پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌ جمهور و هيأت‌ وزيران‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار رئيس‌ جمهور و هيأت‌ وزيران‌ با قدرداني‌ از تلاشها و فعاليتهاي‌ بزرگ‌ دولت‌ تأكيد كردند: نياز امروز كشور، مضاعف‌ كردن‌ و بهينه‌ كردن‌ اين‌ تلاشهاست‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، دولت‌ را بخش‌ اصلي‌ اداره‌ كننده‌ كشور دانستند و تصريح‌ كردند: هرگونه‌ موفقيت‌ دولت‌، توفيق‌ نظام‌ و هر ناكارآمدي‌ دولت‌، عدم‌ توفيق‌ نظام‌ اسلامي‌ تلقي‌ مي‌شود و همه‌ دلسوزان‌ و علاقمندان‌ به‌ سرنوشت‌ كشور و نظام‌ بايد موفقيت‌ دولت‌ را خواستار باشند.
ايشان‌ در همين‌ زمينه‌ خاطرنشان‌ كردند: هيچكس‌ به‌ هيچ‌ دليلي‌ از جمله‌ اختلاف‌ سليقه‌ يا ديدگاه‌ و يا تحليلهاي‌ سياسي‌ غلط نبايد در جهت‌ ناكامي‌ دولت‌ سخن‌ بگويد يا حركتي‌ كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌، انتقاد صحيح‌ و دلسوزانه‌ را موجب‌ تقويت‌ دولت‌ برشمردند و تأكيد كردند: انتقاد از دولت‌ منعي‌ ندارد اما نبايد به‌ هيچ‌ دليلي‌ و با هيچ‌ توجيهي‌، دولت‌ را تخريب‌ كرد. ضمن‌ آنكه‌ دولتمردان‌ نيز نبايد از هر انتقادي‌ خشمگين‌ يا نااميد شوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، با اشاره‌ به‌ برخي‌ موانع‌ موجود بر سر راه‌ دولت‌ افزودند: هنر مديريت‌، عبور از موانع‌ است‌ و هيچ‌ مانعي‌ نبايد موجبات‌ توقف‌، عقب‌نشيني‌ يا مأيوس‌ شدن‌ را فراهم‌ كند.
ايشان‌ احساس‌ مسؤوليت‌ و استوار بودن‌ كارها بر مباني‌ منطقي‌ را بسيار مهم‌ دانستند و افزودند: اگر اين‌ دو عامل‌ بسيار اساسي‌ وجود داشته‌ باشد حتي‌ در صورت‌ بروز نقائصي‌ در كار، نه‌ خداوند و نه‌ مردم‌، كسي‌ را مؤاخذه‌ نمي‌كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با تأكيد بر هماهنگي‌ كامل‌ بخشهاي‌ مختلف‌ دولت‌ رفع‌ موانع‌ قانوني‌ در پيشرفت‌ كار دولت‌ را وظيفه‌ مراكز قانونگذاري‌ خواندند و افزودند: برخي‌ مواقع‌ نيز در وظايف‌ قوا برخي‌ اصطكاكها بوجود مي‌آيد كه‌ بايد اين‌ مسئله‌ را نيز با تفاهم‌، گفتگوي‌ مسؤولان‌ قوا و تنظيم‌ واقعي‌ روابط، برطرف‌ كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تجليل‌ از همت‌ رئيس‌ جمهور براي‌ تحقق‌ اهداف‌ نظام‌ اسلامي‌، دولتمردان‌ و مسؤولان‌ اصلي‌ كشور را افرادي‌ مؤمن‌، انقلابي‌ و علاقمند به‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ برشمردند و افزودند: دولت‌ آقاي‌ خاتمي‌ تلاشهاي‌ فراوان‌ و توفيقات‌ زيادي‌ داشته‌ است‌ اما مردم‌ از خيلي‌ از آنها، مطلع‌ نيستند كه‌ اين‌ مسئله‌ را بايد با اطلاع‌رساني‌ صحيح‌، دقيق‌ و كامل‌ برطرف‌ كرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ تبليغات‌ گسترده‌ دشمنان‌ انقلاب‌ و ايران‌ براي‌ ناكارآمد جلوه‌ دادن‌ نظام‌ و دولت‌ خاطرنشان‌ كردند بيگانگان‌ هيچگاه‌ در تبليغات‌ خود از موفقيتهاي‌ دولت‌، سخن‌ نمي‌گويند و تلاش‌ مي‌كنند با بزرگ‌ كردن‌ نقطه‌ ضعفهاي‌ جناحهاي‌ مختلف‌ آنها را به‌ نظام‌ نسبت‌ دهند تا مردم‌ را مأيوس‌ و مديران‌ كشور را دلسرد و دلمرده‌ كنند.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ ايجاد نشاط و اميد در روحيه‌ مديران‌ كشور، از توجه‌ دولت‌ به‌ موضوع‌ پيگيري‌ مصوبات‌ و تصميمات‌ تا اجراي‌ آنها، ابراز خرسندي‌ كردند و افزودند هيچ‌ دستور و مصوبه‌اي‌ نبايد بر زمين‌ بماند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر لزوم‌ جديت‌ كامل‌ در مبارزه‌ با فساد اقتصادي‌ تصريح‌ كردند: عده‌اي‌ فسادهاي‌ موجود را توجيه‌ مي‌كنند و در مقابل‌ عده‌اي‌ ديگر با بزرگنمايي‌ اين‌ مسئله‌ همچون‌ تبليغات‌ بيگانگان‌، فساد را به‌ همه‌ جا تعميم‌ مي‌دهند اما اين‌ نگرشها، غلط است‌ و بايد با فساد، واقع‌بينانه‌ برخورد كرد.
ايشان‌ همچنين‌ تلاش‌ تبليغاتي‌ بيگانگان‌ براي‌ سياسي‌ كردن‌ موضوع‌ مبارزه‌ با فساد را يادآوري‌ كردند و افزودند: هدف‌ از سياسي‌ كردن‌ اين‌ موضوع‌ و يا بزرگنمايي‌ فسادهاي‌ اقتصادي‌، ناكام‌ گذاردن‌ نهضت‌ مقابله‌ با فساد است‌ و هركسي‌ به‌ هرشكلي‌ در مقابل‌ اين‌ نهضت‌ بايستد به‌ بيگانگان‌ خدمت‌ كرده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مقابله‌ با فساد اقتصادي‌ را در درجه‌ اول‌ كار دولت‌ دانستند و افزودند: دولت‌ بايد در همه‌ بخشهاي‌ صنعتي‌، پولي‌، خدماتي‌، توليدي‌، معاملات‌ كلان‌ داخلي‌ و خارجي‌، بعنوان‌ مدعي‌ مبارزه‌ با فساد و مفسد حضور كاملا فعال‌ داشته‌ باشد تا حتي‌المقدور كار به‌ قوه‌ قضاييه‌ نرسد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعيض‌ را مادر اصلاحات‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: هر روز بيش‌ از پيش‌ آشكار مي‌شود كه‌ بدون‌ اصلاحات‌ واقعي‌ يعني‌ مقابله‌ با فقر و فساد و تبعيض‌، هيچ‌ حركت‌ اصلاحي‌ ديگر به‌ نتيجه‌ نمي‌رسد.
ايشان‌، حضور دشمن‌ را در عرصه‌هاي‌ فرهنگي‌ و سياسي‌ يك‌ واقعيت‌ خواندند و افزودند: دشمن‌ مي‌خواهد از فضاي‌ سياسي‌ ـ فرهنگي‌ بر ضد نظام‌ و دولت‌ و كشور استفاده‌ كند و هيچ‌ كسي‌ نبايد ساده‌لوحانه‌ اين‌ واقعيت‌ را ناديده‌ بگيرد و برخي‌ پديده‌ها را به‌ عوامل‌ ديگر نسبت‌ دهد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ با تأكيد بر لزوم‌ اطلاع‌رساني‌ شفاف‌ و صريح‌ به‌ مردم‌ افزودند: اگر واقعا كساني‌ يا جرياني‌ وجود دارند كه‌ در كار دولت‌ مانع‌ ايجاد مي‌كنند، اين‌ مسئله‌ را كاملا روشن‌ و صريح‌ با مردم‌ در ميان‌ بگذاريد تا يا آن‌ جريان‌ از كار و حرف‌ خود دفاع‌ كند و يا اينكه‌ روشن‌ شود كه‌ واقعا كارشكني‌ مي‌كند تا با آن‌ برخورد شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌، با تجليل‌ از ملت‌ عزيز ايران‌، بويژه‌ قشر جوان‌ تصريح‌ كردند: اخلاص‌ و فداكاري‌ اين‌ ملت‌ موجبات‌ جلب‌ رحمت‌ و عنايات‌ الهي‌ را به‌ اين‌ كشور و نظام‌ فراهم‌ آورده‌ است‌ و به‌ خواست‌ پروردگار پرچم‌ اسلام‌ كه‌ در اين‌ سرزمين‌ به‌ اهتزاز درآمده‌ روزبروز توجه‌ ملتها بويژه‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ را بيشتر جلب‌ مي‌كند.
در اين‌ ديدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ خاتمي‌ رئيس‌ جمهور پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سخناني‌ با تبريك‌ ايام‌ خجسته‌ ولادت‌ حضرت‌ زهرا سلام‌الله‌ عليها و گراميداشت‌ ياد شهيدان‌ دولت‌ از جمله‌ شهيدان‌ رجايي‌ و باهنر، خدمت‌ به‌ مردم‌ در نظام‌ اسلامي‌ را افتخار بزرگي‌ براي‌ اعضاي‌ هيأت‌ دولت‌ دانست‌ و تأكيد كرد: من‌ به‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ و ملت‌ ايران‌ اطمينان‌ مي‌دهم‌ كه‌ رئيس‌ جمهور و اعضاي‌ هيأت‌ دولت‌ تمام‌ تلاش‌ و عزم‌ خود را براي‌ شناسايي‌ بهتر مشكلات‌ و نواقص‌ و حل‌ آنها بكار گرفته‌اند و در اين‌ مسير هيچ‌ توقع‌ و منتي‌ ندارند.
رئيس‌ جمهور، ارتباط و نزديكي‌ ميان‌ دولت‌ و ملت‌ را از بركات‌ انقلاب‌ اسلامي‌ برشمرد و افزود: دولت‌ برآمده‌ از مردم‌، با مردم‌ و در خدمت‌ مردم‌ است‌ و تحت‌ نگاه‌ تيزبين‌ مردم‌ به‌ وظايف‌ خود عمل‌ خواهد كرد.
آقاي‌ خاتمي‌ از پاسخگو بودن‌ دولت‌ در مقابل‌ رهبري‌، مجلس‌ و مردم‌ بعنوان‌ يك‌ سرمايه‌ بزرگ‌ ياد و خاطرنشان‌ كرد: دولت‌ همه‌ توان‌ و تدبير خود را براي‌ بهره‌گيري‌ از فرصتها، ايجاد امكانات‌ جديد و تبديل‌ تهديدها به‌ فرصتها در مسير اهداف‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و مردم‌ بكار گرفته‌ است‌.
رئيس‌ جمهور در پايان‌ اظهار اميدواري‌ كرد: دولت‌ با استفاده‌ از قدرت‌ قانوني‌ خود حركتي‌، مطمئن‌، شجاعانه‌ و مبتكرانه‌ براي‌ حل‌ مشكلات‌ داشته‌ باشد. در اين‌ ديدار همچنين‌ مشاور رئيس‌ جمهور در امور زنان‌ با اشاره‌ به‌ توجه‌ جدي‌ به‌ جايگاه‌ زنان‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ گفت‌: شاخص‌هايي‌ نظير درصد باسوادي‌، سهم‌ زنان‌ در آموزش‌ عالي‌، رشد مشاركت‌ اقتصادي‌ و افزايش‌ حضور زنان‌ در تحولات‌ سياسي‌ ـ اجتماعي‌ و فرهنگي‌ نشان‌ دهنده‌ ارتقاء جايگاه‌ و منزلت‌ زنان‌ در جامعه‌ است‌.
خانم‌ شجاعي‌ افزود دين‌ مبين‌ اسلام‌ با نگاه‌ حقيقي‌ به‌ «زن‌» ظرفيت‌ تأمين‌ كليه‌ نيازهاي‌ فردي‌ و اجتماعي‌ زنان‌ را در حال‌ و آينده‌ داراست‌ و مي‌توان‌ با استفاده‌ از مباني‌ اسلام‌ و قرآن‌ و فقه‌ پويا، پاسخگويي‌ به‌ اين‌ نيازها را شتاب‌ بخشيد.
وزير كار و امور اجتماعي‌ نيز در اين‌ ديدار با بيان‌ گزارشي‌ در مورد روند اجراي‌ طرح‌ ضربتي‌ ايجاد اشتغال‌ اعلام‌ كرد اين‌ طرح‌ كه‌ از اول‌ تير به‌ اجرا درآمده‌ با استقبال‌ خوب‌ كارفرمايان‌ روبرو شده‌ بگونه‌اي‌ كه‌ در تير و مرداد 180 هزار كارفرما درخواست‌ كرده‌اند از تسهيلات‌ اين‌ طرح‌ براي‌ استخدام‌ نيروي‌ جديد كار استفاده‌ كنند.
آقاي‌ صفدر حسيني‌ افزود تاكنون‌ 50 هزار قرارداد بين‌ كارفرمايان‌ و نيروي‌ كار منعقد شده‌ و دهها هزار نفر مشغول‌ كار شده‌اند كه‌ اميدواريم‌ با ادامه‌ اين‌ روند، كليه‌ اهداف‌ طرح‌ ضربتي‌ ايجاد سيصدهزار شغل‌ جديد تا پايان‌ سال‌، تحقق‌ يابد.
وزير صنايع‌ و معادن‌ نيز وضعيت‌ صنعت‌ و معدن‌ را خوب‌ ارزيابي‌ و رشد متوسط بخش‌ صنعت‌ و معدن‌ را از سال‌ 76 تا سال‌ 80، 9/7 درصد اعلام‌ كرد و گفت‌ اين‌ رشد 2 درصد بالاتر از رقم‌ تعيين‌ شده‌ در برنامه‌ سوم‌ و 2 برابر متوسط رشد اقتصادي‌ كشور بوده‌ است‌.
آقاي‌ جهانگيري‌، افزايش‌ سرمايه‌گذاري‌ در بخش‌ صنعت‌ و معدن‌، رشد توليد در اين‌ بخش‌، ايجاد فرصتهاي‌ شغلي‌ جديد با حمايت‌ از صنايع‌ كوچك‌، استفاده‌ از توان‌ ساخت‌ داخلي‌ و كوتاه‌ كردن‌ زمان‌ اجراي‌ طرحها را از جمله‌ اقدامات‌ وزارت‌ صنايع‌ و معادن‌ برشمرد و گفت‌ اين‌ وزارتخانه‌ همچنين‌ اقداماتي‌ را در جهت‌ نوسازي‌ صنايع‌، همكاري‌ صنعت‌ و دانشگاه‌ و اكتشافات‌ معدني‌ در 20 منطقه‌ معدني‌ كشور انجام‌ داده‌ است‌.
وزير نيرو نيز در ديدار هيأت‌ وزيران‌ با مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در گزارشي‌ در مورد وضع‌ مخازن‌ آبي‌ كشور اعلام‌ كرد. در سال‌ آبي‌ جاري‌ يعني‌ از مهرماه‌ گذشته‌ تاكنون‌ ميزان‌ بارندگي‌ نسبت‌ به‌ سال‌ قبل‌ 42 درصد افزايش‌ يافته‌ است‌.
آقاي‌ بيطرف‌ گفت‌: در 5 سال‌ اخير، 16 سد مخزني‌ و در يك‌ سال‌ اخير 4 سد مخزني‌ به‌ بهره‌برداري‌ رسيده‌ ضمن‌ آنكه‌ عمليات‌ اجرايي‌ 15 سد ديگر و 13 طرح‌ آبرساني‌ به‌ شهرها نيز شروع‌ شده‌ است‌.
وزير نيرو افزود: حجم‌ آب‌ سدهاي‌ مخزني‌ كشور در روز دوم‌ شهريور حدود 13 ميليارد و 500 ميليون‌ متر مكعب‌ بوده‌ كه‌ در مقايسه‌ با سال‌ گذشته‌ 55 درصد افزايش‌ يافته‌ است‌.
در پايان‌ اين‌ ديدار نماز جماعت‌ مغرب‌ و عشاء به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /