پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ تن‌ از فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ظهر امروز در ديدار هزاران‌ تن‌ از فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تأكيد كردند: همه‌ مسؤولان‌ و مجموعه‌ها بايد مفاهيم‌ انقلاب‌ و دلها و ايمانها را مورد پاسداري‌ دقيق‌ قرار دهند كه‌ در اينصورت‌ هيچ‌ نيرو و عاملي‌ در جهان‌ نمي‌تواند بر ملت‌ رشيد ايران‌ غلبه‌ كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تجليل‌ از سپاه‌، بسيج‌، ارتش‌ و تمامي‌ رزمندگان‌ 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌ افزودند: تجليل‌ از سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، ستايش‌ از موجود زنده‌، فعال‌ و هوشياري‌ است‌ كه‌ در امتحان‌ دشوار جنگ‌ تحميلي‌، پله‌اي‌ از نردبان‌ تكامل‌ و تعالي‌ معنوي‌ را با موفقيت‌ طي‌ كرد.
ايشان‌ در تبيين‌ مفهوم‌ عميق‌ پاسداري‌ از انقلاب‌ اين‌ وظيفه‌ سنگين‌ را پاسداري‌ از حركتي‌ مستمر و رو به‌ پيشرفت‌ خواندند و افزودند: پاسداري‌ از انقلاب‌ و سطوح‌ مختلف‌ آن‌، در زمانهاي‌ متفاوت‌ اقتضائات‌ گوناگوني‌ دارد. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ جذابيت‌ فراوان‌ مفاهيم‌ و پيامهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ براي‌ ملتها خاطرنشان‌ كردند: در هنگام‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اردوگاه‌ ليبرال‌ دمكراسي‌ با تمام‌ مفاهيم‌ و تعابير امروزيش‌ وجود داشت‌ و اردوگاه‌ ماركسيسم‌ نيز با داعيه‌ پيش‌بيني‌ خدشه‌ناپذير تاريخ‌ بشر، خود را مكتب‌ مورد نياز جامعه‌ بشري‌ مي‌خواند اما امروز ماركسيسم‌، بطور كامل‌ از بين‌ رفته‌ است‌ و غربي‌ها بدون‌ عبرت‌ گرفتن‌ از سرنوشت‌ اردوگاه‌ شرق‌، در حال‌ تكرار مفاهيمي‌ همچون‌ حتمي‌ بودن‌ تسلط ليبرال‌ دمكراسي‌ بر جهان‌ هستند در حاليكه‌ انقلاب‌، بطلان‌ و ناكارآمد بودن‌ مفاهيم‌ غربي‌ را نيز ثابت‌ كرده‌ است‌.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ برخي‌ عناصر كه‌ حرفهاي‌ تكراري‌ اردوگاه‌ غرب‌ را بعنوان‌ مفاهيم‌ جديد در ذهن‌ جامعه‌ و جوانان‌ تبليغ‌ مي‌كنند افزودند: فرزندان‌ ملت‌ ايران‌ مفاهيمي‌ همچون‌ حقوق‌ بشر آمريكايي‌ را در شكنجه‌گاههاي‌ رژيم‌ پهلوي‌ با گوشت‌ و خون‌ درك‌ كرده‌اند و مردم‌ ايران‌ معناي‌ دمكراسي‌ و آزادي‌ را در حمايت‌ امريكا از آن‌ رژيم‌ سراپا فاسد، سركوبگر و مستبد فهميده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ زلزله‌اي‌ كه‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در عرصه‌ سياسي‌ جهان‌ ايجاد كرد افزودند: در آن‌ هنگام‌ ملتها و روشنفكران‌ در همه‌ مفاهيم‌ ليبرال‌ دمكراسي‌ تشكيك‌ كردند و امروز نيز بر خلاف‌ بظاهر روشنفكران‌ وابسته‌ به‌ سيا و وزارت‌ امور خارجه‌ آمريكا، نخبگان‌ و روشنفكران‌ تيزبين‌ و ملتها، داعيه‌هاي‌ غرب‌ و در رأس‌ آن‌ امريكا را مورد ترديد جدي‌ قرار داده‌اند.
ايشان‌، مخالفت‌ با استبداد تحت‌ هر نام‌ و از جانب‌ هر كس‌، مردم‌سالاري‌، مقابله‌ با استكبار و عدالت‌طلبي‌ را از شاخصه‌هاي‌ مكتب‌ سياسي‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ برشمردند و تصريح‌ كردند: ارادت‌ ملتها در مقابل‌ نام‌ بلند آوازه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) به‌ اين‌ سبب‌ است‌ كه‌ آنها در مكتب‌ سياسي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ درمان‌ دردهاي‌ خود را يافته‌اند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، زورگويي‌ و دست‌اندازي‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ به‌ كشورها و منافع‌ ملتها را مشكل‌ بزرگ‌ جهان‌ امروز دانستند و افزودند: هنگامي‌ كه‌ مردم‌ جهان‌ زورگوييهاي‌ سياسي‌ ـ اقتصادي‌ و نظامي‌ امريكا را در كشورهاي‌ گوناگون‌ مي‌بينند، احساس‌ مي‌كنند كه‌ پيام‌ نظام‌ اسلامي‌ مبني‌ بر مقابله‌ و معارضه‌ با اين‌ قدرتها، پيام‌ بحقي‌ است‌.
ايشان‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، ايجاد ترديد و وسوسه‌ در دلهاي‌ مسؤولان‌ و مردم‌ را اميد اصلي‌ دشمنان‌ خواندند و تأكيد كردند: در مقابل‌ اين‌ روش‌ خطرناك‌ همه‌ بايد از ايمان‌ و معرفت‌ خود و مجموعه‌هاي‌ مرتبط با خويش‌ مراقبت‌ كنند و اجازه‌ ندهند كه‌ دنياطلبي‌، قدرت‌طلبي‌، گرايش‌ به‌ تجمل‌ و شهوات‌ مختلف‌ باعث‌ شود دشمن‌ با وسوسه‌هاي‌ مختلف‌، در دل‌ و مغز آنها نسبت‌ به‌ مباني‌ و مفاهيم‌ انقلاب‌، ترديد ايجاد كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با توصيه‌ به‌ قناعت‌ و پرهيز از دنيا، از ابراز برخي‌ تشبيهات‌ در برخي‌ مجامع‌ ميان‌ ايشان‌ و بزرگان‌ اسلام‌، بشدت‌ ابراز ناراحتي‌ كردند و بر لزوم‌ پرهيز كامل‌ از بكار بردن‌ اين‌ تشبيهات‌ تأكيد كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ حماسه‌هاي‌ جوانان‌ ملت‌ در 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌ افزودند: اين‌ حماسه‌ها دشمن‌ را با همه‌ حمايتهاي‌ قدرت‌هاي‌ بزرگ‌ به‌ ذلت‌ كشاند و اكنون‌ نيز اگر دلها، ايمانها و معرفتها مورد پاسداري‌ كامل‌ قرار گيرد لشكركشي‌ها و حرفهايي‌ كه‌ اخيرا زده‌ مي‌شود و نيز هيچ‌ عامل‌ و نيروي‌ ديگري‌ در جهان‌ نمي‌تواند ملت‌ مؤمن‌ ايران‌ و مجموعه‌هاي‌ پولادين‌ اين‌ ملت‌ را شكست‌ دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضمن‌ تأكيد بر تحكيم‌ وحدت‌ و همدلي‌ به‌ برخي‌ها برخوردهاي‌ ناصحيح‌ با سپاه‌ اشاره‌ كردند و افزودند: اين‌ مسائل‌ قادر نيست‌ ارزش‌ حقيقي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را كه‌ با مجاهدت‌ مستمر فرزندان‌ مؤمن‌ و انقلابي‌ ملت‌ بدست‌ آمده‌ است‌ از بين‌ ببرد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آيت‌الله‌ موحدي‌ كرماني‌ نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تأكيد كرد: فرزندان‌ سپاهي‌ ملت‌ و ديگر نيروهاي‌ مسلح‌، با تأسي‌ به‌ استقامت‌ سيدالشهداء (ع‌)، با تمام‌ توان‌ در خدمت‌ به‌ مردم‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ آماده‌اند.
سرلشكر صفوي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ نيز در سخنان‌ كوتاهي‌ با اشاره‌ به‌ تحولات‌ سريع‌ جهاني‌ و منطقه‌اي‌ خاطرنشان‌ كرد: سپاه‌ پاسداران‌ براساس‌ الگوي‌ نبرد علوي‌، تكيه‌ به‌ نيروي‌ انساني‌ مؤمن‌ و شجاع‌، الگوي‌ نبرد نامتقارن‌، واكنش‌ سريع‌ به‌ حوادث‌، خوداتكايي‌ در توليدات‌ تجهيزات‌ دفاعي‌، مشاركت‌ بسيج‌ در ايجاد امنيت‌ پايدار در سراسر كشور و استفاده‌ از تجارب‌ دفاع‌ مقدس‌، همچون‌ هميشه‌ آماده‌ دفاع‌ همه‌ جانبه‌ از كشور، انقلاب‌ و ملت‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /