پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نمايندگان‌ دانش‌آموزان‌ عضو انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تأكيد كردند: هر جوان‌ ايراني‌ پرچمدار افتخار و سرافرازي‌ است‌ و مي‌تواند با تكيه‌ بر هويت‌ ديني‌، ملي‌، فرهنگي‌ و تاريخي‌ خود، راه‌ حركت‌ كشور را بسوي‌ سعادت‌ و پيشرفت‌ و تعالي‌ هموار سازد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ كه‌ ظهر امروز با نمايندگان‌ دانش‌آموزان‌ عضو انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ سراسر كشور سخن‌ مي‌گفتند، نقش‌ فردفرد جوانان‌ پرشور و مؤمن‌ كشور را در سرنوشت‌ جامعه‌، مهم‌ و مؤثر خواندند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ تاريخي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در احياء هويت‌ و شخصيت‌ ملت‌ ايران‌ خاطرنشان‌ كردند: قدرتهاي‌ استعماري‌ پيوسته‌ تلاش‌ كرده‌اند با تحقير باورها، اعتقادات‌ و استعدادهاي‌ ملت‌ ايران‌، احساس‌ خودباوري‌ و داشتن‌ هويتي‌ مستقل‌ را در او از بين‌ ببرند و راه‌ خود را براي‌ ادامه‌ تسلط بر منافع‌ اين‌ ملت‌ هموار كنند اما انقلاب‌ اسلامي‌ اين‌ سد را شكست‌ و راه‌ حركت‌ بسمت‌ استقلال‌ كشور و شكوفايي‌ استعدادهاي‌ ملت‌ را گشود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ القائات‌ برخي‌ روشنفكران‌ غربزده‌ رژيم‌ پهلوي‌ را در مورد بي‌ارزش‌ بودن‌ فرهنگ‌ و علم‌ و هنر ملت‌ ايران‌، زمينه‌سازي‌ براي‌ وابستگي‌ بيشتر كشور به‌ قدرتهاي‌ استعمار ارزيابي‌ كردند و افزودند: آنها با اينگونه‌ القائات‌ جرئت‌ تحرك‌ و ابتكار علمي‌ را از جوانان‌ خوش‌ استعداد ميهن‌ سلب‌ كردند و ملت‌ ايران‌ چندين‌ دهه‌ از كاروان‌ علمي‌ جهان‌ عقب‌ ماند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، با توصيه‌ به‌ آحاد جوانان‌ كشور بويژه‌ اعضاي‌ انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ براي‌ حفظ هويت‌ ديني‌، فرهنگي‌ و تاريخي‌ خود، تأكيد كردند: همچون‌ پرچمداران‌ راه‌ افتخار و سربلندي‌، با فكر و انديشه‌ و مطالعه‌، تقويت‌ معنويات‌ و استحكام‌ و شجاعت‌ روحي‌، راه‌ طولاني‌ و نه‌ چندان‌ آسان‌ پيشرفت‌ و سعادت‌ كشور را طي‌ كنيد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ درس‌ خواندن‌ را وظيفه‌ اصلي‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ خواندند و افزودند: هيچ‌ چيز نبايد جاي‌ خوب‌ درس‌ خواندن‌ را در زندگي‌ دانش‌آموزان‌ بگيرد ضمن‌ آنكه‌ مي‌توان‌ در عين‌ طي‌ كردن‌ مراحل‌ علمي‌، انساني‌ متعهد، و هدفمند نيز بود.
ايشان‌ همچنين‌ از تلاشهاي‌ مسؤولان‌ انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ قدرداني‌ كردند.
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، حجه‌الاسلام‌ حاج‌ علي‌ اكبري‌ نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در اتحاديه‌ انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ سراسر كشور با بيان‌ گزارشي‌ از هفتمين‌ كنگره‌ اين‌ اتحاديه‌ اعلام‌ كرد: انجمن‌هاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ با شعار بيدارباش‌، تلاش‌ مي‌كنند جريان‌ زلال‌ و ناب‌ بيداري‌ و هوشياري‌ را در ميان‌ نوجوانان‌ برقرار كنند تا نسل‌ جوان‌ و نوجوان‌، وظايف‌ خود را در پيشبرد كشور و جامعه‌، هرچه‌ بهتر ادا كند.
در آغاز اين‌ ديدار كه‌ در فضايي‌ پرشور و معنوي‌ برگزار شد نماز ظهر و عصر به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ گرديد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /