پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب آيت‌الله‌ حاج‌ سيد يوسف‌ طباطبايي‌ به‌ سمت‌ امامت‌ جمعه‌ اصفهان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ طي‌ حكمي‌ آيت‌الله‌ حاج‌ سيد يوسف‌ طباطبايي‌ را به‌ سمت‌ امامت‌ جمعه‌ اصفهان‌ و نمايندگي‌ خود در استان‌ اصفهان‌ منصوب‌ كردند. متن حكم مقام معظم رهبري به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب سيد الاعلام و حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيد يوسف طباطبائي دامت بركاته
اكنون كه آيت الله طاهري از امامت جمعه ي اصفهان كناره گيري كرده اند جنابعالي را كه مزين به زيور علم و عمل و مفتخر به خدمات ارزنده به نظام مقدس جمهوري اسلامي و سرافراز به تقديم شهداي عالي مقام مي باشيد، به امامت جمعه ي آن شهر پر افتخار و نمايندگي خود در ميان مردم مؤمن و شجاع و شهيد پرور آن استان منصوب مي كنم.
اصفهان در تاريخ انقلاب داراي نقشي ويژه است و مردم هوشمند و لايق آن بر جستگي هاي فراواني را در ميدان جهاد و سياست و علم و سازندگي از خود نشان داده اند.
جوانان پر شور و انقلابي آن در همه ي آزمايش هاي دشوار توانستند راه درست را هشيارانه بيابند و آن را شجاعانه طي كنند. نام شهيدان پر آوازۀ اصفهان هم اكنون در چهار گوشه ي كشور با گوش دل و جان مردم، آشناست. حوزه ي علميه و دانشگاه آن شهر هم اكنون از جمله ي سرآمدان حوزه و دانشگاهند و حضور بزرگاني كه معلم دين و اخلاق اند مايه ي رشد تقوا و خود آگاهي در آن شهر است. حضور شخصيت جامع علمي و عملي و انقلابي جنابعالي در مسؤوليت خطير امامت جمعه ي اصفهان خواهد توانست وحدت و نشاط و استقامت در صراط مستقيم اسلام و انقلاب را در آن شهر و استان روز افزون سازد انشاء الله اميد است نماز جمعه محور وحدت و همدلي و مركز نشر ايمان و معنويت و جايگاه ممتاز تبيين انديشه هاي انقلاب و امام باشد و دل هاي تشنه ي جويندگان حقيقت را سيراب كند.
بي شك مساعدت و همكاري ارزشمند علماي اعلام و برجستگان حوزه و دانشگاه و عموم مردم مؤمن سرمايه ي ارزشمندي براي ايفاي مسؤوليت هاي خطير و اقامه ي هر چه بهتر اين فريضه ي بزرگ خواهد بود انشاءالله.
لازم مي دانم از زحمات طاقت فرساي آيت الله آقاي طاهري در ساليان تحمل مسؤوليت امامت جمعه اصفهان تشكر كنم. توفيق و تفضل الهي را براي همگان مسئلت مي نمايم.

والسلام عليكم و رحمت الله
سيد علي خامنه اي
25/6/1381
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /