزودند: شاخصه‌ ديگر حكومت‌ مولاي‌ متقيان‌ برخاسته‌ بودن‌ از اراده‌ مردم‌ است‌ بگونه‌اي‌ كه‌ آن‌ امام‌ همام‌ در حاليكه‌ خود را حق‌ مي‌دانستند حكومت‌ بر مردم‌ با استفاده‌ از زور را كاملا رد مي‌كردند و تنها پس‌ از اصرار فراوان‌ مردم‌، زمام‌ امور را بدست‌ گرفتند.
ايشان‌ در همين‌ زمينه‌ افزودند: امام‌ علي‌ (ع‌)، هنگامي‌ كه‌ قدرت‌ را بواسطه‌ خواست‌ مردم‌ در دست‌ گرفت‌ با اقتدار آن‌ را نگه‌ داشت‌ و در برابر هر كسي‌ كه‌ با نظام‌ اسلامي‌ به‌ معارضه‌ برمي‌خاست‌ حتي‌ در برابر برخي‌ صحابه‌ پيامبر و مجاهدان‌ سابق‌، ايستادگي‌ و مقاومت‌ كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر لزوم‌ پيروي‌ همه‌ مسؤولان‌ نظام‌ از شاخصه‌هاي‌ حكومت‌ اميرمؤمنان‌ افزودند: همه‌ كارگزاران‌ نظام‌ از رهبري‌ تا رئيس‌ جمهور، وزيران‌، مسؤولان‌ قضايي‌، نمايندگان‌ مجلس‌ و مديران‌ دستگاههاي‌ مختلف‌ در سرتاسر كشور بايد ضمن‌ توجه‌ ويژه‌ به‌ قشر مستضعف‌ و محروم‌ و رعايت‌ كامل‌ تقوا همت‌ كنند كه‌ دين‌ خدا در جامعه‌ اقامه‌ شود، عدالت‌ برقرار گردد و تبعيض‌ ريشه‌ كن‌ شود چرا كه‌ تنها در اينصورت‌ مردم‌ خوشبخت‌ و سعادتمند مي‌شوند و جامعه‌اي‌ پولادين‌ و مقتدر بوجود مي‌آيد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ بي‌اعتنايي‌ به‌ تبليغات‌ قدرتهاي‌ سلطه‌گر افزودند: در تلاش‌ براي‌ تحقق‌ حكومت‌ علوي‌، پسنديدن‌ يا ناخشنود شدن‌ جهان‌ براي‌ ما معيار نيست‌.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ ادعاي‌ حكومتهاي‌ ظالم‌ بويژه‌ امريكا در مورد حقوق‌ بشر و مبارزه‌ با تروريسم‌ افزودند: آيا كساني‌ كه‌ قبلا به‌ عراق‌ سلاح‌ شيميايي‌ دادند و اكنون‌ اين‌ كشور را بعلت‌ استفاده‌ از سلاح‌ شيميايي‌ در معرض‌ حمله‌ قرار مي‌دهند و از تروريسم‌ واضح‌ و فجيع‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ حمايت‌ مي‌كنند واقعا طرفدار حقوق‌ بشرند و آيا مي‌توان‌ ضمن‌ سردادن‌ شعارهاي‌ اسلامي‌ از آنها الگو گرفت‌؟
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ مستمر نظام‌ اسلامي‌ براي‌ رعايت‌ شاخصه‌هاي‌ حكومت‌ علوي‌ افزودند: ملت‌ ايران‌ بخصوص‌ جوانان‌ با اراده‌ و مؤمن‌ كشور و مسؤولان‌ نظام‌ به‌ ياري‌ پروردگار همچنان‌ در برابر امواج‌ توطئه‌ها و تبليغات‌ قدرتهاي‌ زورگو ايستادگي‌ مي‌كنند و اجازه‌ نخواهند داد راه‌ سلطه‌ دوباره‌ ديكتاتوري‌ بين‌المللي‌ امريكا بر اين‌ كشور هموار شود.
در اين‌ ديدار جمعي‌ از دانشجويان‌ دانشگاههاي‌ اصفهان‌، كاشان‌، سمنان‌، بابل‌، مازندران‌، اراك‌، اهواز، قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ استانهاي‌ تهران‌، زنجان‌، يزد، سمنان‌، چهارمحال‌ و بختياري‌ و فار، شماري‌ از خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا، فرماندهان‌، ايثارگران‌، جانبازان‌ و رزمندگان‌ 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌، جمعي‌ از فرماندهان‌ مهندسي‌ رزمي‌ و مسؤولين‌ جنگ‌ جهاد كشاورزي‌، جمعي‌ از دانشجويان‌ دانشكده‌ عقيدتي‌ سياسي‌، علوم‌ و فنون‌، پياده‌ و هوايي‌ و كاركنان‌ مناطق‌ دريايي‌ سپاه‌ و جمعي‌ از كاركنان‌ سازمان‌ اتكا در صنايع‌ مخابرات‌ و دانشجويان‌، استادان‌ و مديران‌ وزارت‌ دفاع‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /