پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رايزنان‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در خارج‌

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار رايزنان‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در خارج‌، تبيين‌ ظريف‌ و هنرمندانه‌ منطق‌ انقلاب‌ و نظام‌ اسلامي‌ را اصلي‌ترين‌ وظيفه‌ رايزنان‌ فرهنگي‌ و زمينه‌ساز اقتدار معنوي‌ نظام‌ برشمردند. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، «برانگيختن‌ حساسيت‌ ملتها و معتقد كردن‌ دلهاي‌ آنان‌» به‌ منطق‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را مكمل‌ وظيفه‌ اصلي‌ رايزنان‌ فرهنگي‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند بايد در حركتي‌ مستمر، تدريجي‌ و برنامه‌ريزي‌ شده‌ و با استفاده‌ از ذوق‌ و سليقه‌ و هنر، توجه‌ افكار عمومي‌ و نخبگان‌ ملتها را به‌ تفكر و مباني‌ انقلاب‌ اسلامي‌ جذب‌ كرد.
ايشان‌ تبيين‌ منطق‌ نظام‌ اسلامي‌ را تبليغ‌ صحيح‌ اسلام‌ ناب‌ برشمردند و افزودند قدرتمندان‌ جهاني‌ تلاش‌ مي‌كنند دين‌ را از حوزه‌ سياست‌ و زندگي‌ اجتماعي‌ جدا سازند اما تبليغ‌ تفكر امام‌ خميني‌ و تبلور آن‌ يعني‌ انقلاب‌ اسلامي‌، اسلام‌ ناب‌ را در حوزه‌ رفتار فردي‌ و زندگي‌ اجتماعي‌ بخوبي‌ به‌ جهانيان‌ ارائه‌ مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، انقلاب‌ اسلامي‌ را، بوجود آورنده‌ گفتماني‌ جديد در برابر گفتمان‌ ليبرال‌ دمكراسي‌ غربي‌ و تفكر ماركسيستي‌ ارزيابي‌ كردند و افزودند: جوانان‌ فلسطيني‌ امروز تحت‌ تأثير تفكر انقلاب‌ اسلامي‌ معادلات‌ قدرت‌ را در خاورميانه‌ بر هم‌ زده‌اند و دشمن‌ با درك‌ قدرت‌ شگرف‌ تأثيرگذاري‌ انقلاب‌، تلاش‌ مي‌كند با جنگ‌ رواني‌، اين‌ اثر بخشي‌ را مهار و خنثي‌ كند.
ايشان‌ تأكيد كردند ما بايد با افتخار، عزت‌، سربلندي‌ و شجاعت‌ و از موضعي‌ تهاجمي‌ نه‌ تدافعي‌، به‌ تبيين‌ حرفهاي‌ تازه‌ خود در زمينه‌ مردم‌سالاري‌ ديني‌ و اخلاق‌ و عزت‌ بپردازيم‌ و بعنوان‌ رقيبي‌ جدي‌، ليبرال‌ دمكراسي‌ غرب‌ را بعلت‌ فنا كردن‌ اخلاق‌ بشر، ايجاد دو جنگ‌ جهاني‌، توليد سلاحهاي‌ اتمي‌ و شيميايي‌ و تأسيس‌ گروههايي‌ نظير طالبان‌ به‌ چالش‌ بكشيم‌ و وادار به‌ پاسخگويي‌ كنيم‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ادبيات‌ رئيس‌ جمهور آمريكا را شبيه‌ ادبيات‌ هيتلر خواندند و خاطرنشان‌ كردند غرور قدرت‌، دستگاه‌ قلدرماب‌ غرب‌ را به‌ افتضاح‌ كشانده‌ و رئيس‌ جمهور كشوري‌ كه‌ داعيه‌ حقوق‌ بشر و آزادي‌ دارد با زبان‌ هيتلر با مردم‌ جهان‌ حرف‌ مي‌زند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ همچنين‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ در تشريح‌ ديگر وظايف‌ رايزنان‌ فرهنگي‌ ترويج‌ زبان‌ فارسي‌ را داراي‌ اهميت‌ فراوان‌ خواندند.
ايشان‌ تمركز در فعاليتهاي‌ فرهنگي‌ خارج‌ از كشور، شناخت‌ نقائص‌ اين‌ فعاليتها، و برنامه‌ريزي‌ دقيق‌ براي‌ رفع‌ اشكالات‌ موجود را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند بايد با درك‌ عميق‌ منطق‌ انقلاب‌ و نظام‌، پرهيز از هرگونه‌ انفعال‌، استفاده‌ بهينه‌ از امكانات‌، پرهيز از فعاليتهاي‌ تشريفاتي‌ و بدون‌ نتيجه‌، تكيه‌ بر كيفيت‌ نه‌ كميت‌، استفاده‌ از ادبيات‌ و واژگان‌ مناسب‌ و نو، و كسب‌ همه‌ آمادگيهاي‌ لازم‌، وظيفه‌ بسيار سنگين‌ خود را دنبال‌ كنيد.
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ مسجد جامعي‌ وزير فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌ در گزارشي‌ از نشست‌ رايزنان‌ فرهنگي‌ گفت‌ در اين‌ اجلاس‌ رهنمودهاي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ در 7 محور اصلي‌ بعنوان‌ چارچوب‌ فعاليتهاي‌ فرهنگي‌ در خارج‌ از كشور مد نظر قرار مي‌گيرد.
رئيس‌ سازمان‌ فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامي‌ نيز در گزارشي‌ اعلام‌ كرد 59 نمايندگي‌ و مركز فرهنگي‌ ايران‌ در خارج‌ از كشور تلاش‌ مي‌كنند نياز روزافزون‌ ملتها و نخبگان‌ كشورها را به‌ فرهنگ‌ و انديشه‌ و تمدن‌ ايران‌ و اسلام‌ تأمين‌ كنند.
آقاي‌ محمدي‌ عراقي‌ افزود برغم‌ تبليغات‌ منفي‌ رسانه‌هاي‌ غربي‌ در مورد اسلام‌ و مسلمانان‌ اشتياق‌ ملتها به‌ آشنايي‌ با ارزشهاي‌ اسلام‌ و انقلاب‌ بيشتر شده‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /